name | autoweek.cz

Parkování bez řidiče
09.08.2017 | Vladimír Rybecký | Trendy
Bosch a Daimler v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz předvedly parkování bez řidiče v reálných podmínkách. Automatizovaná parkovací služba je založená na chytrém telefonu. Bosch dodává infrastrukturu, automobilová technologie je od Daimleru.
V parkovací garáži muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu se díky firmám Bosch a Daimler stalo skutečností automatizované parkování. Pomocí povelu přes chytrý telefon mohou řidiči automaticky zaparkovat auta na přidělených místech aniž by museli dohlížet na pohyb vozu.
Další krok k autonomnímu řízení
Automatizované parkování je důležitým mezníkem na cestě k autonomnímu řízení. Pilotní řešení v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz je vůbec prvním světovým řešením založeným na infrastruktuře pro plně automatizovanou parkovací službu v reálných podmínkách - ať už s řidičem za volantem nebo bez něj. Od počátku roku 2018 budou mít návštěvníci v garážích muzea možnost zažít tuto pohodlnou službu na vlastní kůži a ušetřit tak čas, který by strávili parkováním.
„Autonomní řízení se k nám blíží větší rychlostí, než si mnozí z nás uvědomují. Parkování bez řidiče v muzeu demonstruje, o jak pokročilou technologii se jedná,“ řekl Dr. Michael Hafner, vedoucí vývoje automatizovaného řízení a aktivní bezpečnosti divize Cars společnosti Mercedes-Benz.
„Díky využití infrastruktury inteligentních parkovacích garáží a jejich propojení s vozidly jsme dali parkování bez řidiče reálnou podobu mnohem dříve než se očekávalo,“ řekl Gerhard Steiger, prezident divize Bosch Chassis Systems Control.
Automatická jízda na parkovací místo a zpět
Pomocí aplikace v chytrém telefonu si kdokoliv může zarezervovat vozidlo. Cesta začíná v okamžiku, kdy se vůz automaticky přesune do prostoru pro vyzvednutí. Vrácení vozu je stejně snadné: zákazník ho nechá na výstupním místě garáže a vrátí jej pomocí aplikace v chytrém telefonu. Jakmile inteligentní systém parkovací garáže vozidlo rozpozná, auto se rozjede a je navedeno na přidělené místo.
Toto parkování bez řidiče je možné díky souhře mezi infrastrukturou inteligentních parkovacích garáží dodávanou firmou Bosch a automobilovou technologií Mercedes-Benz. Senzory nainstalované v parkovací garáži monitorují při navádění vozidla jízdní koridor a jeho okolí. Technologie ve vozidle bezpečným způsobem převádí příkazy od infrastruktury parkovací garáže v jízdní manévry a v případě potřeby vozidlo včas zastaví.
Senzory pro infrastrukturu parkovacích garáží a komunikační technologie jsou od firmy Bosch. Daimler zajišťuje soukromou parkovací garáž muzea a pilotní vozidla. Společně s firmou Bosch definuje rozhraní mezi infrastrukturou a vozidlem a realizuje potřebné úpravy senzorové technologie a softwaru vozidel.
První provozní schválení pro parkování bez řidiče na světě
Po premiéře bude následovat intenzivní fáze testování a spouštění. Nad projektem od samého začátku dohlížely místní úřady - regionální správní úřad ve Stuttgartu a ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska - a odborníci z TÜV Rheinland, s cílem posoudit provozní bezpečnost technologie pro automatizované parkování a parkovací garáže.
Možnost nabízení technologie parkování bez řidiče zákazníkům ještě čeká na konečné schválení ze strany regulačních orgánů a veřejnost bude moci využít automatizované parkování v parkovacích garážích muzea Mercedes-Benz vůbec poprvé na světě počátkem roku 2018. Díky tomu získá Bosch a Mercedes-Benz zkušenosti v tom, jak si uživatelé poradí s automatizovaným obslužným parkováním. Stávající parkovací garáže je také možné dodatečně vybavit infrastrukturální technologií. Pro provozovatele parkovacích garáží bude parkování bez řidiče znamenat efektivnější využití dostupných parkovacích míst: na stejném prostoru může být zaparkováno až o 20 % více vozidel.
Další krok k autonomnímu řízení
Automatizované parkování je důležitým mezníkem na cestě k autonomnímu řízení. Pilotní řešení v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz je vůbec prvním světovým řešením založeným na infrastruktuře pro plně automatizovanou parkovací službu v reálných podmínkách - ať už s řidičem za volantem nebo bez něj. Od počátku roku 2018 budou mít návštěvníci v garážích muzea možnost zažít tuto pohodlnou službu na vlastní kůži a ušetřit tak čas, který by strávili parkováním.
„Autonomní řízení se k nám blíží větší rychlostí, než si mnozí z nás uvědomují. Parkování bez řidiče v muzeu demonstruje, o jak pokročilou technologii se jedná,“ řekl Dr. Michael Hafner, vedoucí vývoje automatizovaného řízení a aktivní bezpečnosti divize Cars společnosti Mercedes-Benz.
„Díky využití infrastruktury inteligentních parkovacích garáží a jejich propojení s vozidly jsme dali parkování bez řidiče reálnou podobu mnohem dříve než se očekávalo,“ řekl Gerhard Steiger, prezident divize Bosch Chassis Systems Control.
Automatická jízda na parkovací místo a zpět
Pomocí aplikace v chytrém telefonu si kdokoliv může zarezervovat vozidlo. Cesta začíná v okamžiku, kdy se vůz automaticky přesune do prostoru pro vyzvednutí. Vrácení vozu je stejně snadné: zákazník ho nechá na výstupním místě garáže a vrátí jej pomocí aplikace v chytrém telefonu. Jakmile inteligentní systém parkovací garáže vozidlo rozpozná, auto se rozjede a je navedeno na přidělené místo.
Toto parkování bez řidiče je možné díky souhře mezi infrastrukturou inteligentních parkovacích garáží dodávanou firmou Bosch a automobilovou technologií Mercedes-Benz. Senzory nainstalované v parkovací garáži monitorují při navádění vozidla jízdní koridor a jeho okolí. Technologie ve vozidle bezpečným způsobem převádí příkazy od infrastruktury parkovací garáže v jízdní manévry a v případě potřeby vozidlo včas zastaví.
Senzory pro infrastrukturu parkovacích garáží a komunikační technologie jsou od firmy Bosch. Daimler zajišťuje soukromou parkovací garáž muzea a pilotní vozidla. Společně s firmou Bosch definuje rozhraní mezi infrastrukturou a vozidlem a realizuje potřebné úpravy senzorové technologie a softwaru vozidel.
První provozní schválení pro parkování bez řidiče na světě
Po premiéře bude následovat intenzivní fáze testování a spouštění. Nad projektem od samého začátku dohlížely místní úřady - regionální správní úřad ve Stuttgartu a ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska - a odborníci z TÜV Rheinland, s cílem posoudit provozní bezpečnost technologie pro automatizované parkování a parkovací garáže.
Možnost nabízení technologie parkování bez řidiče zákazníkům ještě čeká na konečné schválení ze strany regulačních orgánů a veřejnost bude moci využít automatizované parkování v parkovacích garážích muzea Mercedes-Benz vůbec poprvé na světě počátkem roku 2018. Díky tomu získá Bosch a Mercedes-Benz zkušenosti v tom, jak si uživatelé poradí s automatizovaným obslužným parkováním. Stávající parkovací garáže je také možné dodatečně vybavit infrastrukturální technologií. Pro provozovatele parkovacích garáží bude parkování bez řidiče znamenat efektivnější využití dostupných parkovacích míst: na stejném prostoru může být zaparkováno až o 20 % více vozidel.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz