name | autoweek.cz

Samotné regulace nás k výrobě s nulovými emisemi nemůže dosta
20.02.2025 | Tiskové zprávy
Evropští výrobci automobilů a dodavatelé se v dalším kole dialogu setkali s komisařem Stéphanem Séjourné aby prodiskutovali co je potřeba k posílení celého automobilového hodnotového řetězce - od akumulátorů a kritických surovin až po dostupnou a levnou energii pro průmysl i spotřebitele.
Jak správně zdůrazňuje zpráva Maria Draghiho, automobilový průmysl je klíčovým příkladem „nedostatku plánování EU, uplatňování klimatické politiky bez ohledu na průmyslovou politiku.“ Evropský automobilový sektor v současné době čelí „dokonalé smršti“ tvrdé globální konkurence o kritické zdroje, financování, investice a zákazníky, k čemuž se přidružují rostoucí náklady na podnikání, radikálně se měnící geopolitické prostředí a trh s elektrickými vozidly, který zdaleka není zralý. Abychom zajistili konkurenceschopnost našeho sektoru, potřebujeme rázné kroky, abychom proměnili Draghiho zprávu v činy prostřednictvím skutečných rozhodnutí a reforem.
„Přechod k nulovým emisím znamená mnohem víc než pouhý přechod z jedné technologie vozidla na druhou. Potřebujeme širší ekosystémový přístup, který podněcuje nová partnerství v hodnotovém řetězci. Automobilový sektor je evropským úspěšným příběhem, ale regulace konkrétních kroků hodnotového řetězce našemu sektoru neumožní vést tento přechod a udržet si status automobilového výrobního centra. Naši konkurenční výhodu můžeme plně využít pouze tím, že budeme motivovat a změníme náš přístup k regulacím. Evropa by měla být prvotřídním výrobním centrem pro vozidla s nulovými emisemi, ale potřebujeme změnu myšlení a dramatickou revizi toho, jak motivujeme a regulujeme náš průmysl, abychom toho dosáhli rychle,“ uvedla Sigrid de Vriesová, generální ředitelka Sdružení evropských výrobců automobilů ACEA.
„Bez cílené podpory se převratné nápady nikdy neobjeví. Budoucnost mobility EU závisí na budování naší síly v inovacích a zajištění rychlejšího škálování a industrializace nových technologií. Regulace musí zahrnovat technologickou rozmanitost, aby dala inženýrům svobodu inovovat. Racionalizovaný rámec financování s úzkým propojením mezi předkonkurenční podporou a nástroji, jako jsou důležité projekty společného evropského zájmu, může pomoci snížit riziko investic. Potřebujeme silnou podporu pro průlomy v rané fázi a rámec, který posílí souhru mezi technologiemi abychom urychlili zavádění široké škály řešení udržitelné mobility,“ dodává generální tajemník Evropské asociace automobilových dodavatelů CLEPA Benjamin Krieger.
Foto: EC - Audiovisual Service a ACEA
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz