name | autoweek.cz

Rekordní rok 2024 pro Škodu Auto
13.03.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda Auto Group v roce 2024 dosáhla rekordní tržby 27,8 miliardy eur, provozní zisk 2,3 miliardy eur a rentabilitu tržeb 8,3 %. Je připravena na další fázi transformace. Výborné finanční ukazatele umožňují společnosti zvládnout nadcházející transformační kroky.
Rok 2024 se stal historicky nejlepším hospodářským rokem Škoda Auto Group. Škoda Auto dodala zákazníkům po celém světě 926 600 vozů (meziročně +6,9 %), přičemž nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia (215 700 vozů; +12,4 %). Zaznamenala výrazný nárůst dodávek v celé Evropě, kde rostla rychleji než trh a poprvé v historii se umístila na celkovém čtvrtém místě (2023: 7. příčka).
Do budoucna si Škoda zajistila dobrou pozici, neboť nabízí historicky nejmladší a nejobsáhlejší portfolio se všemi typy pohonů, včetně plně elektrického kompaktního SUV Elroq. Na trhy přichází zcela nový Elroq a představil se nový Enyaq. V Indii proběhla premiéra městského SUV Kylaq.
Nejlepší hospodářské výsledky v historii skupiny Škoda Auto Group
Škoda Auto dosáhla rekordní tržby 27,8 miliardy eur (2023: 26,5 miliardy, +4,7 %). Solidní provozní zisk ve výši 2,3 miliardy eur (2023: 1,8 miliardy, +30,0 %) se promítl do zvýšení rentability tržeb na 8,3 % (2023: 6,7 %), zatímco čistý peněžní tok se více než zdvojnásobil a přesáhl 2 miliardy eur (2023: 0,938 miliardy eur, +116,2 %). Zlepšení finančních ukazatelů je z velké části důsledkem vyššího odbytu, pozitivní skladby prodaných modelů a příznivých kurzových vlivů.
Škoda Auto Group1) – Klíčové hospodářské ukazatele za leden až prosinec 20242)
|
2024 |
2023 |
změna |
|
Dodávky zákazníkům |
vozů |
926 600 |
866 800 |
+6,9 % |
Výroba3) |
vozů |
1 027 300 |
1 006 800 |
+2,0 % |
Odbyt4) |
vozů |
1 090 000 |
1 056 000 |
+3,2 % |
Tržby |
mil. eur |
27 787 |
26 536 |
+4,7 % |
Provozní výsledek |
mil. eur |
2 305 |
1 773 |
+30,0 % |
Rentabilita tržeb |
% |
8,3 |
6,7 |
– |
Investice |
mil. eur |
1 825 |
1 913 |
-4,6 % |
Čistý peněžní tok |
mil. eur |
2 028 |
938 |
+116,2 % |
1) Škoda Auto Group zahrnuje společnosti Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. a do května 2023 zahrnovala také Volkswagen Group Rus, jejíž finanční výsledky jsou až do této doby zahrnuty.
2) Procentuální odchylky jsou vypočteny z nezaokrouhlených čísel.
3) Zahrnuje výrobu ve skupině Škoda Auto Group, bez výroby v partnerských montážních závodech v Číně, na Slovensku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako Seat, VW a Audi; výroba vozů bez dílčích/kompletních sestav.
4) Zahrnuje odbyt skupiny Škoda Auto Group prodejním společnostem, včetně dalších koncernových značek jako Seat, VW, Audi, Porsche a Lamborghini.
„Jsem hrdý na to, že mohu vést jednu z mála automobilových společností, které během této éry transformace vykazují rekordní výsledky. Hospodářsky nejúspěšnější obchodní rok v historii naší společnosti je důkazem našich dvou hlavních předností: odolnosti a přizpůsobivosti. Máme solidní obchodní model a jasně definovaný plán, které se osvědčují právě v neklidných časech. Naše provozní činnost je vysoce efektivní z hlediska nákladů a naši zákazníci mimořádně dobře přijali moderní produktovou řadu. Podařilo se nám růst rychleji než trh zejména v Evropě, a zajistit si zde celkově čtvrtou pozici. Tyto faktory jsou základním předpokladem pro udržení společnosti na správné cestě i s ohledem na nadcházející výzvy a očekávanou finanční zátěž, ale i pro financování nezbytných investic z vlastních zdrojů,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Elektrifikace pokračuje
Modelová řada Enyaq se v loňském roce stala třetím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Automobilka dodala zákazníkům celkem 79 500 vozů. S novým modelem Elroq Škoda zdvojnásobuje své ambice v oblasti prodeje plně elektrických vozů pro rok 2025.
Škoda plánuje další nové elektrické modely - městský crossover Epiq a ukázala i první záběry chystaného plně elektrického rodinného SUV Škoda, které vychází z koncepčního vozu Vision 7S.
Pokrok v internacionalizaci
Indie zůstává základním kamenem strategie internacionalizace značky Škoda. Model Kylaq je po vozech Kushaq a Slavia třetí lokálně vyvinutý a vyráběný automobil Škoda. Cíl je prodat v Indii 100 000 vozů Škoda do roku 2026 – v roce 2024 to bylo 36 000 aut.
V Kazachstánu automobilka v loňském roce dodala zákazníkům 1400 vozů.
Foto: Škoda Auto
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz