name | autoweek.cz

Podvody při měření emisí (3. díl)

Podvody při měření emisí (3. díl)

22.08.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis

ÚAMK přinášíme zatím poslední díl ze seriálu nejčastějších podvodů při měření emisí v ČR. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků, ředitel ASEM Libor Fleischhans.
Předchozí části rozhovoru najdete zde a zde.
 
Vaše výtky nejsou ojedinělé. Reflektuje je někdo - ministerstvo, dozor?
„Není vůle je reflektovat, protože největší a nejlepší obchod je prakticky s kontrolami vozidel. Ten několika subjektům tady v republice, které si dnes sami píší zákony, vynáší největší možné peníze. To znamená, že ti lidé, kteří tím vydělávají peníze, se podílejí na tvorbě zákona i vyhlášky. Ti tam v té skupině sedí.“
 
Apeloval jste na ministerstvo dopravy nebo na někoho dalšího?
„Apeloval, samozřejmě. Moje jméno je „profláklé“ na všech úřadech nebo ministerstvech a oni mě zvou už více méně ze strachu, že se budu bouřit, že nejsem zván. V podstatě ti lidé, co tam sedí, tak mají motivaci k tomu, aby velkokapacitní linky skutečně jely bez problémů. Oni nepotřebují problémová vozidla.“
 
Skutečně je to velký problém, protože tohle je jen jedná část. V podstatě filtry pevných částic jsou oblastí, kde tento technický stav nevyhovuje. Těch věcí je asi řada.
„Těch věcí je řada. Bohužel metodika je narychlo ušitá, nevyzkoušená, pověřené zkušebny ani ministerstvo ji nezkoušely ani dva roky předem v nějakých pilotních programech. To znamená, že tady se střihlo něco, co jede naostro hned. No a samozřejmě, když českému národu dáte naostro něco, tak prakticky během 14 dnů mají pět výhybek jak se tomu vyhnout, jak to ošálit, jak to udělat nějak jinak, aby to vyšlo.“
 
Celý rozhovor si můžete prohlédnout zde.