name | autoweek.cz
Registrace nových vozidel v roce 2016
09.01.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava
V roce 2016 vzrostly v ČR meziročně registrace ve všech kategoriích silničních motorových vozidel s výjimkou autobusů a traktorů.
Lehké užitkové automobily
Registrace nových lehkých užitkových automobilů v roce 2016 vzrostly o 12,31 % z 17 131 na 19 239 vozidel, tj. o 2108 vozů. První je značka Fiat s 2934 registrovanými automobily (podíl na trhu 15,25 %), následují Ford - 2908, Peugeot - 2671, Renault - 2152, Volkswagen - 1938, Citroën - 1805, Mercedes-Benz - 1457, Iveco - 794, Dacia - 697, Opel - 465 atd.
Z hlediska segmentů jsou na prvním místě vozy do 3,5 t s 62,04 %, na druhém místě vozidla do 3,0 t s 29,38 %, do 2,0 t je to 7,14 % a nezjištěno je 1,42 %. Z hlediska karosérie vede skříň s 74,75 %, na druhém místě je šasi s 12,33 %, následuje pickup - 7,34 %, valník - 4,08 %, ostatní 0,03 %, sklápěč 0,02 % a nezjištěno je 1,42 %.
Nejprodávanějšími automobily byly Peugeot Boxer s 2126 ks, Fiat Ducato - 1937 ks, Renault Master - 1734 ks, Citroën Jumper - 1171 ks, Mercedes-Benz Sprinter - 1170 ks, Ford Transit - 1015 ks, Volkswagen Transporter - 830 ks, Ford Transit Custom - 765 ks, Fiat Dobló - 763 ks, Ford Ranger - 705 ks atd.
Z hlediska paliva jednoznačně převažuje nafta s 92,20 %, na druhém místě je benzin s 3,71 %, následuje CNG - 2,01 %, LPG - 0,59 %, elektro - 0,04 % (9 ks) a nezjištěno je 1,42%.
Nákladní automobily
Registrace nových nákladních vozidel vzrostly oproti loňsku o 3,08 % z 10 732 na 11 063 ks, tj. o 331 ks. První je značka Mercedes-Benz s 2442 registrovanými vozidly (podíl na trhu 22,07 %), následují značky DAF - 1741 ks, Volvo - 1731 ks, MAN - 1696 ks, Scania - 1506 ks, Iveco - 1096 ks, Renault Trucks - 535 ks, Tatra - 218 ks, Fuso - 58 ks, Volkswagen - 15 ks atd.
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě tahač s 57,08 %, na druhém šasi s 34,83 %, následuje skříň - 2,66 %, sklápěč - 0,32 %, valník - 0,03 %, ostatní - 0,02 % a nezjištěno je 5,02 %.
Autobusy
Autobusy jsou kromě traktorů jedinou kategorií, kde registrace oproti roku 2015 poklesly, a to o 24,96 % z 1350 na 1013 ks, tj. o 337 ks. První je značka SOR s 313 registrovanými autobusy (podíl na trhu 30,89 %), následují Iveco Bus - 218 ks, Setra - 137 ks, Mercedes-Benz - 112 ks, Irizar - 52 ks, MAN - 51 ks, Irisbus - 19 ks, Solaris - 16 ks, Iveco - 12 ks, Higer - 10 ks atd. U domácích výrobců ale v uvedeném počtu významnou část představují exportovaná vozidla, protože u těch se často používá doprava po ose, vyžadující první registraci v ČR.
Z hlediska provedení jsou na prvním místě linkové s 49,65 %, na druhém místě městské s 22,01 %, následují dálkové - 19,94 %, šasi - 1,48 %, ostatní - 1 ks (0,09 %) a nezjištěno 6,81 %. Autobusů na CNG bylo registrováno 82 ks (tj. 8,1 %, jde tedy o největší podíl alternativních pohonů ze všech kategorií), přičemž v roce 2015 to díky dotačním programů bylo dokonce 406 ks (tj. 30,1 %!) a v roce 2014 49 ks.
Ostatní kategorie
Registrace nových traktorů klesly o 9,81 % (285 ks) z 2904 na 2619 kusů.
Registrace nových přívěsů a návěsů vzrostly o 8,82 % z 33 259 na 36 192 kusů (o 2933 ks).
Registrace nových lehkých užitkových automobilů v roce 2016 vzrostly o 12,31 % z 17 131 na 19 239 vozidel, tj. o 2108 vozů. První je značka Fiat s 2934 registrovanými automobily (podíl na trhu 15,25 %), následují Ford - 2908, Peugeot - 2671, Renault - 2152, Volkswagen - 1938, Citroën - 1805, Mercedes-Benz - 1457, Iveco - 794, Dacia - 697, Opel - 465 atd.
Z hlediska segmentů jsou na prvním místě vozy do 3,5 t s 62,04 %, na druhém místě vozidla do 3,0 t s 29,38 %, do 2,0 t je to 7,14 % a nezjištěno je 1,42 %. Z hlediska karosérie vede skříň s 74,75 %, na druhém místě je šasi s 12,33 %, následuje pickup - 7,34 %, valník - 4,08 %, ostatní 0,03 %, sklápěč 0,02 % a nezjištěno je 1,42 %.
Nejprodávanějšími automobily byly Peugeot Boxer s 2126 ks, Fiat Ducato - 1937 ks, Renault Master - 1734 ks, Citroën Jumper - 1171 ks, Mercedes-Benz Sprinter - 1170 ks, Ford Transit - 1015 ks, Volkswagen Transporter - 830 ks, Ford Transit Custom - 765 ks, Fiat Dobló - 763 ks, Ford Ranger - 705 ks atd.
Z hlediska paliva jednoznačně převažuje nafta s 92,20 %, na druhém místě je benzin s 3,71 %, následuje CNG - 2,01 %, LPG - 0,59 %, elektro - 0,04 % (9 ks) a nezjištěno je 1,42%.
Nákladní automobily
Registrace nových nákladních vozidel vzrostly oproti loňsku o 3,08 % z 10 732 na 11 063 ks, tj. o 331 ks. První je značka Mercedes-Benz s 2442 registrovanými vozidly (podíl na trhu 22,07 %), následují značky DAF - 1741 ks, Volvo - 1731 ks, MAN - 1696 ks, Scania - 1506 ks, Iveco - 1096 ks, Renault Trucks - 535 ks, Tatra - 218 ks, Fuso - 58 ks, Volkswagen - 15 ks atd.
Z hlediska provedení karosérie je na prvním místě tahač s 57,08 %, na druhém šasi s 34,83 %, následuje skříň - 2,66 %, sklápěč - 0,32 %, valník - 0,03 %, ostatní - 0,02 % a nezjištěno je 5,02 %.
Autobusy
Autobusy jsou kromě traktorů jedinou kategorií, kde registrace oproti roku 2015 poklesly, a to o 24,96 % z 1350 na 1013 ks, tj. o 337 ks. První je značka SOR s 313 registrovanými autobusy (podíl na trhu 30,89 %), následují Iveco Bus - 218 ks, Setra - 137 ks, Mercedes-Benz - 112 ks, Irizar - 52 ks, MAN - 51 ks, Irisbus - 19 ks, Solaris - 16 ks, Iveco - 12 ks, Higer - 10 ks atd. U domácích výrobců ale v uvedeném počtu významnou část představují exportovaná vozidla, protože u těch se často používá doprava po ose, vyžadující první registraci v ČR.
Z hlediska provedení jsou na prvním místě linkové s 49,65 %, na druhém místě městské s 22,01 %, následují dálkové - 19,94 %, šasi - 1,48 %, ostatní - 1 ks (0,09 %) a nezjištěno 6,81 %. Autobusů na CNG bylo registrováno 82 ks (tj. 8,1 %, jde tedy o největší podíl alternativních pohonů ze všech kategorií), přičemž v roce 2015 to díky dotačním programů bylo dokonce 406 ks (tj. 30,1 %!) a v roce 2014 49 ks.
Ostatní kategorie
Registrace nových traktorů klesly o 9,81 % (285 ks) z 2904 na 2619 kusů.
Registrace nových přívěsů a návěsů vzrostly o 8,82 % z 33 259 na 36 192 kusů (o 2933 ks).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz