name | autoweek.cz

První digitální showroom značky Škoda

První digitální showroom značky Škoda

01.05.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Plzni vznikl první a největší digitální showroom značky Škoda v Evropě, který prezentuje produkty i služby atraktivním způsobem. Koncept digitálního showroomu zahrnuje množství inovativních prvků a počítá s několika zónami, v nichž se má zákazník cítit příjemně.
První digitální showroom značky Škoda v ČR vyrostl v Plzni. Co do rozlohy prodejní plochy je největší tohoto typu v Evropě. Autorizovaný obchodník Autocentrum Jan Šmucler ho slavnostně otevřel pro veřejnost u příležitosti zahájení prodeje nového vozu Škoda Scala.
 
Škoda se i tímto krokem připravuje na éru, v níž digitalizace prodejního a servisního kanálu hraje stále větší roli. Nový koncept showroomu klade důraz na zážitkové programy, které zákazníkům umožní interaktivní nákup automobilu. V digitálním showroomu se propojuje obchodní prostor v tradičním smyslu slova s osobním přístupem a méně formální atmosférou. Přináší to významné novinky do způsobu prodeje.
 
Koncept digitálního showroomu obsahuje řadu chytře umístěných inovativních nástrojů se specifickými funkcemi, které nabízejí kvalitnější služby a umožňují vytvářet předem definované zóny sloužící konkrétnímu účelu. Větší plocha otevírá možnosti pro efektivnější prezentaci marketingových a propagačních materiálů i speciálních nabídek pro následné služby.
 
Uvítací prostor je pojat méně formálně než tradiční recepce. Prodejci jsou připraveni nabídnout zákazníkům pomoc nebo je navést k určitému modelu. Na tabletech mohou vizualizovat konkrétní model, který může být dále v reálném čase zrcadlen na velkoplošných OLED panelech.
 
Vizualizační zóně dominuje velkoformátová videostěna s až 9 obrazovkami. Velký displej s rozlišením 4K má několik funkcí. Především láká kolemjdoucí do showroomu záběry vozidel v akci, aktuálními událostmi nebo akčními nabídkami. Prostor s vybraným modelem značky Škoda zůstává středobodem digitálního showroomu. Vystavené modely jsou zvýrazněny informačním stojanem s 22“ dotykovou obrazovkou, kde si zákazníci mohou sami procházet hlavní funkce vozu, měnit jeho barvu, design kol a další doplňky. Prezentované vozy jsou vystaveny formou tematických ostrůvků, které jsou vždy stylizovány s ohledem na zaměření daného modelu.
 
Prostor k jednání o kupní smlouvě a financování je oázou klidu daleko od shonu klasické prodejní plochy showroomu. V této zóně je umístěna LED televize, která zobrazuje obsah tabletu. Příjemné prostředí zde vytváří nejlepší podmínky pro interakci se zákazníkem.
 
Zóna hlavních novinek je příležitostí k vyzdvižení všech předností konkrétní modelové řady nebo doplňkového sortimentu z kolekce Škoda. Nachází se v nejatraktivnějším místě showroomu a je vybavena interaktivním dotykovým stolem.
 
Relaxační zóna láká nové zákazníky a těm stávajícím dává důvod pro opakovanou návštěvu showroomu. Tady mohou návštěvníci komunikovat díky bezplatnému Wi-Fi připojení, sledovat televizi nebo jen relaxovat u kávy. Zákazníci, kteří právě nechtějí využívat služeb prodejců, mohou navštívit samoobslužnou zónu s dotykovými obrazovkami, která zahrnuje všechny úkony spojené s výběrem a detailní vizualizací automobilu.
 
Přestože řada zákazníků již coby prvotní zdroje informací nevyhledává kamenné showroomy a díky inovativním službám jako Škoda Online mohou dokonce uzavřít celý obchod z pohodlí vlastního domova či kanceláře, význam prodejních míst neklesá a nebude klesat ani v budoucnu. Přes všechny komunikační možnosti současnosti představuje osobní návštěva obchodníka zkušenost, která není přenositelná žádnou technologickou vymožeností.