name | autoweek.cz

Plán Volkswagenu: dohnat, atakovat a vést

Plán Volkswagenu: dohnat, atakovat a vést

06.02.2025 | Aktuality

Volkswagen představil ambiciózní třífázový Plán pro budoucnost značky Volkswagen do roku 2030 a zaměstnancům poodhalil chystaný nejdostupnější elektromobil s cenou kolem 20 000 eur.

Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, konkretizoval na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku ve Wolfsburgu Plány pro budoucnost největší koncernové značky: „Na základě výsledků prosincových jednání jsme připravili největší rozvojový plán v historii značky Volkswagen. Vydáváme se ambiciózním směrem, abychom dosáhli společně dohodnutých závazných cílů. Rozhodujícím krokem přitom bude nabídka elektromobility, která bude atraktivní pro všechny – to je první příslib naší značky. Wolfsburg zůstane centrem inovací a výrobních kompetencí a hlavní závod stanoví nová měřítka ve výrobě automobilů.“

 

Volkswagen plánuje představení koncepční studie vstupního elektromobilu veřejnosti na začátek března. Se světovou premiérou sériové verze se počítá v roce 2027. Díky základní ceně cca 20 000 eur bude nový elektromobil atraktivní pro mnoho různých skupin zákazníků. Thomas Schäfer k tomu říká: „Cenově dostupný, velmi kvalitní a ziskový elektrický Volkswagen z Evropy pro Evropu: To je Liga mistrů ve výrobě automobilů!“

 

Šéfka odborů Volkswagenu Daniela Cavallo k tomu řekla: „Nový elektrický vstupní model bude v pravém slova smyslu Volkswagenem, lidovým vozem. Tomu odpovídá i skutečnost, že naši zaměstnanci ze závodu Wolfsburg mohli na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku jako první spatřit jeho design – dřív než široká veřejnost.“

 

Cenově výhodná vstupní mobilita v elektrické éře je jedním z ústředních pilířů Plánu pro budoucnost. Společně se sériově vyráběnou verzí studie ID. 2all bude nový model součástí nové rodiny elektrických malých vozů, jejichž vývoj probíhá v koncernu Volkswagen v režii skupiny značek Core. Tato rodina modelů bude zahrnovat kompaktní elektromobily na základě nového evolučního stupně modulární platformy pro elektromobily MEB. Jako první elektrický malý vůz značky Volkswagen bude v roce 2026 uvedena na trh sériová verze koncepčního vozu ID. 2all, jejíž vstupní cena bude pod hranicí 25 000 eur.

 

Perspektiva pro výrobní závod Wolfsburg

Thomas Schäfer na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku zdůraznil, že výrobní závod Wolfsburg zůstane srdcem značky Volkswagen také v elektrické éře: „Výrobní závod Wolfsburg má jasnou budoucí perspektivu. Dohodnutým přemístěním výroby modelu Golf do Mexika vytvoříme prostor pro moderní technologie. Chceme zde vyrábět elektrického nástupce modelu Golf na nové platformě SSP a elektrický T-Roc s velkými objemy prodeje. Z Wolfsburgu tak vytvoříme hlavní město pro naši novou zcela elektrickou kompaktní třídu.“

 

SSP (Scalable Systems Platform) je nová generace elektrické, zcela digitální a snadno rozšiřovatelné mechatronické platformy na základě jednotné softwarové architektury.

 

Daniela Cavallo k tomu říká: „Technický vývoj odvede s platformou SSP, která se bude používat v celém koncernu, průkopnickou práci pro všechny ostatní značky. Platforma SSP bude pro náš budoucí úspěch minimálně stejně důležitá jako platformová strategie MQB pro naše aktuální modely se spalovacími motory. V hlavním závodě bude v příštích letech probíhat nejen vývoj, ale také intenzivní výroba. Budoucí elektrické vlajkové lodi Golf a T-Roc z Wolfsburgu pokryjí aktuální objem výroby více než 500 000 vozů ročně. Hlavní závod si tak zajistil velmi atraktivní automobilový segment. Zásadní je nyní důsledná příprava pro úspěchy v nadcházejících letech. Volkswagen se musí vydat správným směrem z hlediska komplexnosti, pracovních postupů a synergií.“

 

V loňském roce dodala značka Volkswagen 383 100 elektromobilů.

 

Třífázový plán značky Volkswagen: dohnat, atakovat a vést

Společnost Volkswagen AG uzavřela na konci prosince 2024 se stranou zaměstnanců dohodu „Budoucnost Volkswagen“ o ekonomické stabilitě, zaměstnanosti a technologické vedoucí pozici v oblasti udržitelné mobility. Společným cílem je, že značka Volkswagen bude do roku 2030 jako hlavní součást koncernu Volkswagen AG technologicky vedoucím mainstreamovým výrobcem v globálním měřítku.

 

Volkswagen připravil pro dosažení vytyčeného cíle jasný třífázový plán:

Dohnat: Posílit konkurenceschopnost optimalizací struktury nákladů a cíleným rozšiřováním současné palety modelů.

Atakovat: Do roku 2027 bude na trh uvedeno devět nových modelů, mimo jiné sériová verze studie ID. 2all za méně než 25 000 eur (625 000 Kč) a vstupní elektromobil za asi 20 000 eur (500 000 Kč).

Vést: Volkswagen stanovuje jako technologicky vůdčí značka v mainstreamovém segmentu nová měřítka a urychluje vývoj mobility na celém světě.

 

 

Foto: Volkswagen