name | autoweek.cz
Prodej aut v Číně stále roste
22.01.2024 | Vladimír Rybecký | Statistiky
Prodej osobních aut čínských značek v roce 2023 stoupl o 24,1 %. Roste prodej elektrifikovaných vozidel (NEV), ale ne na úkor aut se spalovacími motory.
Zatímco ještě nedávno byl čínský trh s novými automobily zcela pod nadvládou velkých světových výrobců (samozřejmě s vozy vyrobenými v Číně v rámci společných podniků), v poslední době se situace mění. Prodej osobních automobilů čínských značek v roce 2023 meziročně vyskočil o 24,1 % na 14,6 milionu vozů. Jak uvádí Čínská asociace výrobců automobilů tržní podíl domácích značek dosáhl 56 %, což je o 6,1 % víc než v roce 2022. Domácí značky tak poprvé předčily zahraniční. Tržní podíl vozidel NEV (elektromobily a plug-in hybridy) mezi osobními vozidly domácích značek činil 49,9 %.
Prodej motorových vozidel v Číně v loňském roce meziročně vzrostl o 12 % na 30,094 milionu vozů. Celkový prodej NEV přesáhl 9,49 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst o 37,9 % a překročení tržního podílu 30 %. Z uvedeného počtu bylo 26,063 milionu osobních aut, jejichž prodej vzrostl meziročně o 10,6 %. Užitkových vozidel bylo dodáno 4,031 milionu (+22,1 %).
Z 9,495 milionu NEV bylo 6,685 milionu čistě elektricky poháněných - BEV (+24,6 %) a 2,804 milionu plug-in hybridů - PHEV (+84,7 %). Pokud ale od počtu dodaných vozidel odečteme celkový počet NEV, tak zjistíme, že počet dodaných vozidel se spalovacími motory se vůbec nezměnil a i nadále je 20,6 milionu! Vozidla s alternativními pohony v Číně je tedy stále nenahrazují, ale jen zvyšují počet aut uváděných do provozu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz