name | autoweek.cz

Před startem 24 hodin Le Mans - LMP1
09.06.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Favority nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa musíme hledat v nejvyšší kategorii prototypů Le Mans P1. Po odchodu Audi a Porsche zde zůstal jediný tovární tým Toyota.
Kategorie Le Mans Prototype 1 umožňuje start dvou typů vozů. Pro tovární týmy to jsou hybridní prototypy LMP1-H vybavené systémem rekuperace energie ERS. Pouze pro soukromé týmy je určena kategorie LMP1 bez hybridní technologie. Soukromý tým nesmí využívat žádnou formu spolupráce s nějakou automobilkou s výjimkou možnosti dodávek motorů a s ní souvisejícím servisem.
Motory mohou být jen o čtyřdobé zážehové bez omezení týkajícího se zdvihového objemu či použití přeplňování. Vozy musejí být vybaveny homologovaným průtokoměrem pro měření, zda je dodržován limit maximální okamžité spotřeby paliva a omezení celkového množství paliva pro závod. U vozů vybavených rekuperací energie jsou stanoveny limity maxima energie, kterou je možné uložit a poté využít v průběhu jednoho kola. Pro vyrovnání výkonnosti vozů LMP1-H a LMP1 pořadatel stanoví před závodem a upřesní během tréninků vyrovnávací limity využitelné energie pro jednotlivé vozy EoT (Equivalence of Technology).
Minimální hmotnost je 878 kg pro LMP-H a 833 kg pro LMP1. Největší povolená délka vozu je 4650 mm s maximálními převisy vpředu 1000 mm a vzadu 750 mm. Šířka vozu musí být v rozmezí 1800 až 1900 mm. Žádná část karoserie nesmí být výš než 1050 mm nad referenční podložkou (silnicí).
Závod 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 16. června v 15:00.
Vozy LMP1
Motory mohou být jen o čtyřdobé zážehové bez omezení týkajícího se zdvihového objemu či použití přeplňování. Vozy musejí být vybaveny homologovaným průtokoměrem pro měření, zda je dodržován limit maximální okamžité spotřeby paliva a omezení celkového množství paliva pro závod. U vozů vybavených rekuperací energie jsou stanoveny limity maxima energie, kterou je možné uložit a poté využít v průběhu jednoho kola. Pro vyrovnání výkonnosti vozů LMP1-H a LMP1 pořadatel stanoví před závodem a upřesní během tréninků vyrovnávací limity využitelné energie pro jednotlivé vozy EoT (Equivalence of Technology).
Minimální hmotnost je 878 kg pro LMP-H a 833 kg pro LMP1. Největší povolená délka vozu je 4650 mm s maximálními převisy vpředu 1000 mm a vzadu 750 mm. Šířka vozu musí být v rozmezí 1800 až 1900 mm. Žádná část karoserie nesmí být výš než 1050 mm nad referenční podložkou (silnicí).
Závod 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 16. června v 15:00.
Vozy LMP1
tým | vůz | šasi | motor | výkon |
Toyota Gazoo Racing | Toyota TS050 Hybrid | Toyota | Toyota V6 2,4 l twin-turbo | 368 kW (500 k) |
+ ERC (Hybrid) | + 300 kW (408 k) | |||
Rebellion Racing | Rebellion R-13 | Oreca | Gibson V8 4,5 l | 490 kW (665 k) |
ByKolles Racing | CLM P1/01 | Enso | Nismo V6 3,0 l turbo | |
Dragonspeed | BR1 | Dallara | Gibson V8 4,5 l | 490 kW (665 k) |
SMP Racing | BR1 | Dallara | AER V6 2,4 l twin-turbo | 537 kW (720 k) |
CEFC TRSM Racing (Manor) | Ginetta G60-LT-P1 | Ginetta | Mecachrome V6 3,4 l twin turbo | 485 kW (650 k) |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz