name | autoweek.cz

První snímek nového kompaktního vozu Škoda
09.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Světová premiéra nového modelu značky Škoda, nástupce Rapidu Spaceback, se uskuteční 7. prosince 2018. Půjde o první model značky Škoda využívající platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Škoda odhalila první oficiální siluetu nového modelu v zákaznicky oblíbené kompaktní třídě. Jde o první ochutnávku osobitého a dynamického designu tohoto pětidveřového hatchbacku. Novinka převede emotivní designový jazyk studie Škoda Vision RS, která nedávno vzbudila pozornost na pařížském autosalonu, do designu sériově vyráběného modelu. Základní profil hatchbacku s malými okny za zadními dveřmi se nicméně proti Rapidu Spaceback nezmění.
Zásadní informací je, že Škoda vůbec poprvé využije u svého modelu modulární platformu MQB A0, která nabídne typickou kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru ale také umožní využití inovativních asistenčních systémů, které známe například z Volkswagenu Polo. Pohled do interiéru konceptu Vision RS naznačuje, že opravdu zásadní proměna by měla nastat právě zde. Koncept totiž má poprvé u vozu značky Škoda velký centrální displej ve formě tabletu.
Jaké budou jeho přednosti nového vozu Škoda a proč bychom se na něj měli těšit, vysvětluje Aleš Petrus z produktového marketingu Škoda Auto: „Zákazníci by se měli na vůz těšit hlavně kvůli designu exteriéru i interiéru. Díky nové platformě MQB je nový model Škoda proporčně vyvážený vůz s velkým rozvorem náprav.“
Zásadní informací je, že Škoda vůbec poprvé využije u svého modelu modulární platformu MQB A0, která nabídne typickou kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru ale také umožní využití inovativních asistenčních systémů, které známe například z Volkswagenu Polo. Pohled do interiéru konceptu Vision RS naznačuje, že opravdu zásadní proměna by měla nastat právě zde. Koncept totiž má poprvé u vozu značky Škoda velký centrální displej ve formě tabletu.
Jaké budou jeho přednosti nového vozu Škoda a proč bychom se na něj měli těšit, vysvětluje Aleš Petrus z produktového marketingu Škoda Auto: „Zákazníci by se měli na vůz těšit hlavně kvůli designu exteriéru i interiéru. Díky nové platformě MQB je nový model Škoda proporčně vyvážený vůz s velkým rozvorem náprav.“
Kompaktní auta v EU | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. Volkswagen Golf | 242 075 | 228 512 | +5,9 % |
2. Škoda Octavia | 123 710 | 120 041 | +3,1 % |
3. Ford Focus | 117 517 | 119 185 | -1,4 % |
4. Opel/Vauxhall Astra | 89 938 | 133 729 | -32,7 % |
5. Peugeot 308 | 89 025 | 92 659 | -3,9 % |
6. Seat Leon | 80 229 | 78 775 | +1,8 % |
7. Renault Mégane | 79 017 | 92 734 | -14,8 % |
8. Fiat Tipo | 61 593 | 78 089 | -21,1 % |
9. Toyota Auris | 61 507 | 62 719 | -1,9 % |
10. Hyundai i30 | 42 284 | 37 947 | +11,4 % |
Škoda Rapid | 40 694 | 41 033 | -0,8 % |
Segment celkem | 1 289 742 | 1 379 967 | -6,5 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz