name | autoweek.cz

Seat Leon je k dispozici i ve verzi 1,5 TGI na zemní plyn

Seat Leon je k dispozici i ve verzi 1,5 TGI na zemní plyn

10.02.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový kompaktní Seat Leon s motorem 1,5 TGI umožňuje dojezd na stlačený zemní plyn až 440 km. Bude se dodávat jako pětidveřový hatchback i kombi Sportstourer.
Seat zahájil výrobu nové verze kompaktního modelu Leon TGI. Verze na stlačený zemní plyn rozšiřuje nabídku pohonů, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní (eTSI) i externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na CNG (TGI).
 
Nový Leon TGI je vybaven čtyřválcem TGI 1,5 l, který dosahuje nejvyšší výkon 96 kW (130 k) a poskytuje maximální točivý moment 200 N.m. Nový motor 1,5 TGI používá Millerův spalovací proces s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, což zvyšuje hospodárnost a snižuje emise CO2. Seat Leon TGI má spotřebu zemního plynu 3,9 až 4,3 kg/100 kilometrů a emise CO2 107 - 118 g/km podle WLTP.
 
Leon je vybaven třemi nádržemi na CNG s využitelnou celkovou kapacitou 17,3 kg. Díky tomu dokáže bez doplňování paliva ujet na CNG až 440 km. Pokud by se nádrže na CNG vyprázdnily, motor automaticky přepne na spalování benzinu pro snadné dojetí k nejbližší plnicí stanici CNG. Sekundární nádrž pojme 9 l benzinu.
 
V Martorellu byla zahájena sériová výroba pětidveřové verze 1,5 TGI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V nadcházejících týdnech bude k dispozici také se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a nabídku rozšíří i Sportstourer. Nový Leon TGI se bude dodávat ve stupních výbavy Style, Xcellence a FR. Je poprvé vybaven digitálním panelem přístrojů Seat Digital Cockpit, který se speciálně pro verzi s motorem TGI dodává standardně.
 
Na českém trhu bude Seat Leon TGI k dispozici za cenu od 609 900 Kč (5D 6Man Style) a 654 900 (5D 7DSG Style), resp. 629 900 Kč (Sportstourer 6Man Style) a 674 900 Kč (Sportstourer 7DSG Style). Součástí standardní výbavy je prodloužená záruka výrobce po dobu 5 let/100 000 km.
 
Vozidla na CNG snižují emise CO2 o 25 % oproti ekvivalentní verzi s pohonem na benzin. Technologie TGI nabízí kromě ekologických a daňových výhod také nízké provozní náklady, které jsou na kilometr až o 50 % nižší než u porovnatelného modelu na benzin a až o 30 % nižší než u vozu na naftu.