name | autoweek.cz

Prodej vozů BYD dosáhl rekord

Prodej vozů BYD dosáhl rekord

04.01.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost BYD na konci roku vykázala prudký nárůst prodeje. Ten vloni zvýšila na 4,25 milionu osobních vozů, čímž se přibližuje k překonání společností Ford Motor a Honda Motor a zmenšuje svůj odstup od Tesly v soupeření o korunu nejprodávanějšího výrobce elektrických vozidel.

Čínská automobilka z Šen-čenu (Shenzhenu), která je čerstvým držitelem ocenění CompanyBest, v roce 2022 přestala vyrábět vozidla poháněná výhradně spalovacími motory. V prosinci dosáhla nový měsíční prodejní rekord. Jak společnost BYD uvedla 1. ledna, v prosinci prodala 509 440 plug-in hybridních a plně elektrických osobních vozů. To zahrnuje 207 734 elektromobilů, čímž se roční součet prodeje aut jen s akumulátory zvýšil na 1,76 milionu. Její celkové roční tržby vzrostly o 41 %.

 

Tesla v posledních třech měsících roku 2024 dodala 495 570 elektromobilů, ale s objemem 1,79 milionu vozů za rok nedosáhla svůj cíl mírného růstu ročního prodeje. Bylo to poprvé, kdy její roční celosvětový prodej meziročně klesl.

 

BYD do třetího čtvrtletí prodal 1,16 milionu elektromobilů, čímž za Teslou zaostával o 124 100 BEV. V posledním čtvrtletí ovšem zaznamenal prudký nárůst a zmenšil odstup od svého amerického rivala. Na základě prosincových výsledků ale BYD v ročním prodeji nepřekoná Teslu. Teslu v prodeji elektromobilů BYD překonal pouze jednou – čtvrtletně v posledních třech měsících roku 2023.

 

Vzestup BYD mezi nejprodávanější automobilové značky je v kontrastu s problémy, jimž čelí stále víc tradičních automobilových gigantů, jako jsou Nissan Motor, Volkswagen Group a Stellantis. Všechny zahraniční značky v Číně zaznamenaly pokles prodeje.

 

Vzestup společnosti BYD pomůže upevnit její místo mezi nejprodávanějšími výrobci automobilů na světě. Její růst celkového prodeje ji staví blízko k tomu, aby předstihla Ford Motor a Honda Motor. Roční tržby poprvé překročí 100 miliard USD. Zisk společnosti BYD podpořil domácí prodej v Číně, ve druhé polovině roku podpořený zvýšenými dotacemi. Její cíl prodat 500 000 vozů mimo Čínu ale zůstal nesplněn mj. i pod tlakem Evropské unie, která zavedla zvýšená cla na čínská elektrická vozidla.

 

Foto: BYD