name | autoweek.cz

Renault chce snížit náklady na akumulátory o 20 %

Renault chce snížit náklady na akumulátory o 20 %

15.07.2024 | Vladimír Rybecký | Trendy

Renault pro své elektromobily sází na cenově výhodné lithio-železofosfátové články akumulátorů (technologie LFP). Ty by měly od roku 2026 snížit výrobní náklady. Renault na přípravě jejich produkce spolupracuje se společnostmi LG a CATL.

Renault si klade za cíl snížit náklady na akumulátory ve snaze zůstat konkurenceschopný tím, že zavede levnější chemii článků a nové výrobní procesy pro komponenty elektrických vozidel. Proto pro svou elektromobilní jednotku Ampere vytvořil dodavatelský řetězec pro levnější LFP akumulátory, které se budou používat v mnoha elektricky poháněných modelech. Renault uvedl, že integrací technologie LFP a technologie cell-to-pack sníží Ampere náklady na akumulátory ve svých vozidlech o 20 %. Dodávky LFP akumulátorů se plánují pro začátek roku 2026.

 

Generální ředitel Renaultu Luca de Meo oznámil výrazné snížení nákladů na akumulátory díky použití článků LFP již na podzim 2022. Celkově chce Renault snížit náklady pro svou další generaci elektricky poháněných vozidel o 40 %.

 

Renault uvedl, že jeho jednotka Ampere začlení do své platformy elektromobilů články na bázi fosforečnanu lithného (LFP) spolu s dosud většinově používanou technologií nikl-kobalt-mangan (NCM). Renault uvedl, že spolupracuje se svými partnery na vybudování „hodnotového řetězce“ dodavatelů pro elektricky poháněná vozidla v Evropě. Je to součást širší snahy o zlepšení ziskové marže centralizací dodavatelů.

 

Čínská společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) poskytne LFP články z továrny v Debrecínu v Maďarsku, zatímco korejský výrobce LG Energy Solution je bude vyrábět ve své polské továrně ve Wroclavi technologií cell-to-pack, která využívá systém umožňující zabudování víc článků do daného prostoru. Články se budou dodávat evropské divizi Renaultu Ampere, která je zamontuje do sad akumulátorů v závodě Douai v severní Francii. Další dodavatelé Ampere mají výrobní zařízení ve Francii.

 

S novými akumulátory LFP bude mít skupina Renault čtyři různé dodavatele:

 AESC Envision pro akumulátory NCM založené na Ampere ElectriCity Hub v Douai (Francie)

 CATL pro technologii LFP v továrně v Maďarsku

 LG ES pro akumulátory NCM i LFP v továrně v Polsku

 Verkor pro akumulátory NCM v továrně v Dunkerque (Francie)

 

Renault zatím neoznámil, které modely značek Renault a Alpine budou vybaveny levnější technologií akumulátorů LFP. Vzhledem k nižší energetické hustotě článků LFP jsou vhodné především pro malé vozy a modely střední třídy.

 

Výrobně levnější a podstatně bezpečnější LFP akumulátory používá stále větší počet čínských výrobců elektromobilů v čele s tím největším - BYD, který sám vyrábí akumulátory s deskovými články LFP.

 

Foto: Renault Group