name | autoweek.cz
První dodávka vozů Leapmotor z Číny pro Stellantis
29.07.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares oznámil, že prvních 800 vozů 15. značky skupiny Leapmotor je na cestě z Číny do Evropy. Prodej bude zahájen v září.
První dodávka elektromobilů Leapmotor pro Evropu je na cestě z Číny, přičemž prodej malého vozu T03 a středně velkého SUV C10 od „15. značky“ skupiny bude zahájen v září. Uvedl to generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares.
Společnost Stellantis v loňském roce získala podíl 1,5 miliardy eur v čínském výrobci elektrických vozidel Leapmotor a 51% podíl ve společnosti Leapmotor International, nově vytvořeném společném podniku, který bude distribuovat a případně vyrábět automobily mimo Čínu.
Tavares potvrdil, že na palubě lodi je 800 aut, ale neuvedl, jaké modely to jsou. Minulý měsíc už začala výroba malého elektromobilu T03 již v polských Tychách z dodaných komponent. Tavares řekl, že v Evropě se bude vyrábět několik modelů. Přímý dovoz z Číny bude do začátku listopadu podléhat dodatečným provizorním clům EU, ale to by bude kompenzováno montáží v Evropě.
Modely Leapmotor budou zahrnuty do distribučního systému Stellantis. Podle Tavarese jsou prodejci nadšení možností nabízet tyto vozy a mnozí žádali o povolení jejich prodeje. Stellantis také podpoří kupující nabídkou možností financování. Prodej bude zahájen na devíti trzích, včetně Francie, Německa, Itálie, Nizozemska a Španělska. V Evropě by mohly být vozy Leapmotor zařazeny pod Citroëen a Fiat ve skupině objemových značek skupiny. Citroën, Fiat a Opel/Vauxhall letos uvedou na trh vlastní vozy na nízkonákladové platformě Smart Car Stellantis, včetně plně elektricky poháněných modelů s cenou do 25 000 eur..
Jedním z hlavních konkurentů T03 bude plně elektrický malý vůz Dacia Spring, který se do Evropy dováží z Číny. Čínský elektromobilový gigant BYD plánuje uvedení svého modelu Seagul na evropský trh za méně než 20 000 eur. Přímý dovoz z Číny bude do začátku listopadu podléhat dodatečným provizorním clům EU ve výši až 38 %.
Leapmotor C10 bude konkuroval Tesle Model Y a Volkswagenu ID.4. V Číně je k dispozici jako plně elektricky poháněný nebo s prodlouženým dojezdem (EREV) s malým zážehovým motorem pro nabíjení akumulátoru. Tavares řekl, že Stellantis zvažuje, zda nabídnout hybrid s prodlouženým dojezdem v Evropě s ohledem na předpisy. Tato pohonná jednotka však také podléhá clu pro vozidla z čínské produkce.
Foto (Leapmotor C10): bussineswire
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz