name | autoweek.cz

Šéf VW Blume: „Nastavujeme kurz pro budoucnost“

Šéf VW Blume: „Nastavujeme kurz pro budoucnost“

27.12.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Vedení automobilky Volkswagen uzavřelo dohodu Future Volkswagen s odbory IG Metall. Cílem kompromisu je připravit Volkswagen na budoucnost. Za tímto účelem bude zrušeno 35 000 pracovních míst a výrazně sníženy kapacity. Dohodu komentuje šéf VW AG Oliver Blume.

Generální ředitel Oliver Blume hovořil s F.A.Z. o budoucnosti Volkswagenu a jeho pohledu na e-mobilitu. Dohoda je podle Blumeho pro společnost dobrou zprávou: „S tímto balíčkem opatření nastavujeme směr do budoucna. Snižujeme přebytečnou kapacitu v německých závodech. To nám umožňuje vyrábět v Německu vozidla v objemovém segmentu s konkurenceschopnými náklady.“

 

Dohoda pro Volkswagen AG přinese udržitelné nákladové efekty ve střednědobém horizontu více než 15 miliard eur ročně. Z toho více než 4 miliardy eur ročně přijde z oblastí mzdových nákladů, strukturálních a výrobních opatření a obsazenosti závodů. Volkswagen AG se svými značkami Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy a továrnami na komponenty je nyní přeinvestován a má výrobní kapacity pro mnohem více vozů a dílů, než zákazníci požadují.

 

Díky trvalému snížení o přibližně 730 000 vozidel, které bylo nyní dohodnuto, se technické výrobní kapacity stanou konkurenceschopnými. Zásadní je také výrazné snížení mzdových nákladů. Skupina do roku 2030 zruší více než 35 000 pracovních míst. Stane se tak společensky přijatelným způsobem a za doprovodu personálních nástrojů.

 

V roce 2025 hrozí výrobcům automobilů v Evropě pokuty, protože automobilový průmysl nemůže splnit přísnější předpisy týkající se CO2. „Tyto cíle jsou ve skutečnosti extrémně náročné. Každé euro, které bychom museli zaplatit na pokutách, je špatně investované euro. Proto pracujeme na rozsáhlých opatřeních, abychom stanovené cíle co nejvíce splnili. Volkswagen už má velké portfolio lokálně bezemisních elektrických vozidel a hybridů. Nyní potřebujeme ty správné pobídky, aby toho využili zejména pro zákazníky v Německu,“ řekl Blume.

 

Šéf Volkswagenu prosazuje, aby EU v roce 2025 provedla reálnou revizi své regulace CO2. Náběh elektromobility se nevyvíjí tak rychle, jak se v době stanovení cílů CO2 předpokládalo. Kromě prodej elektromobilů závisí také na dobíjecí infrastruktuře, nízkých cenách energií a atraktivních modelech financování. V zemích, kde jsou tyto rámcové podmínky správné, se elektromobilita rozvíjí pozitivně.

 

Hybridní pohony jsou vynikající přechodová technologie

„Hybridní pohony jsou vynikající přechodovou technologií, která lidem rychleji představí elektrickou mobilitu. Aktuálně zkoumáme, která vozidla se spalovacími motory by mohla mít hybridní pohon v nabídce a která čistě elektricky poháněná auta mohou získat systém prodloužení dojezdu v podobě spalovacího motoru jako generátoru energie. Základní strategický směr k elektromobilitě je jasný. Musíme se ale podívat na všechny regiony, a to i kvůli různým předpisům a požadavkům zákazníků,“ říká Blume.

 

Blume vysvětlil, že tlačí kupředu plnou rychlostí výrobu cenově dostupných elektromobilů. Podle něho bylo správné začít vyvíjet elektromobily pro mírně vyšší segmenty. S tím souvisí náklady na materiály, zejména akumulátory. Tam byl nyní dosažen velký pokrok v nákladech. „Náš slib platí: od roku 2026 uvedeme na trh čtyři modely za 25 000 eur a poté v roce 2027 vozidlo za 20 000 eur,“ prohlásil Blume.

 

Dosažená dohoda

  • Volkswagen AG se svými značkami Volkswagen Osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy a Group Components a zástupci zaměstnanců po intenzivních jednáních uzavřeli společnou dohodu nazvanou Future Volkswagen.
  • Značka Volkswagen Osobní vozy dosáhne střednědobý cíl návratnosti tržeb
  • Dohoda o společensky odpovědném snížení pracovní síly o více než 35 000 v německých pobočkách Volkswagenu do roku 2030. To zahrnuje nově formulovaný plán zabezpečení pracovních míst do roku 2030.
  • Samotné mzdové náklady se sníží o 1,5 miliardy eur ročně.
  • Dohodnutý cíl: hlavní značka Volkswagen Osobní vozy se má stát do roku 2030 technologickým lídrem mezi světovými velkovýrobci.
  • Výrobní kapacity Volkswagenu v německých závodech budou konkurenceschopně sladěny a trvale sníženy o 734 000 vozů.
  • Dohoda přinese společnosti Volkswagen AG udržitelné úspory nákladů ve výši více než 15 miliard eur ročně ve střednědobém horizontu. Z toho více než 4 miliardy eur ročně pocházejí ze současných jednání o mzdových nákladech, strukturálních a výrobních opatřeních a využití zařízení.

 

Foto: Volkswagen