name | autoweek.cz
Renault představil Mégane E-Tech 100% elektrický
15.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Na veletrhu čisté mobility e-Salon Renault poprvé veřejnosti v národní premiéře představil vůz Mégane E-Tech 100% elektrický, první model s novým logem značky. Uvedení tohoto modelu na český trh se plánuje na jaře 2022.
Po virtuální premiéře a vystavení na veletrhu IAA Mobility v Mnichově a autosalonu v Barceloně Renault představil první model založený na nové platformě CMF-EV - Mégane E-Tech 100% elektrický (100% Electric) i v Praze - během veletrhu čisté mobility e-Salon.
Cílem Renaultu je změnit s tímto vozem způsob uvažování kupujících, aby už nepřemýšleli zda si koupit tradiční auto nebo elektromobil, protože Mégane E-Tech 100% elektrický jim nabídne vše jako vůz se spalovacím motorem a k tomu navíc přidá přednosti elektrického pohonu. Také proto používá osvědčené jméno Mégane, protože chce být budoucím mainstreamem kompaktní třídy. Navíc přináší průkopnické rozšíření infotainmentu vyvinuté ve spolupráci s Googlem.
Úplně jiný elektromobil
Díky mnoha inovacím Mégane E-Tech 100% elektrický ztělesňuje novou generaci elektromobilů od Renaultu, a tím zahajující produktovou ofenzivu, která nastaví nové standardy v automobilovém průmyslu. Renault Mégane E-Tech 100% elektrický nechce být, na rozdíl od svých předchůdců i konkurentů, jen čistě elektrické vozidlo, ale bude součástí většího elektrického ekosystému. Proto je mj. vybaven technologií vozidlo-síť (V2G), kde elektřina může proudit obousměrně - nejen k nabíjení akumulátoru, ale lze ji i přivádět zpět do sítě.
Kompaktní vůz s celkovou délkou 421 cm má dlouhý rozvor náprav 270 cm. Zavazadlový prostor s pravidelným obdélníkovým tvarem má celkový objem 440 l.
Nová generace elektromotoru i akumulátoru
Renault nabídne Mégane E-Tech Electric 100% elektrický se dvěma variantami nových aliančních třífázových synchronních motorů s výkony 96 kW (130 k) a 250 N.m nebo 160 kW (218 k). Točivý moment ve výkonnější verzi až 300 N.m umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost je omezená na 160 km/h.
Renault nabídne akumulátory ve dvou úrovních kapacity: se 40 kWh pro dojezd 300 km a se 60 kWh pro dojezd až 470 km v cyklu WLTP. V podlaze uložený pouze 11 cm vysoký akumulátor LG Chem (vyrábí se v Polsku) je momentálně nejtenčí na trhu. Akumulátor je typu NMC (nikl, mangan, kobalt), s větším obsahem niklu a menším podílem kobaltu. Akumulátor má, stejně jako elektromotor, kapalinové chlazení.
Pro co nejefektivnější řízení jsou k dispozici čtyři úrovně rekuperace. Prediktivní správa nabíjení přivede akumulátor na teplotu potřebnou pro rychlé nebo plné nabíjení už v době, kdy se vozidlo blíží k plánované nabíjecí stanici. Nabíjení z wallboxu o výkonu 7,4 kW trvá 8 hodin, u veřejná nabíjecí stanice 22 kW 30 minut na ujetí 50 km v městském provozu a u 130 kW rychlonabíjecí stanice 30 minut na až 200 km na dálnici.
Infosystém ve spolupráci s Google
Další inovací jsou největší displeje ve vozidle kompaktní třídy - pro přístrojový panel 12,3“ a pro informační systém 12“ (v základní výbavě to je 9“). Díky novému displeji OpenR a novému multimediálnímu systému OpenR Link, založeném na operačním systému Android Automotive, který byl vyvinut společně s Googlem, se bez problémů zapojí do digitálního ekosystému svého uživatele. Systém využívá procesor Qualcomm Snapdragon poslední generace.
Renault zdůrazňuje udržitelnost jako důležitý aspekt při výrobě - celkem 27,2 kg plastů je vyrobeno z recyklovaných materiálů a na konci životního cyklu by mělo být 95 % vozidla recyklovatelných.
Mégane E-Tech Electric 100% elektrický se má začít prodávat v březnu 2022. Ceny výrobce zatím nezveřejnil.
Cílem Renaultu je změnit s tímto vozem způsob uvažování kupujících, aby už nepřemýšleli zda si koupit tradiční auto nebo elektromobil, protože Mégane E-Tech 100% elektrický jim nabídne vše jako vůz se spalovacím motorem a k tomu navíc přidá přednosti elektrického pohonu. Také proto používá osvědčené jméno Mégane, protože chce být budoucím mainstreamem kompaktní třídy. Navíc přináší průkopnické rozšíření infotainmentu vyvinuté ve spolupráci s Googlem.
Úplně jiný elektromobil
Díky mnoha inovacím Mégane E-Tech 100% elektrický ztělesňuje novou generaci elektromobilů od Renaultu, a tím zahajující produktovou ofenzivu, která nastaví nové standardy v automobilovém průmyslu. Renault Mégane E-Tech 100% elektrický nechce být, na rozdíl od svých předchůdců i konkurentů, jen čistě elektrické vozidlo, ale bude součástí většího elektrického ekosystému. Proto je mj. vybaven technologií vozidlo-síť (V2G), kde elektřina může proudit obousměrně - nejen k nabíjení akumulátoru, ale lze ji i přivádět zpět do sítě.
Kompaktní vůz s celkovou délkou 421 cm má dlouhý rozvor náprav 270 cm. Zavazadlový prostor s pravidelným obdélníkovým tvarem má celkový objem 440 l.
Nová generace elektromotoru i akumulátoru
Renault nabídne Mégane E-Tech Electric 100% elektrický se dvěma variantami nových aliančních třífázových synchronních motorů s výkony 96 kW (130 k) a 250 N.m nebo 160 kW (218 k). Točivý moment ve výkonnější verzi až 300 N.m umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost je omezená na 160 km/h.
Renault nabídne akumulátory ve dvou úrovních kapacity: se 40 kWh pro dojezd 300 km a se 60 kWh pro dojezd až 470 km v cyklu WLTP. V podlaze uložený pouze 11 cm vysoký akumulátor LG Chem (vyrábí se v Polsku) je momentálně nejtenčí na trhu. Akumulátor je typu NMC (nikl, mangan, kobalt), s větším obsahem niklu a menším podílem kobaltu. Akumulátor má, stejně jako elektromotor, kapalinové chlazení.
Pro co nejefektivnější řízení jsou k dispozici čtyři úrovně rekuperace. Prediktivní správa nabíjení přivede akumulátor na teplotu potřebnou pro rychlé nebo plné nabíjení už v době, kdy se vozidlo blíží k plánované nabíjecí stanici. Nabíjení z wallboxu o výkonu 7,4 kW trvá 8 hodin, u veřejná nabíjecí stanice 22 kW 30 minut na ujetí 50 km v městském provozu a u 130 kW rychlonabíjecí stanice 30 minut na až 200 km na dálnici.
Infosystém ve spolupráci s Google
Další inovací jsou největší displeje ve vozidle kompaktní třídy - pro přístrojový panel 12,3“ a pro informační systém 12“ (v základní výbavě to je 9“). Díky novému displeji OpenR a novému multimediálnímu systému OpenR Link, založeném na operačním systému Android Automotive, který byl vyvinut společně s Googlem, se bez problémů zapojí do digitálního ekosystému svého uživatele. Systém využívá procesor Qualcomm Snapdragon poslední generace.
Renault zdůrazňuje udržitelnost jako důležitý aspekt při výrobě - celkem 27,2 kg plastů je vyrobeno z recyklovaných materiálů a na konci životního cyklu by mělo být 95 % vozidla recyklovatelných.
Mégane E-Tech Electric 100% elektrický se má začít prodávat v březnu 2022. Ceny výrobce zatím nezveřejnil.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz