name | autoweek.cz
Range Rover Sport se představil v Praze
31.05.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Land Rover Czech Republic & Austria pozval do pražského klubu SaSaZu 600 hostí, aby se jako jedni z prvních v Evropě seznámili s novým Range Roverem Sport. Mezi hosty byl i Michal Kačmar, který v Gaydonu navrhl design interiéru tohoto vozu.
Land Rover završuje inovaci modelové nabídky své luxusní značky Range Rover. Po zcela novém modelu Evoque a nové generaci Range Roveru se představuje druhá generace velkého luxusního SUV Range Rover Sport.
Range Rover Sport se poprvé představil v roce 2005. Uvedl značku do rychle se rozvíjejícího segmentu sportovně-terénních vozů SUV. Nešlo o napodobeninu toho, co dělala konkurence, ale alternativu k těmto vozům přinášející, tak jak je u vozů Land Rover a Range Rover samozřejmostí, to nejlepší ve všech ohledech. Range Rover Sport se setkal s obrovským prodejním úspěchem. Po řadu let byl nejprodávanějším modelem značka a dodnes se jej prodalo přes 400 000 kusů.
Druhá generace Range Roveru Sport přichází s jasným cílem - být nejlepším vozem ve třídě luxusních SUV. V mnoha ohledech nová generace vychází z podobného základu jako nový Range Rover. Jedná se tedy o první automobil v tomto segmentu s nosnou strukturou kompletně vyrobenou z hliníku. Díky tomu je podstatně lehčí - až o 420 kg ve srovnání s první generací.
Range Rover a Range Rover Sport mají mnoho společného, přesto nový Sport používá takřka 75 % nových dílů. Nový Sport je jen o 62 mm delší než jeho předchůdce, ale s délkou 4850 mm kratší než ostatní sedmimístné SUV, takže s ním lze lépe manévrovat a parkovat. O 178 mm delší zejména vzadu. Přitom je o 149 mm kratší a 55 mm nižší než nový Range Rover, z něhož Sport vychází, a je i o 45 kg lehčí.
Range Rover Sport přináší i další technické inovace. Za všechny je třeba vyzdvihnout systém Torque Vectoring, zabezpečující rozdělená točivého momentu zcela novým předvídavým způsobem. Tento systém se přizpůsobuje jízdním podmínkám a svou činností zvyšuje stabilitu vozu.
Stejně jako Range Rover má i Sport jedinečný systém Terrain Response 2. generace, který automaticky nastavuje nejvhodnější program v závislosti na povrchu, po němž vůz jede.
O tom, že se jedná i o automobil schopný jízdy v extrémním terénu svědčí i zcela ojedinělá hodnota bezpečného ponoru 546 mm.
V nabídce pohonných jednotek se vedle tří motorů známých už z velkého Range Roveru (5,0 l V8, 3,0 l TDV6 a SDV6) poprvé objevuje i přeplňovaný zážehový motor V6 3,0 S/C převzatý od Jaguaru. Všechny motory jsou spojeny s osmirychlostní samočinnou převodovkou ZF a využívají systém Start&Stop. Ještě letos se v nabídce objeví i hybridní pohon kombinovaný s turbodieselem. Zástupci Land Roveru navíc naznačují, že vylehčená konstrukce by umožňovala dokonce i použití čtyřválce.
Z dalších novinek, které se u tohoto vozu objevují poprvé v rámci celé značky připomeňme projekční zobrazení základních informací na Head-up displeji, velký instrumentační displej 12,3", čidlo hloubky ponoru nebo elektricky ovládaná dvě sedadla ve třetí řadě.
Technologie zvaná Connected car řidiči umožňuje kontrolovat stav vozu prostřednictvím aplikace nainstalované v jeho smartphonu a k tomu přidává další podpůrné prvky jako např. sledování zcizeného vozidla, nouzové volání (e-Call)a asistenční volání Land Roveru. Do vozu lze nainstalovat i vysokorychlostní hotspot wi-fi, aby cestující mohli využívat internetu a datového připojení na svých telefonech a tabletech.
Nový Range Rover Sport navrhla a zkonstruovalo vývojové středisko Land Roveru v Gaydonu a vyrábět se bude v nejmodernější nízkoenergetické továrně v britském Solihullu, uzpůsobené na použití nejmodernějších technologií zpracování hliníku.
Nový Range Rover Sport se začne prodávat od září 2013.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz