name | autoweek.cz

Renault vybarvuje svět
14.06.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Podle Françoise Fariona: „Renault vždy hledal barvy pro život.“ Jakou mají barvy budoucnost?
Značka Renault, věrná své filozofii, se rozhodla zaměřit se ještě víc než kdykoliv předtím na barvy svých současných modelů. Podle Françoise Fariona „Renault vždy hledal barvy pro život. Jedním z cílů značky je nechat proniknout barvy do ulic.“ Ale barvy se musejí změnit: „Uniformní nadčasové barvy by Renault rád nahradil větší vytříbeností a jemností.“
Jak? Tak, že se zaměří více na asociace, textury nebo interferenční barvy, které je možné realizovat díky technologiím, které se stejně jako svět a směry mění!
„Hello darkness, my old friend“
Čísla jsou neúprosná! Navzdory stále širší nabídce barevných odstínů karosérií si zákazníci nových vozidel vybírají nejčastěji „neutrální“ barvy, jako jsou bílá, černá a šedá. V tomto kontextu se Renault vymyká, neboť zbarvuje evropské silnice více než její konkurenti. Tento znak identity vysvětluje François Farion, šéf designér oddělení Barvy & Materiály u Renaultu.
Bílá, černá, šedá. Tento fakt je nezpochybnitelný. Jako každý rok, a to již 10 let, převládají v automobilovém průmyslu spíše nevýrazné barvy. Tyto barvy představují podle zprávy o popularitě barev automobilů, kterou vypracoval dodavatel laků Axalta: přibližně 70 % modelů prodávaných ve světě. Pokud se na to podíváme podrobněji, tak nejvíce v módě zůstává bílá barva, která zbarvuje karoserie 38 % nových prodaných vozidel po celém světě, za ní následují černá (19 %) a šedá (15 %).
Jak uvádí François Farion, šéfdesignér oddělení Barvy & Materiály u Renaultu, „z této fádnosti se vymyká Renault s více barevnější nabídkou, než je průměr. A funguje to, neboť prodáváme přibližně o 10 % více barevných odstínů než naši konkurenti!“
Renault a barvy: romance, která je tady s námi již léta
Po skončení druhé světové války obnovily evropské automobilky svou činnost aniž by přešly k barvám. Ale značka Renault byla v tomto směru průkopníkem, když diversifikovala svou nabídku barev. Vše začalo v 50. letech návštěvou generálního ředitele a předsedy představenstva General Motors. Byl přijat Pierrem Lefaucheuxem, tehdejším šéfem Renaultu, a neváhal vyjádřit podstatu svých myšlenek, když spatřil výrobní linky: vozidlům firmy chybí veselost! Je třeba říci, že Spojené státy mají náskok v barvách automobilů: od jablečně zelené po bonbónově růžovou, můžeme říci, že ulice jsou zbarvené. A semínko bylo zaseto!
Současně talentovaná a uznávaná dekoratérka Paule Marrotová píše Pierru Lefaucheuxovi a navrhuje mu, aby přidal barvy do příliš „nevýrazné“ nabídky firmy, která už není přizpůsobena touhám tehdejších spotřebitelů. To je spouštěcí mechanismus. V roce 1953 začíná spolupráce Paule Marrotové a Renaultu. Vedle jejího věhlasu v odvětví textilu a tapet se prosazuje jako koloristka radící automobilce - nový obor přizpůsobený na míru pro tuto velkou dámu.
„Je to ona, komu vděčíme za zavedení skutečně rozlišujících barev do výrobní řady Renault, která přispěla zejména k úspěchu modelu Dauphine, který byl v té době nabízen v široké paletě 30 pastelových barev - jako první,“ prohlašuje François Farion. Renault vděčí Paule Marrotové také za vytvoření oddělení Barvy & Materiály u Renaultu. A v tom to celé vězí… Renault a barvy, to je romance, která je tady s námi již léta.
Renault vnesl trochu barevnosti do vašeho života
V průběhu let se Renault, čelící převaze neutrální barev, i nadále vyznačuje svou barevnější nabídkou oproti průměru ostatních výrobců automobilů. Celý svět si například vzpomíná na Twingo první generace. V této době Renault proslul zejména tím, že bořil pravidla platná pro barvy! Vozidlo bylo představeno v autosalónech v březnu 1993 ve čtyřech zaváděcích barvách: indigově modré, korálově červené, koriandrová zelené a indická žluté. Twingo dokázalo poznamenat svou dobu. François Farion sděluje, že se dokonce nenabízelo v bílé barvě.
Captur vděčí za část svého úspěchu svým možnostem individualizace, o čemž svědčí skutečnost, že 80 % z těchto vozidel se prodává ve dvoubarevném provedení. V současné době je nabízeno až 80 vnějších individualizačních kombinací. Skutečné plus pro řidiče, kteří chtějí vyjádřit svou osobnost prostřednictvím volby barvy jejich vozidla. Proto je barva daleka toho, aby byla jen detailem! O tom je přesvědčen François Farion: „Barva je často druhou otázkou, kterou dostanete, když říkáte někomu blízkému, že jste si koupili vozidlo. První je: jaký model? Druhá je: jakou barvu?“
A jaké barvy vládnou u zákazníků v České republice?
V České republice obvykle většina zákazníků mívá zájem o vyšší verze vybavení vozů, nejčastěji se rozhodují pro verze Intens (téměř 60 % prodeje) a co se týká barev, volí metalické barvy. Ačkoliv užitkovým modelům vládne bílá barva, kterou se pyšní přes tři čtvrtiny prodaných vozidel v České republice, ani v tomto segmentu se na barvy nezapomíná. Zákazníci mohou kromě standardní nabídky volit z desítek odstínů speciálních laků tak, aby vozidlo plně ladilo s jejich firemními barvami.
Barvy vybraných modelů prodaných v České republice v roce 2020
Clio
Oranžová Valencia 17 %
Červená Flamme 19 %
Modrá Céladon 8 %
Modrá Iron 8 %
Captur
2barevná karoserie 58 %
Nejpopulárnější Flamme/černá 13 %
Celkem jezdí 36 barevných kombinací (nejsou započítány personalizace)
Zoe
Fialová Blueberry 5 %
Modrá Foudre 9 %
Modrá Céladon 20 %
Červená Flamme 12 %
Mégane
Červená Flamme 15 %
Modrá Iron 7 %
Modrá Berlin 2 %
Červená Intense 2 %
Modrá Cosmos 12 %
Hnědá Cuivre Solar 2 %
Celkem výraznější barvy 40 %
Bílá Glacier (fleet zákazníci) 37 %
Kadjar
Červená Flamme 31 %
Modrá Iron 20 %
Modrá Cosmos 9 %
Celkem 60 %
Jak? Tak, že se zaměří více na asociace, textury nebo interferenční barvy, které je možné realizovat díky technologiím, které se stejně jako svět a směry mění!
„Hello darkness, my old friend“
Čísla jsou neúprosná! Navzdory stále širší nabídce barevných odstínů karosérií si zákazníci nových vozidel vybírají nejčastěji „neutrální“ barvy, jako jsou bílá, černá a šedá. V tomto kontextu se Renault vymyká, neboť zbarvuje evropské silnice více než její konkurenti. Tento znak identity vysvětluje François Farion, šéf designér oddělení Barvy & Materiály u Renaultu.
Bílá, černá, šedá. Tento fakt je nezpochybnitelný. Jako každý rok, a to již 10 let, převládají v automobilovém průmyslu spíše nevýrazné barvy. Tyto barvy představují podle zprávy o popularitě barev automobilů, kterou vypracoval dodavatel laků Axalta: přibližně 70 % modelů prodávaných ve světě. Pokud se na to podíváme podrobněji, tak nejvíce v módě zůstává bílá barva, která zbarvuje karoserie 38 % nových prodaných vozidel po celém světě, za ní následují černá (19 %) a šedá (15 %).
Jak uvádí François Farion, šéfdesignér oddělení Barvy & Materiály u Renaultu, „z této fádnosti se vymyká Renault s více barevnější nabídkou, než je průměr. A funguje to, neboť prodáváme přibližně o 10 % více barevných odstínů než naši konkurenti!“
Renault a barvy: romance, která je tady s námi již léta
Po skončení druhé světové války obnovily evropské automobilky svou činnost aniž by přešly k barvám. Ale značka Renault byla v tomto směru průkopníkem, když diversifikovala svou nabídku barev. Vše začalo v 50. letech návštěvou generálního ředitele a předsedy představenstva General Motors. Byl přijat Pierrem Lefaucheuxem, tehdejším šéfem Renaultu, a neváhal vyjádřit podstatu svých myšlenek, když spatřil výrobní linky: vozidlům firmy chybí veselost! Je třeba říci, že Spojené státy mají náskok v barvách automobilů: od jablečně zelené po bonbónově růžovou, můžeme říci, že ulice jsou zbarvené. A semínko bylo zaseto!
Současně talentovaná a uznávaná dekoratérka Paule Marrotová píše Pierru Lefaucheuxovi a navrhuje mu, aby přidal barvy do příliš „nevýrazné“ nabídky firmy, která už není přizpůsobena touhám tehdejších spotřebitelů. To je spouštěcí mechanismus. V roce 1953 začíná spolupráce Paule Marrotové a Renaultu. Vedle jejího věhlasu v odvětví textilu a tapet se prosazuje jako koloristka radící automobilce - nový obor přizpůsobený na míru pro tuto velkou dámu.
„Je to ona, komu vděčíme za zavedení skutečně rozlišujících barev do výrobní řady Renault, která přispěla zejména k úspěchu modelu Dauphine, který byl v té době nabízen v široké paletě 30 pastelových barev - jako první,“ prohlašuje François Farion. Renault vděčí Paule Marrotové také za vytvoření oddělení Barvy & Materiály u Renaultu. A v tom to celé vězí… Renault a barvy, to je romance, která je tady s námi již léta.
Renault vnesl trochu barevnosti do vašeho života
V průběhu let se Renault, čelící převaze neutrální barev, i nadále vyznačuje svou barevnější nabídkou oproti průměru ostatních výrobců automobilů. Celý svět si například vzpomíná na Twingo první generace. V této době Renault proslul zejména tím, že bořil pravidla platná pro barvy! Vozidlo bylo představeno v autosalónech v březnu 1993 ve čtyřech zaváděcích barvách: indigově modré, korálově červené, koriandrová zelené a indická žluté. Twingo dokázalo poznamenat svou dobu. François Farion sděluje, že se dokonce nenabízelo v bílé barvě.
Captur vděčí za část svého úspěchu svým možnostem individualizace, o čemž svědčí skutečnost, že 80 % z těchto vozidel se prodává ve dvoubarevném provedení. V současné době je nabízeno až 80 vnějších individualizačních kombinací. Skutečné plus pro řidiče, kteří chtějí vyjádřit svou osobnost prostřednictvím volby barvy jejich vozidla. Proto je barva daleka toho, aby byla jen detailem! O tom je přesvědčen François Farion: „Barva je často druhou otázkou, kterou dostanete, když říkáte někomu blízkému, že jste si koupili vozidlo. První je: jaký model? Druhá je: jakou barvu?“
A jaké barvy vládnou u zákazníků v České republice?
V České republice obvykle většina zákazníků mívá zájem o vyšší verze vybavení vozů, nejčastěji se rozhodují pro verze Intens (téměř 60 % prodeje) a co se týká barev, volí metalické barvy. Ačkoliv užitkovým modelům vládne bílá barva, kterou se pyšní přes tři čtvrtiny prodaných vozidel v České republice, ani v tomto segmentu se na barvy nezapomíná. Zákazníci mohou kromě standardní nabídky volit z desítek odstínů speciálních laků tak, aby vozidlo plně ladilo s jejich firemními barvami.
Barvy vybraných modelů prodaných v České republice v roce 2020
Clio
Oranžová Valencia 17 %
Červená Flamme 19 %
Modrá Céladon 8 %
Modrá Iron 8 %
Captur
2barevná karoserie 58 %
Nejpopulárnější Flamme/černá 13 %
Celkem jezdí 36 barevných kombinací (nejsou započítány personalizace)
Zoe
Fialová Blueberry 5 %
Modrá Foudre 9 %
Modrá Céladon 20 %
Červená Flamme 12 %
Mégane
Červená Flamme 15 %
Modrá Iron 7 %
Modrá Berlin 2 %
Červená Intense 2 %
Modrá Cosmos 12 %
Hnědá Cuivre Solar 2 %
Celkem výraznější barvy 40 %
Bílá Glacier (fleet zákazníci) 37 %
Kadjar
Červená Flamme 31 %
Modrá Iron 20 %
Modrá Cosmos 9 %
Celkem 60 %
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz