name | autoweek.cz
Peugeot představil plně elektrický E-408
03.10.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Peugeot bude brzy dodávat model 408 také jako verzi E-408 s čistě elektrickým pohonem s dojezdem 453 km.
Peugeot doplňuje svou modelovou řadu o plně elektricky poháněný fastback E-408. Tato nová verze doplňuje plug-in hybridní verze 408 uvedené v roce 2022. Peugeot E-408 se bude vyrábět ve francouzském Mulhouse.
Fastback Peugeot E-408 využívá multienergetickou platformu E-EMP2 (Efficient Modular Platform). Je dlouhý 4690 mm s rozvorem 2790 mm. Zavazadlový prostor má objem činí 471 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se zvýší na 1545 l a do vozu lze naložit předmět o délce až 189 cm.
Peugeot E-408 je poháněn synchronním elektromotorem s permanentními magnety. Poskytuje výkon 157 kW (210 k) a točivý moment 345 N.m. Vyrábí se ve Francii v Trémery ve společném podniku Stellantis–Nidec. Řidič si může vybrat ze tří jízdních režimů Normal s výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 300 N.m, Sport (157 kW/210 k a 345 Nm) a Eco (125 kW/170 k, 270 Nm), který upřednostňuje dojezd. Vysokonapěťový akumulátor NMC 811 (80 % nikl, 10 % mangan a 10 % kobalt) má kapacitu 58,2 kWh pro dojezd 453 km. Pomocí páček za volantem může řidič velmi aktivovat rekuperační brzdění ve třech úrovních.
Peugeot i-Cockpit doplňuje centrální displej 10“ ovládající systém Peugeot i-Connect Advanced, který nabízí on-line navigaci TomTom. Navigační systém zahrnuje funkci Trip Planner, která optimalizuje plánování trasy tak, aby se maximalizoval dojezd vozu a zefektivnilo dobíjení.
Pod centrálním displejem jsou umístěny dotykové ovladače i-Toggles. Každý z pěti konfigurovatelných ovladačů je dotykovou klávesovou zkratkou k nastavení klimatizace, telefonnímu kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace atd. Do paměti lze uložit až osm různých profilů řidičů. Peugeot E-408 je standardně vybaven tepelným čerpadlem, stejně jako vyhřívaným volantem a vyhřívanými sedadly.
Další varianty
Peugeot 408 je nabízen také s plug-in hybridním pohonem. Verze Plug-In Hybrid 225 e-EAT8 kombinuje zážehový motoru o výkonu 132 kW (180 k) s elektromotorem o výkonu 81 kW. Verze Plug-In Hybrid 180 e-EAT8 má zážehový motor o výkonu 150 kW (110 k) s elektromotorem o výkonu 81 kW. Akumulátor obou plug-in hybridních verzí má kapacitu 12,4 kWh. Začátkem letošního roku přibyl do nabídky Hybrid 136 (100 kW) e-DCS6 s pohonem předních kol.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz