name | autoweek.cz
Peugeot 308 ve třetí generaci
05.02.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Peugeot v České republice uvedl na trh novou generaci kompaktního modelu 308. Nejpopulárnější segment evropského trhu je stále víc pod tlakem nastupujících elektromobilů. Také Peugeot 308 přichází s elektrifikovanými verzemi a v roce 2023 přidá i plně elektricky poháněnou.
Nová generace Peugeotu 308 střídá úspěšnou druhou, jíž se za osm let prodalo 1 310 000 vozů. Peugeot 308 se dostal do zajímavého postavení - jako jediný finalista ankety evropské Auto roku 2022 se prodává se spalovacími motory. Peugeot 308 přichází ve třetí generaci se současným názvem na modifikované platformě EMP2 W3 s více než polovinou komponent nově vyvinutých nebo specifických pro třetí generaci 308. Oblíbené kombi Peugeot 308 SW bude brzy následovat.
Navzdory nástupu SUV se mezi kompaktními vozy i nadále prosazují pětidveřové hatchbacky a kombi. Peugeot 308 přitom na českém trhu prošel zajímavým vývojem - verze kombi SW představovaly dvě třetiny vyrobených vozů s rostoucím trendem až na 74 % v roce 2019, ovšem s ohledem na dostupnost vyrobených vozů to v roce 2020 už bylo jen 58 % a vloni už mírně vedly hatchbacky s 51 %. Přitom v EU představují hatchbacky dlouhodobě dvoutřetinový podíl, z čehož je 60 % dodávek fleetům, zatímco kombi SW se dodává 35 %, z toho 70 % směřuje k B2B.
Nový výraz a větší rozměry
Nový Peugeot dostal zcela jiný vzhled než jeho předchůdce, zejména díky výrazné masce chladiče ozdobené poprvé novým logem a působivým LED světlometům, které mohou být poprvé u modelu 308 vybaveny adaptivní technologií LED Matrix s kamerou. Na zádi je po celé šířce vozu vizuální pás LED světel.
Rozvor náprav nového hatchbacku 308 se ve srovnání s předchozím vozem prodloužil o působivých 55 mm na 2675 mm a celková délka 4367 mm narostla o 11 cm. Zavazadlový prostor má základní objem 412 l (u plug-in hybridu to je 361 l), po sklopení dělených zadních sedadel vzroste na 1323 l. I přes nárůst délky je jen o 15 kg těžší.
Nový interiér
Nově řešená přístrojová deska nese tradiční i-cockpit - od jeho uvedení v roce 2012 jej Peugeot dodal už do 7 milionů vozů. Nově využívá platformu Snapdragon Automotive Cockpit Platform společnosti Qualcomm Technologies zahrnující HD dotykové displeje podporující nové informační systémy včetně navigace. Díky systému infotainmentu Peugeot i-Connect Advanced nové generace lze poprvé tuto elektronickou architekturu s novou jednotkou BSRF aktualizovat vzduchem vč. mapových podkladů navigace TomTom.
Plně digitalizovaný sdružený přístrojový panel je tvořen displejem 10“ se 3D zobrazením (dodává se jen pro vyšší verze výbavy). Díky originálnímu uspořádání i-cockpit s pohledem na přístrojový panel nad věncem volantu není potřeba nabízet head-up displej. Také centrální multifunkční displej má rozměr 10“. Pod ním je nově dotyková lišta i-Toggles umožňující přímý přístup k nejdůležitějším funkcím. Stejně jako na obou displejích na něm lze zobrazení individuálně nastavit. Další novinkou je u Peugeotu poprvé nabízený vyhřívaný multifunkční volant s funkcemi přizpůsobenými nové elektronické architektuře.
V nabídce je asistenčních a informačních systémů je mj. i VisioPark 3 se čtyřmi kamerami poskytujícími kompletní obraz prostoru kolem vozidla. V průběhu roku 2022 se bude dodávat i systém poloautonomní jízdy Drive Assist 2.0 s automatickou změnou jízdního pruhu, přizpůsobením jízdy v zatáčkách a nastavením doporučené rychlosti podle místních limitů.
Pohonné jednotky
Peugeot sází především na plug-in hybridy, protože kromě verzí PHEV jsou k dispozici pouze zážehový tříválec PureTech 1,2 l s výkonem 81 kW (110 k) nebo 96 kW (130 k) a vznětový čtyřválec 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k). Ten lze, stejně jako výkonnější zážehový motor, objednat i s osmistupňovou automatickou převodovkou. Předpokládanou nejprodávanější verzí by však zpočátku měl být zážehový motor 1,2 l s výkonem 96 kW (130 k), který je velmi agilní díky točivému momentu 230 N.m, který je k dispozici už od 1750/min.
Od dvou plug-in hybridů, které mají akumulátor s celkovou kapacitou 12,4 kWh (využitelná je 11,36 kWh) jsou velká očekávání. Jejich základem jsou zážehový čtyřválec 1,6 PureTech, elektromotor o výkonu 81 kW a osmistupňová automatická převodovka e-AT8. K dispozici jsou dvě výkonové verze: Hybrid 180 s celkovým výkonem 133 kW (180 k), kde má zážehový motor 110 kW (150 k) a dojezd je 60 km, resp. Hybrid 225 s celkovým výkonem 165 kW (225 k), motorem 132 kW (180 k) a dojezdem 58 km.
Brzy se v nabídce objeví i mild-hybridní verze. V roce 2023 dostane, stejně jako jeho dvojče, Opel Astra, i čistě elektricky poháněnou verzi e-308.
Peugeot 308 se vyrábí v Mylhúzách. Akční cenová nabídka začíná na 490 000 Kč, u hybridní verze to je 785 000 Kč. Peugeot poskytuje základní záruku na dva roky plus tříletou garanci Optiway. Prvním klientům budou vozy dodány v březnu.
Navzdory nástupu SUV se mezi kompaktními vozy i nadále prosazují pětidveřové hatchbacky a kombi. Peugeot 308 přitom na českém trhu prošel zajímavým vývojem - verze kombi SW představovaly dvě třetiny vyrobených vozů s rostoucím trendem až na 74 % v roce 2019, ovšem s ohledem na dostupnost vyrobených vozů to v roce 2020 už bylo jen 58 % a vloni už mírně vedly hatchbacky s 51 %. Přitom v EU představují hatchbacky dlouhodobě dvoutřetinový podíl, z čehož je 60 % dodávek fleetům, zatímco kombi SW se dodává 35 %, z toho 70 % směřuje k B2B.
Nový výraz a větší rozměry
Nový Peugeot dostal zcela jiný vzhled než jeho předchůdce, zejména díky výrazné masce chladiče ozdobené poprvé novým logem a působivým LED světlometům, které mohou být poprvé u modelu 308 vybaveny adaptivní technologií LED Matrix s kamerou. Na zádi je po celé šířce vozu vizuální pás LED světel.
Rozvor náprav nového hatchbacku 308 se ve srovnání s předchozím vozem prodloužil o působivých 55 mm na 2675 mm a celková délka 4367 mm narostla o 11 cm. Zavazadlový prostor má základní objem 412 l (u plug-in hybridu to je 361 l), po sklopení dělených zadních sedadel vzroste na 1323 l. I přes nárůst délky je jen o 15 kg těžší.
Nový interiér
Nově řešená přístrojová deska nese tradiční i-cockpit - od jeho uvedení v roce 2012 jej Peugeot dodal už do 7 milionů vozů. Nově využívá platformu Snapdragon Automotive Cockpit Platform společnosti Qualcomm Technologies zahrnující HD dotykové displeje podporující nové informační systémy včetně navigace. Díky systému infotainmentu Peugeot i-Connect Advanced nové generace lze poprvé tuto elektronickou architekturu s novou jednotkou BSRF aktualizovat vzduchem vč. mapových podkladů navigace TomTom.
Plně digitalizovaný sdružený přístrojový panel je tvořen displejem 10“ se 3D zobrazením (dodává se jen pro vyšší verze výbavy). Díky originálnímu uspořádání i-cockpit s pohledem na přístrojový panel nad věncem volantu není potřeba nabízet head-up displej. Také centrální multifunkční displej má rozměr 10“. Pod ním je nově dotyková lišta i-Toggles umožňující přímý přístup k nejdůležitějším funkcím. Stejně jako na obou displejích na něm lze zobrazení individuálně nastavit. Další novinkou je u Peugeotu poprvé nabízený vyhřívaný multifunkční volant s funkcemi přizpůsobenými nové elektronické architektuře.
V nabídce je asistenčních a informačních systémů je mj. i VisioPark 3 se čtyřmi kamerami poskytujícími kompletní obraz prostoru kolem vozidla. V průběhu roku 2022 se bude dodávat i systém poloautonomní jízdy Drive Assist 2.0 s automatickou změnou jízdního pruhu, přizpůsobením jízdy v zatáčkách a nastavením doporučené rychlosti podle místních limitů.
Pohonné jednotky
Peugeot sází především na plug-in hybridy, protože kromě verzí PHEV jsou k dispozici pouze zážehový tříválec PureTech 1,2 l s výkonem 81 kW (110 k) nebo 96 kW (130 k) a vznětový čtyřválec 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k). Ten lze, stejně jako výkonnější zážehový motor, objednat i s osmistupňovou automatickou převodovkou. Předpokládanou nejprodávanější verzí by však zpočátku měl být zážehový motor 1,2 l s výkonem 96 kW (130 k), který je velmi agilní díky točivému momentu 230 N.m, který je k dispozici už od 1750/min.
Od dvou plug-in hybridů, které mají akumulátor s celkovou kapacitou 12,4 kWh (využitelná je 11,36 kWh) jsou velká očekávání. Jejich základem jsou zážehový čtyřválec 1,6 PureTech, elektromotor o výkonu 81 kW a osmistupňová automatická převodovka e-AT8. K dispozici jsou dvě výkonové verze: Hybrid 180 s celkovým výkonem 133 kW (180 k), kde má zážehový motor 110 kW (150 k) a dojezd je 60 km, resp. Hybrid 225 s celkovým výkonem 165 kW (225 k), motorem 132 kW (180 k) a dojezdem 58 km.
Brzy se v nabídce objeví i mild-hybridní verze. V roce 2023 dostane, stejně jako jeho dvojče, Opel Astra, i čistě elektricky poháněnou verzi e-308.
Peugeot 308 se vyrábí v Mylhúzách. Akční cenová nabídka začíná na 490 000 Kč, u hybridní verze to je 785 000 Kč. Peugeot poskytuje základní záruku na dva roky plus tříletou garanci Optiway. Prvním klientům budou vozy dodány v březnu.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz