name | autoweek.cz
Renault Fluence 1,5 dCi – rozumná volba
10.08.2010 | Antonín Matějka | Nové modely
Na první pohled se Fluence může jevit jako přímý konkurent modelů Laguna, brzy se však přesvědčíte, že se jedná o zcela odlišně koncipovaný automobil, a to jak svým designem, tak i celkovým zpracováním a použitou technikou. Přes 4,6 m dlouhý klasický sedan míří na středně situovanou klientelu, která dává přednost praktičnosti a nízkým provozním nákladům před okázalostí. Tomu odpovídá i poměrně skromná nabídka pohonných jednotek, která zahrnuje pouze dva agregáty - zážehovou šestnáctiventilovou šestnáctistovku (110 k) a turbodiesel 1,5 dCi ve dvou výkonových verzích 85 a 105 koní.
Ani samotný design modelu Fluence není nikterak převratný, nelze mu však upřít jistou dávku elegance a příslovečného francouzského šarmu. To platí zejména o zadní partii vozu s ladnými křivkami C-sloupku a nepříliš protaženým převisem, jenž by narušoval kompaktní siluetu karoserie. Předek vozu již není stylisticky tak zdařilý, zvláště pak v přímé konfrontaci s novou generací modelů Renault Mégane.
Interiér již na první pohled působí velice solidně a útulně. Přístrojová deska nese jasný rukopis značky Renault, je přehledná a z pozice řidiče i spolujezdce snadno přístupná. Audiosystém lze ovládat pod volantem, integrovaná navigace Carminat Tom Tom s barevným displejem má dálkový ovladač, uložený ve speciálním pouzdře na podlahovém panelu. Docela příjemným překvapením je automatická dvouzónová klimatizace se třemi funkčními režimy, kterou výrobce standardně dodává do obou vyšších výbav Exception a Privilege. Samozřejmostí jsou boční a hlavové airbagy, hands-free karta Renault, palubní počítač, tempomat a v neposlední řadě i tradiční praktické úložné schránky a přihrádky. Srovnatelným parametrem s modely Laguna je prostor na zadních sedadlech, zvláště pak místo pro dolní končetiny, a pohodlné polstrování a sklon opěradel. Snadno přístupný zavazadlový prostor rovněž nezklame, objem 496 litrů je v daném segmentu více než nadprůměrný.
Silnější turbodiesel, jímž byl vybaven námi testovaný vůz, je nabízen výhradně ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Mezi jeho silné stránky patří zejména velmi slušný maximální točivý moment 240 N.m (ten je k dispozici v rozmezí 2000 až 3000 otáček), kultivovaný projev a hospodárnost v mimoměstském provozu. Při běžném způsobu jízdy se spotřeba pohybuje zpravidla mezi 4 až 4,5 litry nafty na 100 km, takže akční rádius vozu činí bezmála 1350 kilometrů.
Renault Fluence je automobil, který vás jistě potěší na delších cestách po dálnicích, je komfortně odpružen a navíc velmi dobře odhlučněn. Razantnější jízda v zatáčkách sice není jeho nejoblíbenější disciplína, to však těžko odradí klientelu, která hledá dostatečně kvalitní a cenově dostupný vůz pro každodenní provoz.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor
Vznětový řadový čtyřválec s rozvodem OHC. Zdvihový objem 1461 cm3. Největší výkon 78 kW (105 k) při 4000 1/min. Největší točivý moment 240 N.m při 2000 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Čtyřdveřový sedan.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4618 mm, šířka 1809 mm, výška 1479 mm. Rozvor 2702 mm. Pohotovostní hmotnost 1277 kg, užitečná hmotnost 409 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 426 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva (kombinovaná/ mimo město/město) 4,5/4,1/5,3 l/100 km.
Základní pořizovací cena
386 900 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
|
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz