name | autoweek.cz
Renault 17 míří do budoucnosti
06.09.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Jen pamětníci si vzpomenou na sportovní Renault R17 ze 70. let. Nyní se vrací v moderní podobě jako elektricky poháněný R17 electric restomod x Ora Ïto.
Renault pokračuje v oživování svých legendárních modelů z minulosti v moderní podobě s elektrickým pohonem. Připravuje k uvedení na trh modely R4 a R5. Nejnověji ve spolupráci s francouzským designérem Ora Ïto nově interpretoval R 17 z roku 1971 a vytvořil moderní reedici tohoto historického modelu.
R17 electric restomod x Ora Ïto byl navržen jako jednorázový produkt a není určen k tomu, aby byl předchůdcem budoucího sériového vozidla, jako tomu bylo v případě konceptů R4 a R5. Předváděcí vůz bude předveden při akci Chantilly Arts & Elegant Richard Mille a poté se představí širší veřejnosti během pařížského autosalonu.
Renault 17 přišel na trh v roce 1971. Atraktivní čtyřmístné kupé kombinovalo tehdy módní hranatý design, špičkovou techniku a řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Vyznačoval se sportovním vzhledem se čtyřmi kulatými světlomety, bezrámovými okny a karoserií bez sloupků. Měl pohon předních kol s podélně uloženým motorem, během vývoje vybaveným se vstřikováním paliva. V letech 1971 až 1979 sjelo z montážní linky 92 000 těchto elegantních dvoudveřových vozů.
Show car připomíná historii a charakter Renaultu 17. Kombinuje klasické kouzlo originálu s dnešní technikou a moderními materiály. Elektrický R17 restomod x Ora Ïto je založen na monokoku originálu a vyznačuje se identickou kabinou, dveřmi, okny, zasklením a spodkem karoserie. Karoserie však byla rozšířena o 170 mm aby se zlepšila jízdní stabilita. Design blatníků a kol dodává vozidlu nový vzhled. Přední světlomety jsou tvořeny čtyřmi obdélníkovými moduly se zaoblenými rohy, koncové svítilny tvoří jeden světelný pás. Podvozek z uhlíkových vláken s rovnými obrysy umožňuje dosáhnout celkovou hmotnost pouhých 1400 kg. V zadní části vozu je elektromotor o výkonu 199 kW (270 k).
Interiér má pohodlná sedadla a moderní výbavu. Centrální obrazovka a čtyři malé geometrické displeje za volantem poskytují jsou inspirovány původními displeji přístrojů.
„Zachovali jsme nejnápadnější designové prvky Renaultu 17, počínaje přední částí. Mým cílem bylo dát vozidlu styl a dynamiku, aniž by se změnil jeho charakter. Původní Renault 17 a jeho vzhled sportovního kupé je stále znát. Vzali jsme Renault 17 takříkajíc do budoucnosti,“ říká designér Ora Ïto.
Foto: Renault
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz