name | autoweek.cz

Šéf BMW říká, že by EU měla přezkoumat cíle emisí CO2

Šéf BMW říká, že by EU měla přezkoumat cíle emisí CO2

25.03.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel BMW Oliver Zipse uvedl, že Evropská unie by měla přezkoumat své cíle týkající se emisí CO2, protože tlak na automobilky se příští rok zpřísní před úplným zákazem spalovacích motorů na fosilní paliva v roce 2035.

Generální ředitel BMW Oliver Zipse uvedl, že zpřísnění cíle emisí CO2 v příštím roce, které vyžaduje jejich 25% snížení u vozového parku nových osobních automobilů prodávaných v Evropě ve srovnání s údaji z roku 2021, bude pro průmysl těžké. Průměrné emise CO2 vozového parku navíc budou v příštím roce podléhat přísnějším předpisům týkajícím se jejich měření. Nedodržení nových pravidel bude mít za následek pokutu 95 eur za každé vozidlo registrované v EU ročně vynásobenou každým g CO2/km nad stanovený cíl.

 

„Věříme, že komplexní přezkum legislativy týkající se flotily CO2 v EU je nezbytný,“ řekl Zipse.

 

„Do konce roku 2025 svět pozná, že to není tak snadné. Do té doby bude tlak pro evropský automobilový průmysl velký,“ konstatoval Zipse.

 

Také Volkswagen Group vyzvala EU, aby zmírnila požadavky pro rok 2025. „Nedává smysl, aby průmysl musel platit pokuty, když nejsou splněny rámcové podmínky pro náběh elektromobility,“ řekl generální ředitel VW Group Oliver Blume během výroční prezentace výsledků společnosti. Výzvu k přezkumu způsobu měření emisí zopakoval také generální ředitel Renaultu Luca de Meo v otevřeném dopise zákonodárcům EU. EU uvedla, že v roce 2026 provede revizi, aby posoudila pokrok při přechodu k prodeji vozidel s nulovými emisemi.

 

Oliver Zipse varoval před odporem zákazníků při předpisy vynuceném tlaku k elektromobilům. Něco, co se nebere v úvahu, je svobodné rozhodování milionů zákazníků. Není to jako energetická infrastruktura, kde můžete něco vypnout a pak se automaticky stane něco jiného,“ řekl Zipse.

 

Zipse uvedl, že BMW bylo na cestě k dosažení tvrdších cílů pro rok 2025, protože se zdálo, že zvýší výrobu elektromobilů na 20 % z celkové produkce. V loňském roce to bylo 15 %. Celosvětový prodej čistě elektricky poháněných vozidel od BMW Group by do roku 2030 měl dosáhnout 50 %, přičemž v Evropě má být tento podíl vyšší. Hlavní závod BMW v Mnichově přejde v roce 2027 na výrobu pouze elektromobilů. Značky Mini a Rolls-Royce přejdou na plně elektrické od počátku 30. let 20. století.