name | autoweek.cz
Oživení pro bestseller Renault Captur
10.07.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Renault pokračuje v uvádění řady významných novinek na trh. Tentokrát to je výrazně modernizovaný nejprodávanější model posledních měsíců Captur.
Renault v segmentech malých a kompaktních vozů poskytuje zákazníkům bohatý výběr modelů s karoseriemi hatchback či SUV a systémy pohonu - se spalovacími motory včetně plně hybridního a bivalentního na platformě CMF-B a elektrickým na platformě AmpR Small.
Rostoucí segment
Před 11 lety Renault našel mezeru v segmentech. V té době byla SUV jen velká. Renault modelem Captur nahradil malý minivan Modus a vytvořil třídu malých SUV, který je dnes v Evropě třetí největší. Zatímco v době uvedení na trh měl Captur jen dva konkurenty, dnes jich je v tomto segmentu víc než 30.
Od roku 2013 už Renault prodal přes dva miliony vozů Captur a tento model se vedle malého Clia stal nejprodávanějším v nabídce značky. V České republice je v poslední době jedničkou a představuje 70 % retailového prodeje značky.
Výrazná modernizace vzhledu
Nyní přichází na trh důkladně modernizovaný Captur, který se od svého předchůdce liší především výrazně změněným designem především přídě s novou identitou s logem Nouvel'R a full LED světlomety. K tomu přidává jeden z nejmodernějších multimediálních systémů.
Rozměry se nezměnily (délka 4239 mm rozvor náprav 2639 mm), takže nový Captur má velkoryse dimenzovaný interiér. Zadní sedadlo lze posunout o 160 mm a vytvořit tak větší prostor pro cestující vzadu na úkor zavazadlového prostoru. Ten může mít objem až 518 l a lze jej zvětšit až na 1596 l (tyto hodnoty se liší podle verzí pohonu).
LPG i full-hybrid
Pokud jde o pohon, Renault sází na osvědčené motory. Základní zážehový je 1,0 l TCe 90 s výkonem 67 kW (91 k) kombinovaný s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Zůstala i bivalentní verze 1,0 TCe 100 LPG s výkonem 74 kW (100 k) na LPG resp. 67 kW (90 k) na benzin. Mild hybrid 1,3 TCe 140/103 kW (140 k) se nabízí s šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou.
V modelové řadě zůstává i plně hybridní pohon E-Tech Full-Hybrid 145 se zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 69 kW (94 k), dvěma elektrickými motory - výkonným trakčním elektromotorem 36 kW a vysokonapěťovým startér/generátorem HSG 18 kW - a inteligentní multirežimovou převodovkou. Jeho největší kombinovaný výkon je 105 kW (143 k). Akumulátor má kapacitu 1,2 kWh, což umožňuje až 80 % jízd ve městě absolvovat s elektrickým pohonem. Dodává se i se systémem Extended Grip System, který zlepšuje trakci v obtížných jízdních podmínkách. Hybrid Captur je svými hodnotami nejlepším zástupcem ve své třídě s kombinovanou spotřebou 4,6 l/100 km. Pro hybridní variantu se zatím rozhodlo 35 % zákazníků.
Se dvěma nejvýkonnějšími hybridními pohony je v nabídce nová vrcholná verze Esprit Alpine.
S nejnovější generací jízdních asistentů přichází i prediktivní hybridní řízení a Active Driver Assist, umožňující autonomní jízdu druhého stupně.
Na podvozku nejsou žádné zásadní změny. Vylepšení zahrnují novou geometrii náprav, nové tlumiče pro výkonnější verze (pro nižší jsou upravené původní) a přeladěna byla charakteristika posilovače řízení.
Se službami Google
Multimediální výbava už v základní výbavě využívá systém OpenR Link s 10,4“ displejem a deseti aplikacemi speciálně navrženými pro uživatele vozů Renault. Ve vyšších úrovních to je OpenR Link Nav s operačním systémem Android Automotive 12 a integrovanými službami Google včetně map Google s aktualizací na dálku (OTA) a hlasovým ovládáním Google Assistant. V obchodě Google Play je k dispozici víc než 50 aplikací, které lze instalovat do vozu.
Přístrojový panel tvoří v základní podobě 7“ displej, ve vyšších 10“ displej se zrcadlením Google map. Potěší, že se vývojáři Renaultu ponechali tradiční přepínače pro ovládání základních funkcí.
Také v Capturu má řidič k dispozici tlačítko My Safety switch, umožňující dvěma stisknutími přejít do personalizovaného režimu s vyřazením některých asistenčních systémů předepsaných předpisem GSR2, ale které pokládá za obtěžující.
Ceník kompaktního městského SUV Renault Captur začíná na 475 000 Kč, verze na LPG je od 495 000 Kč a hybridní E-Tech od 670 000 Kč. Ceny jsou proti dosavadní podobě vozu o 10 000 Kč vyšší, nicméně ve vozech jsou navíc nové asistenční systémy a prvky výbavy v ceně 45 000 Kč. Renault Captur se stále vyrábí v závodě ve Valladolidu a první vozy už jsou u prodejců.
Foto Renault a Vladimír Rybecký
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz