name | autoweek.cz
Renault 5 E-Tech 100% elektrický startuje na 675 000 Kč
11.11.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Jednou z nejvýznamnějších premiér veletrhu čisté mobility e-Salon 2024 bylo představení vozu Renault 5 E-Tech 100% elektrický. První vozy se budou moci objednat v České republice na přelomu listopadu a prosince letošního roku s dodáním na jaře 2025.
Základní verze vozu Renault 5 E-Tech elektrický ve výbavě Evolution začíná na ceně 675 000 Kč. Přitom nabízí vše potřebné, včetně celé řady komfortních prvků: multimediální systém OpenR Link 10“, přístrojový štít 7“, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo, zadní parkovací senzory, kola 18“, metalický lak atd. Akumulátor urban range má využitelnou kapacitu 40 kWh pro dojezd až 300 km a umožňuje rychlodobíjení DC 80 kW.
Renault 5 E-Tech 100% elektrický přijde na český trh se dvěma velikostmi akumulátorů NMC (nikl-mangan-kobalt) - urban range 40 kWh v kombinaci s elektromotorem 90 kW (122 k) a comfort range 52 kWh s elektromotorem 110 kW (150 k) a dojezdem až 410 km. Zveřejnění kompletního ceníku a spuštění klientských objednávek je v plánu na přelomu listopadu a prosince 2024.
Renault 5 E-Tech 100% elektrický má vše, co je třeba k tomu, aby se stal vzorem ideálního městského vozu, který zákazníci budou vyhledávat kvůli designu, parametrům a dalším přednostem i přesto, že má elektrický pohon. Vychází z nové platformy Ampere AmpR Small, určené pro malé elektromobily. Je kratší než 4 m (3922 mm při rozvoru náprav 2640 mm). Zavazadlový prostor má objem 277 l (VDA).
Renault 5 E-Tech 100% elektrický je navržen tak, aby byl úsporný, zejména v městském provozu, zábavný a snadno se používal pro každodenní provoz. Je vybaven systémy, které nemají v segmentu malých městských aut obdoby, jako je systém OpenR Link s integrovanými službami Google, avatarem Reno, funkcí V2L a funkcí Plug & Charge. Digitální přístrojový panel má 10,1“ (7“ u základních verzí), centrální displej multimediálního systému má u všech verzí úhlopříčku 10“.
Renault 5 E-Tech 100% se vyrábí v okruhu 300 km kolem průmyslového centra ElectriCity na severu Francie, kde je soustředěno i 75 % dodavatelů. Vozy se montují v závodu Douai s elektromotorem, převodovkou a výkonovou elektronikou dodávanými ze závodu Ampére v Cléonu. Akumulátory se vyrábějí v závodě Ampere v Ruitzu, od roku 2025 to bude s využitím modulů akumulátorů vyráběnými v Douai Gigafactory (partnerství s AESC).
Renault 5 E-Tech 100% elektrický je vybaven funkcí V2L (vehicle-to-load) umožňující připojit k akumulátoru vozu pomocí jednoduchého adaptéru elektrický spotřebič s napětím 220 V a příkonem až 3,7 kW.
Foto: Renault
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz