name | autoweek.cz
Podnikání se státním odborným dozorem
02.07.2018 | Tiskové zprávy
TZ Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia reagující na snahu zavést nový poplatek za vážení vozidel.
Hospodářský výbor projednává návrh na zavedení poplatku za vážení vozidel. Pokuty za přetížená vozidla se v ČR v současné době pohybují od 5000 Kč do 500 000 Kč, a to jak pro řidiče, tak pro dopravce, a jsou tak násobně vyšší než třeba v Maďarsku nebo Německu. Už za přetížení o 100 kg je u nás sankce 5000 Kč pro dopravce a 1000 až 2000 Kč pro řidiče. V Německu zaplatí řidič za tunu navíc 30 euro a dopravce 35 euro.
Hejtman kraje Vysočina Běhounek (za ČSSD) chce zřejmě navíc ještě podnikat a výdělečnost tohoto byznysu pojistit dalším poplatkem 6000 Kč za zvážení. Znamená to snad, že dle tohoto vzoru máme očekávat, že při měření rychlosti budeme platit při jejím překročení další tisíce na provoz a instalaci radarů?
Navíc dnes již vysoké sankce za přetížená vozidla dopadají pouze na české řidiče a dopravce, neboť od zahraničních je náš stát vybrat neumí. Přetížení nespadá pod evropskou směrnici číslo 2015/413 o usnadnění přeshraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu. ČESMAD Bohemia proto vyzývá poslance, aby do našeho právního řádu nezaváděli další nesystémový poplatek k beztak již vysokým sankcím a nepřispívali k dalšímu znevýhodňování tuzemských dopravců a řidičů vůči zahraničním uživatelům naší silniční sítě.
Martin Felix, ČESMAD Bohemia
Hejtman kraje Vysočina Běhounek (za ČSSD) chce zřejmě navíc ještě podnikat a výdělečnost tohoto byznysu pojistit dalším poplatkem 6000 Kč za zvážení. Znamená to snad, že dle tohoto vzoru máme očekávat, že při měření rychlosti budeme platit při jejím překročení další tisíce na provoz a instalaci radarů?
Navíc dnes již vysoké sankce za přetížená vozidla dopadají pouze na české řidiče a dopravce, neboť od zahraničních je náš stát vybrat neumí. Přetížení nespadá pod evropskou směrnici číslo 2015/413 o usnadnění přeshraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu. ČESMAD Bohemia proto vyzývá poslance, aby do našeho právního řádu nezaváděli další nesystémový poplatek k beztak již vysokým sankcím a nepřispívali k dalšímu znevýhodňování tuzemských dopravců a řidičů vůči zahraničním uživatelům naší silniční sítě.
Martin Felix, ČESMAD Bohemia
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz