name | autoweek.cz
Roste význam informací
27.12.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Evropský trh s novými automobily prochází krizí. Mezi výrobci náhradních dílů je ale situace jiná. Auta se i nadále musejí opravovat. Problémem ale je prosadit se na trhu s kvalitním značkovým zbožím. Ptali jsme se, jak toho chce dosáhnout koncern Federal-Mogul.
Společnost Federal-Mogul je jedním z největších dodavatelů pro prvovýrobu automobilů. Současně své výrobky pod mnoha specializovanými značkami nabízí na aftermarketu.
V nedávné době prošla společnost Federal-Mogul významnou proměnou. V rámci velké reorganizace, která nastala po odchodu dosavadního ředitele předsedy představenstva José Marii Alaponta, se tato společnost rozdělila na dvě divize - Powertrain Segment a Vehicle Components. První z nich se zaměří na dodávky dílů pro prvovýrobu pohonných jednotek. Druhá divize bude orientovaná na prodej a distribuci široké nabídky komponent pro aftermarket, přičemž bude svým zákazníkům nabízet i výrobky vyvinuté pro prvovýrobu, jako jsou například brzdová obložení, komponenty podvozků, stírače a další.
Každá z divizí nyní má vlastního ředitele, přičemž oba se dělí o post nejvyššího výkonného představitele (CEO) celé společnosti. Do čela divize Vehicle Components letos nastoupil Michael T. Broderick (na fotografii uprostřed). Ten do té doby působil jako prezident společnosti Carquest. Přišel tedy do vedení Federal-Mogulu z pozice zákazníka. Velmi dobře tedy zná obchod s náhradními díly i z té druhé stránky. Spolu s ním a vicepresidenty Jayem Burkhartem (na fotografii vpravo) a Martinem Hendricksem (na fotografii vlevo) jsme měli možnost diskutovat o vývoji na automobilovém aftermarketu.
Co je tedy nového na trhu s náhradními díly pro automobily?
Michael Broderick: "Museli jsme reagovat na dynamicky se měnící požadavky našich zákazníků. Musíme zabezpečit díly pro stále se rozšiřující požadavky - je stále více modelů a variant, ale současně je v provozu stále více vozidel různého stáří. Zákazníci se ocitají pod ekonomickým tlakem, který je nutí měnit své zvyklosti. Souběžně s tím se vyvíjejí prodejní kanály, které jsou stále propracovanější. Znamená to, že se stále více vzdalují požadavky na díly určené pro prvovýrobu a používané při opravách."
Jak se to odráží v nové organizační struktuře Federal-Mogul?
Michael Broderick: "Nová organizace nám umožňuje oddělit naši činnost pro automobilky a pro aftermarket, protože jsou na ně kladeny velmi odlišné požadavky. Současně ale je naším cílem mít jeden Federal-Mogul a na aftermarket přicházet se stejnými inovacemi jaké nabízíme automobilkám. Nový organizační model umožňuje, aby se naše portfolio výrobků zaměřovalo jak na dodávky pro prvovýrobu, tak na zákazníky na aftermarketu. Umožní pracovníkům Federal-Mogul reagovat na požadavky zákazníků po prvotřídních výrobcích a prosazovat identifikaci zákazníků s prémiovými značkami Federal-Mogul. Právě zavedené značky špičkových výrobků se musejí pro zákazníky stát zárukou kvality.
Naším cílem je především aftermarket. Právě tam je přitom potřeba informací největší. Proto se snažíme poskytovat podporu servisům, a tím také zlepšovat naše kontakty s koncovými zákazníky. Proto klademe velký důraz na místní lidi a použití místního jazyka při komunikaci, protože to je součástí naší strategie. Navíc se distribuční řetězce liší trh od trhu a proto se musíme přizpůsobovat místním podmínkám, což nebývá vždycky jednoduché."
Jak se vyvíjí obchodní činnost Federal-Mogul v rámci divize podvozkových skupin.
Jay Burkhart: "Značka Ferodo se například stala dodavatelem dílů brzdových komponent pro novou generaci nejprodávanějšího evropského automobilu Volkswagen Golf, zatímco značka Wagner je jedničkou mezi dodavateli dílů brzdových systémů na aftermarket v Severní Americe. Zásluhou toho, že značky společnosti Federal-Mogul dodávají na trh díly s kvalitou shodnou jako pro prvovýrobu, je tato společnost na čele trhu s náhradními díly.
Jak činnost Federal-Mogul ovlivňují problémy automobilového trhu v Evropě?
Michael Broderick: "Věříme, že i nadále porosteme. Máme pro to připraveno vše potřebné. Samozřejmě sledujeme problémy, které postihly trh v západní Evropě, především v Itálii a Španělsku, ale na druhou stranu rostou trhy ve východní Evropě i jinde. Naší sílou jsou nejen inovace a používání špičkových technologií, ale také finanční síla společnosti."
V současném měnícím se světě ale nestačí jen kvalitní produkty.
Michael Broderick: "Našim klientům nabízíme techniku na té nejvyšší úrovni. Spolu s nástupem nových technologií roste význam komunikace o všech novinkách. Musíme také reagovat na nové možnosti, které se otevírají s rozšiřováním použití nových způsobů mobilní komunikace. Situace na současném trhu vyžaduje integrovaná řešení abychom dokázali vycházet vstříc požadavkům zákazníků."
Martin Hendricks: "Federal-Mogul přichází se zcela novými programy pro své značky a připravil nově koncipované katalogy. Ani to už ale nestačí. Chceme jít ještě dále. První cestou je rozšiřování informovanosti o produktech pomocí internetu a mobilních telefonů.
Přebudované internetové stránky www.myferodo.com a aplikace pro mobilní telefony zlepšují navigaci při hledání informací o prémiovém brzdovém obložení značky Ferodo a usnadňují přístup ke katalogu jejích produktů. Pro partnery na aftermarketu se díky tomu komunikace stává mnohem snazší. Federal-Mogul tak pomáhá svým partnerům pracovat mnohem efektivněji.
Na novém webu je například snadné zjistit které komponenty Ferodo jsou ekvivalenty pro dodávky do prvovýroby. Web se přitom automaticky upravuje do podoby vhodné podle použitého přístroje zákazníka - smartphonu, tabletu nebo počítače, takže informace jsou vždy dobře čitelné. Aplikace pro mobilní telefony zprostředkovává přesnou identifikaci komponent brzd pro 98 % vozidel dostupných na evropských trzích, a to v 18 jazycích."
Novinkou představenou na veletrhu se stal výchovný systém Federal-Mogul Campus. Můžete nám jej přiblížit?
Martin Hendricks: "Virtuální tréninková centra F-M Campus jsou další doslova revoluční novinkou. Tyto vzdělávací programy dostupné na internetu (www.fmcampus.eu) nabízejí mnoho interaktivních tréninkových modulů, bohatou knihovnu technických informací a současně jsou místem pro živé webové semináře a telekonference. Jsou určeny pro techniky, majitele servisů, obchodníky s autodíly i další specialisty.
F-M Campus je, na rozdíl od klasických vzdělávacích kurzů a studia, kdykoliv dostupný. Témata zahrnují řízení a pérování, brzdy lehkých vozidel či úvod do techniky motorů, přičemž nabídka těchto modulů se kontinuálně rozšiřují. Vzdělávání touto formou s využitím třírozměrných zobrazení a her je interaktivní i zábavné. Obsah je přitom volen tak, aby odpovídal znalostem a zkušenostem každého účastníka."
Michael Broderick: "Moderní trh potřebuje technické informace a trénink v reálném čase. Naší cestou je nabídnout potřebné informace odpovídající úrovni účastníků školení. Vytvořili jsme naše vzdělávací programy s cílem pomoci k růstu kvality servisů protože si uvědomujeme, že největším problémem poslední doby je přístup k informacím. Proto se snažíme našim partnerům vysvětlovat kvality a přednosti našich výrobků."
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz