name | autoweek.cz

Při výběru pojištění se ptejte na asistenci
11.06.2014 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Drtivá většina Čechů přitom vnímá pojištění především jako finanční nástroj, který jim uhradí škody na majetku či je odškodní při újmě na zdraví. Jen málo lidí přitom opravdu využívá všechny služby, které jsou součástí pojistných balíčků.
Při výběru pojištění je však dobré myslet nejen na finanční kompenzaci. Peněžní plnění totiž pojišťovny běžně vyplácejí až po ukončení šetření pojistné události. Kvalitní pojištění by proto mělo obsahovat také spolehlivé asistenční služby, které vám dokážou v případě potíží pomoci okamžitě.
Při sjednávání pojištění se tedy soustřeďte nejen na výluky uvedené ve smluvních podmínkách či limity pojistného plnění, ale také na rozsah poskytovaných asistenčních služeb. Ty vám totiž mohou zásadně pomoci se starostmi a vyřizováním nečekaných životních situací.
Kromě řešení akutních situací poskytují asistenční služby i právní pomoc. S pojištěním tedy získáte například možnost se telefonicky poradit s právníkem. „Vznikne-li právní spor je dobré asistenci využít i pro přímé zastupování poškozené strany. Pojišťovny totiž spolupracují s právníky a soudními znalci, kteří mají v řešení těchto situací dlouhodobou zkušenost a jejich jednání je tak rychlé a efektivní,“ říká Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny.
Nejčastěji využívanou asistenční službou u cestovního pojištění je zajištění převozu a zdravotní péče v případě nemoci či úrazu v zahraničí. Pomoc s komunikací v cizím jazyce a řešením nenadálých situací v cizině se však neomezuje jen na zdravotnická zařízení.
„V případě ztráty pasu asistenti například zjistí kontakty na ambasády a pomohou s vyřízením náhradního dokladu. Pojištěný může také využít asistence při komunikaci s policií nebo místními úřady,“ vyjmenovává asistenční služby k cestovnímu pojištění Sznapka.
Velmi široká je i nabídka pomoci pro řidiče v nouzi. Mezi relativně známé a hojně využívané asistenční služby patří tzv. silniční služba nebo odtah nepojízdných a havarovaných automobilů. Méně známý je ale fakt, že se asistence vztahuje na celou posádku vozidla.
Postihne-li vás nehoda v zahraničí například o svátcích, kdy zprovoznění vozidla či zajištění náhradní dopravy vyžaduje delší dobu, je možné asistenční službu požádat o zařízení noclehu.
Neméně důležitou službou při pojistné události v zahraničí je i možnost úschovy zavazadel a zprostředkování informací či vzkazů pro rodinné příslušníky, kteří zůstali v České republice.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz