name | autoweek.cz

Renault ČR má za sebou úspěšný rok
08.02.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Skupina Renault vloni na českém trhu dodala zákazníkům 18 152 vozidel, což bylo o 18 % víc než v roce 2023. S novými modely značek Renault, Dacia i Alpine má velké ambice i pro rok 2025 jak mezi osobními automobily, tak lehkými užitkovými vozy.
Skupina Renault má za sebou ojediněle úspěšný rok, když Renault R5 E-Tech elektrický získal evropský titul Car of the Year 2025 v Evropě, Renault Master získal titul International Van of the Year 2025 a Dacia Duster ocenění AutoBest – Best Buy Car Europe 2025.
„V roce 2024 bylo v České republice registrováno 8736 osobních a užitkových vozů Renault. S meziročním nárůstem + 16,2 % dosáhla značka 3,4 % podílu na trhu osobních a lehkých užitkových vozů,“ řekl generální ředitel Renaultu ČR Zdeněk Grunt. Díky ojedinělé modelové ofenzivě značka Renault zaznamenala meziroční nárůst prodeje osobních automobilů o 38 % když prodala 2034 vozů soukromé klientele, což představovalo meziroční nárůst o 28 %. Pozoruhodný je meziroční nárůst prodeje elektrifikovaných verzí E-Tech (HEV + PHEV + BEV) o 78 %. Renault kromě mnoha nových verzí uvedl na trh model Scenic E-Tech elektrický, vrcholný model své nabídky Rafale E-Tech hybrid a model Symbioz.
V roce 2024 si Renault již počtvrté v řadě udržel 1. místo na trhu lehkých užitkových vozidel s tržním podílem 14,8 %. Z celkem 3231 registrovaných LUV představoval model Master 1843 registrací, takže se stal nejúspěšnějším lehkým užitkovým vozem na českém trhu, byť prošel nástupem nové generace, takže nebyly dostupné všechny jeho verze. Renault je také jedničkou v dodávkách přestaveb LUV.
„V první polovině roku 2025 očekáváme příjezd prvních klientských vozidel modelu Renault 5 E-Tech elektrický a v druhé polovině roku představíme model Renault 4 E-Tech elektrický. V následujících měsících očekáváme také obohacení nabídky u modelů Trafic a Master, abychom ještě více upevnili naše vedoucí postavení na trhu lehkých užitkových vozidel,“ řekl na závěr Zdeněk Grunt.
Prodej značky Dacia stoupl o 20 % oproti roku 2023. Dacia uvedla na trh nové generace modelů Duster a nejdostupnějšího elektromobilu na trhu Spring s cenou od 419 900 Kč. V roce 2024 bylo registrováno celkem 9416 vozů Dacia, což znamenalo podíl na českém trhu osobních automobilů 3,72 % (+ 0,51 % vs 2023). V prodeji soukromé klientele je Dacia s dodávkami 5045 vozů první importovanou značkou bez výroby na území ČR. Prodané modely s pohonem Eco-G na LPG představovaly 3856 vozů, tedy 40 % celkového objemu prodeje značky a 85 % trhu. U modelu Duster je 78 % prodeje realizuje v nejvyšších výbavách, 31 % dodaných vozů je s pohonem 4x4 a 8,5 % má hybridní pohon.
Letos Dacia vstoupí s modelem Bigster do zcela nového segmentu kompaktních vozů do ambiciózní strategické fáze, která je spojena s několika významnými úkoly. „Bigster nabídne veškerou výbavu, kterou zákazníci v segmentu C-SUV očekávají, za cenu v souladu s pozicí značky,“ konstatoval Zdeněk Grunt. Bigster bude k dispozici u prodejců od jara 2025.
Ke značce Alpine Zdeněk Grunt řekl: „Za dva a půl roku jsme v Česku prodali 53 vozů, což na první pohled není závratné číslo, ale v evropských poměrech je to slušný výsledek. Tolik Alpin se neprodalo ani v Rakousku.“ Letos značka uvede na trh svůj sportovní fastback A390.
Foto: Renault a V. Rybecký
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz