name | autoweek.cz
Porsche Cayenne – hrátky s internetem
23.02.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy
Nový Cayenne byl několikrát vyfotografován při testech na Nürburgringu. Volkswagen už fotografie jeho sourozence Touareg uveřejnil. Porsche ale volí úplně jinou, docela zajímavou cestu, jak k tomuto vozu poutat pozornost..
Všímaví novináři nejprve objevili na celoevropských internetových stránkách Porsche v konfigurátoru společnou fotografii všech modelů značky, mezi nimiž se vzadu objevil i nový Cayenne. Velmi rychle odtud zmizel a nahradil jej opět stávající model, ale novinku se podařilo zaznamenat.
Další žertík se pak ukázal na britských internetových stránkách Porsche v informaci o novém závodním prototypu 911 GT3 R hybrid, u něhož je elektromotor hybridního pohonu napájen pomocí setrvačníku. Kromě už zveřejněných fotografií se zde totiž objevila ještě jedna navíc. Na té je za hybridem jede ještě jedno auto, v něž lze rozeznat nový Cayenne, aniž by ale byly patrné jakékoliv detaily.
A tak zatímco ostatní automobilky zahlcují novináře prvními snímky svých nových modelů a čtenáři v té záplavě už ztrácejí přehled, o novém Cayenne se mluví trochu více a úplně jinak.
Pro doplnění dodejme, že nový Cayenne přijde na trh se třemi motory – V6 3,6 l/221 kW, V8 4,8 l/295 kW ve verzi Cayenne S a stejný motor vybavený dvěma turbodmychadly a výkonem 370 kW v Cayenne turbo. Později se vrátí i Cayenne Diesel turbodieselem V6 3,0 l/177 kW. K tomu se přidá i varianta Cayenne S Hybrid kombinující přeplňovaný motor Audi V6 3,3 l/240 kW s elektromotorem o 35 kW napájeným lithio-ionovými akumulátory. Stejný systém hybridního pohonu se brzy objeví i v modelu Panamera.
Porsche nabídne pro Cayenne systém start&stop a osmirychlostní samočinnou převodovku. Cayenne se promění v čistě silniční auto, takže už nebude nabízeno s redukcí.
Významnou proměnou je odlehčovací kůra, v jejímž důsledku by všechny verze měly mít v průměru o 10 % menší hmotnost. Vedlo k tomu rozsáhlé použití hliníku v konstrukci, ale i absence redukční převodovky. Výsledkem by mělo být výrazné snížení spotřeby, u verzí se zážehovými motory údajně v průměru o 23 %.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz