name | autoweek.cz

Peugeot 508 se připravuje na start

Peugeot 508 se připravuje na start

18.07.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot novou modelovou řadu střední resp. vyšší střední třídy už vlastně představil na jaře na autosalonu v Ženevě v podobě konceptu 5 by Peugeot. Nový Peugeot 508 bude současně náhradou modelu 407 i velkého 607.

Peugeot 508 se veřejnosti představí na autosalonu v Paříži a jeho prodej začne od počátku roku 2011 se zážehovými i vznětovými motory. Peugeot má s modelem 508 velké ambice - chce zaútočit na postavení trojice exkluzivních německých vozů Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C. \"Tomuto segmentu dominují německé značky a my v něm chceme znovu získat výrazný podíl na trhu,\" říká ředitel PSA/Peugeot-Citroen Jean-Marc Gales.

Aby Peugeot skutečně oslovil kupující exkluzivních značek, přichází s posíleným francouzským stylem kombinujícím eleganci a nadčasové linie schopné zapůsobit kdekoliv na světě. Podobně i v interiéru přijde 508 se špičkovými materiály, zajímavými detaily a k tomu mimořádným vnitřním prostorem a rozměrným zavazadelníkem.

Skutečná podoba vozu si uchovává základní rysy konceptu, především umírněnější řešení přídě s výraznějšími světlomety a logem na přídi. Jedná se o zcela nový styl uvedený u konceptu SR1 a posléze realizovaný u kupé RCZ.

Základní podobou je tříprostorový sedan dlouhý 4790 mm. Verze kombi, označovaná 508 SW, je o pouhé 30 mm delší než sedan - 4810 mm. Její zavazadlový prostor je široký a má takřka pravoúhlé hrany, což znamená, že se dává přednost praktičnosti před hrou na tzv. life-style kombi.

Pohonné jednotky budou samozřejmě ty nejmodernější nabízející u vznětových motorů e-HDi nejnovější generaci systému Stop&Start.

S verzí 508 HYbrid 4, kombinující elektromotor s turbodieselem, chce Peugeot nabídnout \"nejzelenější\", což znamená nejhospodárnější sedan této kategorie. Bude mít spotřebu jen 3,8 l/100 km (tj. emisemi CO2 99 g/km), takže zatím jen hybridní Toyoty Prius a Auris dosahují menší, ovšem se zážehovými motory, a srovnatelné jsou i malé turbodiesely Volkswagen Polo a smart ForTwo. Zatím ovšem není jasné, kdy se tato verze začne prodávat. Jedná se ale o stejný systém, s nímž by se od března 2011 měl začít prodávat kompaktní crossover 3008 HYbrid 4. Jeho turbodiesel 2,0 HDi 120 kW (163 k) pohání přední kola, zatímco elektromotor o 27 kW ta zadní.

Peugeot 508 se bude pro evropské trhy vyrábět v Rennes-La Janais. Od jara 2011 začne produkce sedanu rovněž v čínském Wuhanu.