name | autoweek.cz
Peugeot 2008 nově i jako GT Line
29.07.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Peugeot prochází v posledních měsících velmi úspěšným obdobím s pozitivním trendem růstu prodeje. Významnou roli přitom hraje zejména model 2008, který je nejprodávanější v ČR. Nyní přišel na trh v modernizované podobě, což by mělo jeho postavení ještě posílit.
Peugeot, stejně jako jiné značky, sází na rozšiřování nabídky vozů SUV. Po modernizaci malého crossoveru 2008 přijde v září zcela nové SUV 3008 a poté budou následovat ještě další připravované novinky.
Modelu 2008 se v Mylhúzách od závěru roku 2013 do konce března vyrobilo 585 000 kusů (jenom v roce 2015 to bylo 231 000 vozů), přičemž trvale rostoucí zájem kupujících si vyžádal zvýšení denní produkce až na 760 těchto robustních malých aut denně.
Nová u modernizované podoby Peugeotu 2008 je příď s chromovými prvky, dodávající vozu exkluzivnější vzhled. V České republice se dosud prodávalo 25 % v nejvyšší úrovni výbavy Allure, přičemž v Evropě to bylo dokonce 60 %. Přitom i u nižších úrovní výbavy většina kupujících volí nabízené balíčky nadstandardní výbavy. Proto po modernizaci přichází Peugeot 2008 s novou vrcholnou úrovní výbavy GT Line.
Grip Control umožňuje jízdu v terénu
Ač se Peugeot 2008 dodává jen s pohonem předních kol, umožňuje jízdu v mírném terénu a za nepříznivých klimatických podmínek díky patentovanému systému Grip Control. Ten se nabízí pro motory s výkonem větším než 74 kW (100 k), a to v kombinaci s přímo řazenou i samočinnou převodovkou. Systém Grip Control umožňuje volbu z pěti jízdních režimů:
- Standardní, pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu
- Sníh, pracující do 50 km/h přizpůsobením prokluzu každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti
- Terén, aktivní do 80 km/h, usnadňující rozjezd vozidla na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva) přenesením více točivého momentu na kolo s větší přilnavostí, takže působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je proto vhodný především pro nezpevněné cesty
- Písek, funkční do 120 km/h, zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí
- Režim ESP Off ponechá až do rychlosti 50 km/hod řidiči volnost odpojit elektronický systém kontroly stability i Grip Control a převzít tak úplnou kontrolu nad pohybem vozu.
Systém Grip Control je velmi účinný mj. i díky nízké hmotnosti vozu 1045 kg. Kombinuje se se speciálními celoročními pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které lze používat jako zimní pneumatiky.
Z pohonných jednotek kupující volí z 80 % zážehové tříválce 1,2 Pure Tech o 60 kW (82 k) nebo jeho turbodmychadlem přeplňovanou verzi s 80 kW (110 k). Vznětové motory 1,6 BlueHDi s výkony 55, 74 nebo 88 kW (75, 100 nebo 120 k) jsou, jak je u Peugeotu pravidlem, vybaveny systémem zachycování NOx pomocí selektivní katalytické redukce SCR.
Malý, ale praktický
V interiéru samozřejmě nacházíme Peugeot i-Cockpit, charakterizovaný menším volantem, přístrojovým panelem se sdruženým přístrojem s LED diodami v zorném poli řidiče a 7“ dotykovým displejem.
Navzdory malým vnějším rozměrům je 2008 praktickým vozem se zavazadlovým prostorem o objemu 360 l, při sklopení zadních asymetricky dělených opěradel systémem Magic Flat až 1194 l. Nákladová hrana je přitom hodně nízko - jen 60 cm při poměrně vysoké světlé výšce 16 cm.
Novinkou v bezpečnostní výbavě je systém automatického nouzového brzdění v městském provozu v případě rizika srážky Active City Brake, který dokáže vůz zastavit z rychlosti až 30 km/h. Systém pracuje s laserovým snímačem s krátkým dosahem (LiDAR)
Sportovnější GT Line
Jak už bylo uvedeno, na vrcholu nabídky je nová verze GT Line s poněkud odlišným, sportovněji laděným vzhledem, mj. i díky černým doplňkům nahrazujícím i chrom, litým 17“ kolům, bohatší výbavou a červeným podsvícením interiéru.
Cenová nabídka při uvedení modernizované podoby na trh začíná na 315 000 Kč za verzi Access 1,2 Pure Tech 82. Výbava Active je o 20 000 Kč dražší a za Allure se připlácí 70 000 Kč. Verze GT Line začíná na ceně 440 000 Kč.
Modelu 2008 se v Mylhúzách od závěru roku 2013 do konce března vyrobilo 585 000 kusů (jenom v roce 2015 to bylo 231 000 vozů), přičemž trvale rostoucí zájem kupujících si vyžádal zvýšení denní produkce až na 760 těchto robustních malých aut denně.
Nová u modernizované podoby Peugeotu 2008 je příď s chromovými prvky, dodávající vozu exkluzivnější vzhled. V České republice se dosud prodávalo 25 % v nejvyšší úrovni výbavy Allure, přičemž v Evropě to bylo dokonce 60 %. Přitom i u nižších úrovní výbavy většina kupujících volí nabízené balíčky nadstandardní výbavy. Proto po modernizaci přichází Peugeot 2008 s novou vrcholnou úrovní výbavy GT Line.
Grip Control umožňuje jízdu v terénu
Ač se Peugeot 2008 dodává jen s pohonem předních kol, umožňuje jízdu v mírném terénu a za nepříznivých klimatických podmínek díky patentovanému systému Grip Control. Ten se nabízí pro motory s výkonem větším než 74 kW (100 k), a to v kombinaci s přímo řazenou i samočinnou převodovkou. Systém Grip Control umožňuje volbu z pěti jízdních režimů:
- Standardní, pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu
- Sníh, pracující do 50 km/h přizpůsobením prokluzu každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti
- Terén, aktivní do 80 km/h, usnadňující rozjezd vozidla na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva) přenesením více točivého momentu na kolo s větší přilnavostí, takže působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je proto vhodný především pro nezpevněné cesty
- Písek, funkční do 120 km/h, zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí
- Režim ESP Off ponechá až do rychlosti 50 km/hod řidiči volnost odpojit elektronický systém kontroly stability i Grip Control a převzít tak úplnou kontrolu nad pohybem vozu.
Systém Grip Control je velmi účinný mj. i díky nízké hmotnosti vozu 1045 kg. Kombinuje se se speciálními celoročními pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které lze používat jako zimní pneumatiky.
Z pohonných jednotek kupující volí z 80 % zážehové tříválce 1,2 Pure Tech o 60 kW (82 k) nebo jeho turbodmychadlem přeplňovanou verzi s 80 kW (110 k). Vznětové motory 1,6 BlueHDi s výkony 55, 74 nebo 88 kW (75, 100 nebo 120 k) jsou, jak je u Peugeotu pravidlem, vybaveny systémem zachycování NOx pomocí selektivní katalytické redukce SCR.
Malý, ale praktický
V interiéru samozřejmě nacházíme Peugeot i-Cockpit, charakterizovaný menším volantem, přístrojovým panelem se sdruženým přístrojem s LED diodami v zorném poli řidiče a 7“ dotykovým displejem.
Navzdory malým vnějším rozměrům je 2008 praktickým vozem se zavazadlovým prostorem o objemu 360 l, při sklopení zadních asymetricky dělených opěradel systémem Magic Flat až 1194 l. Nákladová hrana je přitom hodně nízko - jen 60 cm při poměrně vysoké světlé výšce 16 cm.
Novinkou v bezpečnostní výbavě je systém automatického nouzového brzdění v městském provozu v případě rizika srážky Active City Brake, který dokáže vůz zastavit z rychlosti až 30 km/h. Systém pracuje s laserovým snímačem s krátkým dosahem (LiDAR)
Sportovnější GT Line
Jak už bylo uvedeno, na vrcholu nabídky je nová verze GT Line s poněkud odlišným, sportovněji laděným vzhledem, mj. i díky černým doplňkům nahrazujícím i chrom, litým 17“ kolům, bohatší výbavou a červeným podsvícením interiéru.
Cenová nabídka při uvedení modernizované podoby na trh začíná na 315 000 Kč za verzi Access 1,2 Pure Tech 82. Výbava Active je o 20 000 Kč dražší a za Allure se připlácí 70 000 Kč. Verze GT Line začíná na ceně 440 000 Kč.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz