name | autoweek.cz

Rok 2024 přinesl pro Porsche ČR mnoho novinek
24.01.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Rok 2024 byl pro společnost Porsche Česká republika ve znamení intenzivního uvádění nových modelů značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra. Prodejní výsledky vloni ovlivnil nepříznivý vývoj v prvním pololetí, ale oživení z druhého pololetí je příslibem pro rok 2025.
Společnost Porsche Česká republika předala v uplynulém roce zákazníkům 27 799 nových vozů značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra. Porsche Česká republika si tak udržuje postavení největšího importéra nových osobních a užitkových vozidel do České republiky.
„Rok 2024 byl dalším rokem transformace automobilového průmyslu, kde jednoznačně vidíme dopady nutnosti elektrifikovat vozové parky a zároveň nižší ochoty zákazníků tento trend akceptovat. S tím koresponduje i náš výsledek, kdy v první polovině roku byly prodeje ještě slabší, ale ve druhé už jsme viděli jasné signály, že se poptávka oživuje, což odpovídá našim očekáváním. Žijeme v napětí, co přinese rok 2025 z hlediska flotilových emisí, a máme připraveny obě strategie,“ říká Jan Hurt, generální ředitel Porsche Česká republika.
Společnost Porsche Česká republika vstoupila do roku 2025 se 164 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 64 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 102 smluvních partnerů. Značky Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy, Cupra a Das WeltAuto tak jsou zastoupeny na 107 místech.
Volkswagen: významné novinky
Značka Volkswagen zaznamenala v roce 2024 meziroční pokles registrací o 17,86 % na 15 555 nových osobních vozů. S 679 registrovanými vozy ID. se však podařilo zvýšit prodej elektromobilů o 12 %. Nejprodávanější byl s 3512 dodanými vozy Golf, který loni oslavil 50 let od představení první generace. Druhé místo obsadil Tiguan (2662 vozů) a třetí skončil Passat (1010 vozů). V kategorii elektromobilů byl největší zájem o ID.3 (227 vozů) následovaný ID.7 (204 vozů).
„Rok 2024 byl pro značku Volkswagen ve znamení produktové ofenzivy a obnovy modelového portfolia. V letošním roce se zákazníci mohou těšit na nové rodinné SUV Tayron, který uvedeme v březnu, a na kompaktní T-Roc. V roce 2025 také zkompletujeme nabídku modelů s druhou generací plug-in hybridního pohonu eHybrid pro Golf, Passat, Tiguan i Tayron. V závěru letošního roku začneme poodhalovat elektromobil ID.2, s nímž příští rok zpřístupníme elektromobilitu ještě většímu okruhu zákazníků,“ říká Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika.
Audi: začátek historicky největší produktové ofenzivy
Značce Audi se navzdory omezené výrobě v prvním pololetí v souvislosti s modernizací nejprodávanějších modelů A6, A7, Q7 a Q8 podařilo splnit obchodní cíl a zákazníkům předat víc než 4000 vozů – celkem to bylo 4001 nových vozů, což představuje meziroční pokles o 2 %. Nejprodávanější modely byly Q8 (691 vozů), A6 (557 vozů) a Q7 (503 vozů).
Audi v roce 2024 uvedlo novou modelovou řadu Q6 e-tron, po níž následoval nový A6 e-tron s elektrickým pohonem, oba na inovativní platformě PPE. Dalším významným krokem bylo představení nových generací modelů A5 a Q5, poháněných spalovacími motory, a modernizované modely e-tron GT, RS 3, Q7 a Q8. V průběhu roku 2025 přijdou nové A7 a Q3.
„V uplynulém roce jsme dosáhli našeho cíle 4000 vozů, ačkoliv to nebylo jednoduché. Na počátku roku proběhla modernizace našich nejprodávanějších modelů, což přineslo delší dodací lhůty a slabší první pololetí co do dodaných vozů. Zmíněné faktory měly vliv na to, že za prvních šest měsíců jsme předali jen zhruba 1500 vozů, v následujících šesti měsících potom 2500 vozů. V loňském roce jsme zahájili největší modelovou ofenzívu v historii značky postavenou na nových platformách PPC pro modely se spalovacími motory a PPE pro elektromobily. Z pohledu prodejů nicméně mohou výrazně promluvit až v letošním roce,“ říká vedoucí divize Audi Marcel Archleb.
Seat/Cupra: Cupra pokračuje v růstu a rozšiřování své obchodní a servisní sítě
Cupra si udržuje pozici nejrychleji rostoucí značky když na českém trhu vykázala dvouciferné tempo růstu i v loňském roce (2138 vozů; +19,84 %), čímž vyvážila slabší poptávku po modelech Seat (1582 vozů). Oběma značkám se na českém trhu daří na fleetovém trhu díky úspěchům především v segmentu menších a středních firem. Výrazně roste také obliba operativního leasingu.
K celkovému počtu 2138 vozů Cupra nejvíc přispěl Formentor, pro který se rozhodlo 1476 zákazníků. Druhý skončil Leon s 377 vozy, následovaný kompaktním SUV Ateca s 231 vozy. Pozoruhodný je podíl nejsportovnějších verzí VZ, který dosáhl téměř třetinu. Letošní rok bude ve znamení nových modelů Tavascan a Born VZ. Představí se rovněž malý elektromobil Cupra Raval.
Z 1582 nových vozů Seat se největší oblibě českých zákazníků těšil Leon s 560 vozy následovaný modely Ateca s 484 vozy a Arona s 363 vozy. Letos budou mít premiéru nové modely Ibiza a Arona.
„V letošním roce máme připraveno plno zajímavých novinek včetně plánu restartu elektromobility s modely Cupra Tavascan a Born VZ,“ říká Tomáš Navrátil, který od roku 2025 převzal vedení divize Seat/Cupra.“ Obě značky zdobí pokračující úspěchy v tendrech velkých a významných společností.
Volkswagen Užitkové vozy
Volkswagen Užitkové vozy uzavřel rok 2024 po dodání 6074 vozů, což znamenalo meziroční pokles o 3,2 %. Z nově registrovaných vozů připadalo 2641 na řadu Transporter (vč. modelů California a Multivan), 1969 na Caddy, 1005 na Crafter a 459 na Amarok. Během roku se představily prodloužená verze modelu ID. Buzz Long a varianty GTX, 4Motion a odlehčená verze Pure s akumulátorem 59 kWh.
Nová generace modelu California bude uvedena na český trh v únoru a uvedení nových modelů Transporter a Caravelle na český trh je plánováno na květen. Nabídku také rozšířil plug-in hybridní pohon eHybrid pro řadu Caddy a eHybrid 4Motion s pohonem všech kol pro Multivan a California.
Das WeltAuto: Rozšíření obchodní sítě doprovázené nárůstem prodeje
Mimořádně úspěšný rok má za sebou značkový program prodeje prověřených ojetých vozů Das WeltAuto, který loni prodal 18 358 vozidel (+14,5 %). V roce 2024 pokračovalo rozšiřovaní prodejní sítě, která čítá již 54 partnerů. Das WeltAuto těží nejen z rostoucího zájmu českých zákazníků o mladé ojeté vozy s prověřenou historií a malým počtem ujetých kilometrů, ale také z široké nabídky zákaznických služeb vč. výhodného financování od Volkswagen Financial Services a dalších benefitů.
After Sales: další růst pro servisní služby
Mezi základní pilíře dlouhodobého úspěchu společnosti Porsche Česká republika patří profesionální servisní služby, které hrají klíčovou roli při zajišťování vysoké úrovně spokojenosti a loajality zákazníků. Divize After Sales navázala v roce 2024 na předchozí růstový trend úspěšnými obchodními výsledky. Atraktivitu poprodejních služeb autorizovaných partnerů značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra zvyšují mimo jiné pravidelné sezonní servisní akce s různými benefity, věrnostní slevová karta MyCard, stále oblíbenější servisní balíčky a zvýhodněné servisní nabídky pro starší vozy.
„Loni jsme celkový obrat meziročně navýšili o 8,3 % na více než 2,8 miliardy korun. Ještě výraznější byl růst objemu prodeje originálního příslušenství na téměř 164 milionů Kč, což je o 9,4 % více než v roce 2023. Naši zákazníci mohli využít tradiční zvýhodněné jarní a podzimní servisní akce a dynamický růst jsme zaznamenali v prodeji servisních balíčků. Důležitou podporou loajality zákazníků je slevová věrnostní karta MyCard. V závěru loňského roku jsme spustili e-shop s originálním příslušenstvím Cupra, který se zařadil po bok e-shopů značek Volkswagen a Audi,“ uvedl vedoucí divize Jan Špinar.
Poskytovatel komplexního řešení nabíjecí infrastruktury Moon představil chytrou nástěnnou nabíječku pro domácí nabíjení, která nabízí také varianty s nabíjecím výkonem 22 kW. Zásadní pokrok přinášejí rovněž inovativní funkce, které optimalizují nabíjecí proces a dokážou využívat přebytky elektrické energie vyrobené domácími fotovoltaickými systémy. Pro zákazníky to může znamenat úsporu nákladů na nabíjení až 40 %. Značka Moon v roce 2024 realizovala i první dodávky střešní fotovoltaické elektrárny a ultrarychlých stanic 400 kW DC.
Podpora českého odborného školství
V roce 2024 pokračoval úspěšný projekt Best Employer, který patří mezi pilíře dlouhodobé podpory odborného vzdělávání společností Porsche Česká republika. Je založen na spolupráci se 17 školami s výukou automobilových oborů a s 35 autorizovanými servisy značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra. K motivaci studentů přispívá program QHero, v němž studenti získávají odměny za své studijní a pracovní výsledky ve škole a na praxi v servisech.
V rámci podpory výuky automobilových oborů je významné partnerství se soutěží Autoopravář Junior. Loni se konal 29. ročník vypsaný pro žáky středních odborných škol, kteří studují obory automechanik, karosář, autolakýrník a autotronik. Porsche ČR vystupuje nejen jako hlavní partner soutěže, ale také se aktivně podílí na její organizaci. Do prostor Tréninkové akademie v průběhu roku zavítali nejen účastníci soutěže Autoopravář Junior, ale také návštěvníci úspěšné akce Profesní dny určené pro žáky odborných učilišť i servisní partnery. Cílem Profesních dnů je prezentovat zábavnou formou práci v autorizovaném servisu a vyvolat zájem o zaměstnání v servisech.
Foto: VW
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz