name | autoweek.cz

Renault Emblème může obojí

Renault Emblème může obojí

07.10.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault na autosalonu v Paříži (14.-20. října) představí koncepční vozidlo v podobě rodinného sedanu Emblème se speciální koncepcí pohonu.

Po konceptu Scenic Vision H2-Tech Concept z roku 2022 jde Renault Emblème ještě o krok dále ve snižování emisí skleníkových plynů (ekvivalenty CO2). Renault Emblème má elektrický pohon, který může být napájen dvěma způsoby: z akumulátoru pro každodenní použití nebo vodíkovými palivovými články pro delší cesty.

 

Architektura pohonu zadních kol založená na platformě AmpR Medium zahrnuje různé komponenty hnacího ústrojí (trakční elektromotor, akumulátor, palivové články a nádrž na vodík) a zajišťuje nízké těžiště a dobré rozložení hmotnosti.

 

Elektromotor o výkonu 160 kW (218 k) neobsahuje vzácné zeminy. Elektrická energie pro elektromotor je uložena v akumulátoru NMC (nikl, mangan, kobalt) s kapacitou 40 kWh, který je lehčí, levnější, kompaktnější a šetrnější k životnímu prostředí než u elektromobilu s dlouhým dojezdem. Akumulátor zajistí dojezd kolem 300 km. Energii potřebnou pro delší cesty zajišťují palivové články PEMFC o výkonu 30 kW pracující s vodíkem z 2,8 kg nádrže. Maximální účinnost systému se pohybuje kolem 60 %.

 

Podle Renaultu dokáže Emblème ujet bez dobíjení vzdálenost až 1000 km stejně rychle jako vozidlo se spalovacím motorem jen se dvěma zastávkami na natankování vodíku, každou na méně než pět minut pro dojezd 350 km. Na dlouhé cestě po dálnici by 75 % elektrické energie, kterou vozidlo spotřebuje, bylo vyrobeno palivovými články bez emisí kromě vodní páry.

 

Vzhled vozu je výsledkem optimalizace aerodynamiky bez kompromisů v oblasti estetiky. Pro maximální efektivitu aerodynamiky používá kamery místo vnějších zpětných zrcátek, elektrické kliky dveří v jedné rovině s karoserií, stěrače čelního skla zasunuté pod kapotou, stejně jako cílené vedení proudění vzduchu, aktivní difuzor a plochou podlahu, což vše dohromady snižuje součinitel odporu vzduchu na 0,25. Kola jsou plná disková, takže usměrňují proudění vzduchu podél karoserie.

 

Foto: Renault