name | autoweek.cz
Sandero, Sandero Stepway a Jogger v roce 2024
20.02.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Dacia u modelů Sandero, Sandero Stepway a Jogger využívá povinný přechod na regulační výbavu GSR2 aby svým zákazníkům přinesla novinky navíc.
Nejnovější globální bezpečnostní předpis GSR2 stanoví nové požadavky na bezpečnost vozidel v Evropské unii. GSR2 zahrnuje pravidla, jejichž cílem je zvýšit bezpečnost na silnicích pro všechny, tedy i pro chodce a cyklisty. V rámci změn pro splnění GSR2 se od července 2024 stává povinnou určitá bezpečnostní výbava. Celá modelová řada Dacia bude odpovídat novému nařízení. Objednávky modelů Sandero, Sandero Stepway a Jogger s novou výbavou pro rok 2024 odpovídající normě GSR2 budou otevřeny v průběhu měsíce dubna 2024.
Víc bezpečnosti
V celé modelové řadě, počínaje výbavou Essential, byla zavedena nová bezpečnostní výbava, která splňuje nové požadavky standardu GSR2:
- záznamové zařízení dat o událostech (nehodách)
- alkoholový imobilizér s predispozicí
- rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na rychlost
- systém varování před opuštěním jízdního pruhu
- asistent pro jízdu v jízdním pruhu
- upozornění na únavu řidiče
- zadní parkovací senzory
- dešťový a světelný senzor
- pokročilý systém nouzového brzdění (chodci a cyklisté)
- signál nouzového zastavení
Tlačítko Moje bezpečnost na přístrojové desce umožní řidiči deaktivovat některé systémy ADAS během jízdy a při každém nastartování vozidla.
Kromě toho je celá modelová řada vybavena nálepkou Rescue QR Code, která zůstává zřetelně viditelná na čelním a zadním skle. Po naskenování pomocí speciální aplikace umožňuje přístup k informační brožuře Dacia Rescue. Hasiči tak získají veškeré informace, které potřebují k bezpečnému a rychlému zásahu v případě nouze, a ušetří tak cenné minuty.
Nové prvky ve výbavě pro Jogger Hybrid 140
Jogger Hybrid 140 je vybaven novým 7“ přístrojovým štítem, který byl poprvé k vidění u novégenerace modelu Duster a který přináší modernější vzhled a více informací pro řidiče. Pomocí nové funkce E-Save lze nastavit cílovou úroveň nabití trakčního akumulátoru (cca 70 %), aby bylo možné ušetřit dostatek energie pro pozdější část cesty. Pokud řidič ví, že ho čekají specifické jízdní podmínky (stoupání), může režim aktivovat několik kilometrů předem (min. 5 km) a deaktivovat jej, jakmile strmé stoupání skončí. Režim E-Save se sám vypne při každém opětovném nastartování motoru.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz