name | autoweek.cz

Oživená Škoda Fabia
10.08.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Čtyři roky po uvedení třetí generace na trh prošla Škoda Fabia ve verzích hatchback i kombi modernizací, která přinesla nové designové prvky a technické novinky.
Od uvedení na trh v roce 1999 byly zákazníkům dodány více než čtyři miliony vozů Škoda Fabia. Jde o velmi úspěšný model, jeden z nejprodávanějších vozů ve své třídě a poptávka po něm je stále vysoká.
Dvě dekády úspěchů
Příběh úspěšného modelu začal v roce 1999, kdy na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem byla představena první generace vozu Škoda Fabia jako nástupce modelu Favorit. O rok později, na podzim roku 2000, jbyla na autosalonu v Paříži představena verze Fabia Combi. Celkem Škoda dodala zákazníkům 1 791 000 vozů Škoda Fabia první generace.
V roce 2007 se na autosalonu v Ženevě poprvé představil hatchback 2. generace. O několik měsíců později na autosalonu ve Frankfurtu se přidala verze kombi. V roce 2009 je doplnila varianta s offroadovými prvky Fabia ScoutLine a v roce 2011 měla premiéru varianta Fabia Monte Carlo. Za více než sedm let bylo zákazníkům dodáno 1 704 100 vozů druhé generace.
Třetí generace byla uvedena na trh v roce 2014 s moderními prvky bezpečnosti a infotainmentem. Dosud bylo zákazníkům dodáno již 688 500 vozů.
Přehled novinek
Design
Příď, záď a maska chladiče mají dynamičtější výraznější vzhled. Nabídka kol z lehké slitiny nově zahrnuje i 18“ kola, která jsou k dispozici pro hatchback. Díky ColourConceptu si mohou zákazníci individuálně přizpůsobit barevné provedení vozu volbou černé, bílé nebo stříbrné střechy, předních sloupků, vnějších zpětných zrcátek a kol z lehké slitiny.
Pohonné jednotky
Nabídka motorů zahrnuje jen zážehové tříválce o objemu 1,0 l - jeden MPI a dva s přeplňováním TSI jejichž výkon je 55 kW (75 k), 70 kW nebo 81 kW (110 k). Motory TSI jsou nově vybaveny filtrem pevných částic. Motor 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) naběhne až v průběhu roku.
Převodovky jsou pětirychlostní, pro motor 1,0 TSI/81 kW šestirychlostní nebo sedmistupňová DSG.
Technika
Standardní výbavou jsou LED světla pro denní svícení. LED přední světlomety a LED zadní skupinové svítilny jsou součástí standardní výbavy pro výbavový stupeň Style a pro verzi Monte Carlo.
Nabídka prvků aktivní a pasivní bezpečnosti se rozrostla o nové asistenční systémy, které pomáhají řidiči při změně jízdního pruhu, vyjíždění z parkovacího místa a přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly.
Interiér
Přístrojové desce vévodí přepracovaný sdružený panel s novým vzhledem lépe čitelných kruhových přístrojů a displejů.
Systém Amundsen nabízí prostřednictvím služeb Infotainment Online funkce konektivity, Wi-Fi hotspot a díky Škoda Media Command 2.0 propojení až se dvěma tablety ve voze. Služby Škoda Connect umožňují díky smartphonu, chytrým hodinkám nebo přes webové rozhraní na dálku vůz zamknout a odemknout. Novinkou v nabídce je systém Swing Plus s 6,5“ barevným displejem.
Nové jsou dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech nebo odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru u kombi.
Základní cena
Proti dosavadní podobě byla standardní výbava obohacena o klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vnějších zpětných zrcátek, autorádio Blues, palubní počítač, světelný asistent a další položky v hodnotě více než 30 000 Kč.
Cena začíná na 259 900 Kč za verzi Active 1,0 MPI/44 kW, která ale bude k dispozici až v průběhu druhého pololetí letošního roku. Základní cena při uvedení na trh tedy je 294 900 Kč za hatchback s motorem 1,0 TSI/70 kW. Cena kombi je o 14 000 Kč vyšší.
Dvě dekády úspěchů
Příběh úspěšného modelu začal v roce 1999, kdy na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem byla představena první generace vozu Škoda Fabia jako nástupce modelu Favorit. O rok později, na podzim roku 2000, jbyla na autosalonu v Paříži představena verze Fabia Combi. Celkem Škoda dodala zákazníkům 1 791 000 vozů Škoda Fabia první generace.
V roce 2007 se na autosalonu v Ženevě poprvé představil hatchback 2. generace. O několik měsíců později na autosalonu ve Frankfurtu se přidala verze kombi. V roce 2009 je doplnila varianta s offroadovými prvky Fabia ScoutLine a v roce 2011 měla premiéru varianta Fabia Monte Carlo. Za více než sedm let bylo zákazníkům dodáno 1 704 100 vozů druhé generace.
Třetí generace byla uvedena na trh v roce 2014 s moderními prvky bezpečnosti a infotainmentem. Dosud bylo zákazníkům dodáno již 688 500 vozů.
Malá auta v Evropě | 2017 (ks) | 2016 (ks) | rozdíl (%) |
1. Renault Clio | 328 967 | 315 592 | +4,2% |
2. Volkswagen Polo | 273 291 | 309 755 | -11,8% |
3. Ford Fiesta | 255 376 | 300 096 | -14,9% |
4. Peugeot 208 | 245 198 | 248 888 | -1,5% |
5. Opel/Vauxhall Corsa | 233 196 | 264 939 | -12,0% |
6. Citroën C3 | 207 728 | 134 545 | +54,4% |
7. Dacia Sandero | 201 438 | 174 120 | +15,7% |
8. Toyota Yaris | 199 732 | 193 804 | +3,1% |
9. Škoda Fabia | 181 881 | 177 861 | +2,3% |
10. Seat Ibiza | 119 161 | 121 471 | -1,9% |
Segment celkem | 2 829 333 | 2 784 437 | +1,6% |
Přehled novinek
Design
Příď, záď a maska chladiče mají dynamičtější výraznější vzhled. Nabídka kol z lehké slitiny nově zahrnuje i 18“ kola, která jsou k dispozici pro hatchback. Díky ColourConceptu si mohou zákazníci individuálně přizpůsobit barevné provedení vozu volbou černé, bílé nebo stříbrné střechy, předních sloupků, vnějších zpětných zrcátek a kol z lehké slitiny.
Pohonné jednotky
Nabídka motorů zahrnuje jen zážehové tříválce o objemu 1,0 l - jeden MPI a dva s přeplňováním TSI jejichž výkon je 55 kW (75 k), 70 kW nebo 81 kW (110 k). Motory TSI jsou nově vybaveny filtrem pevných částic. Motor 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) naběhne až v průběhu roku.
Převodovky jsou pětirychlostní, pro motor 1,0 TSI/81 kW šestirychlostní nebo sedmistupňová DSG.
Technika
Standardní výbavou jsou LED světla pro denní svícení. LED přední světlomety a LED zadní skupinové svítilny jsou součástí standardní výbavy pro výbavový stupeň Style a pro verzi Monte Carlo.
Nabídka prvků aktivní a pasivní bezpečnosti se rozrostla o nové asistenční systémy, které pomáhají řidiči při změně jízdního pruhu, vyjíždění z parkovacího místa a přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly.
Interiér
Přístrojové desce vévodí přepracovaný sdružený panel s novým vzhledem lépe čitelných kruhových přístrojů a displejů.
Systém Amundsen nabízí prostřednictvím služeb Infotainment Online funkce konektivity, Wi-Fi hotspot a díky Škoda Media Command 2.0 propojení až se dvěma tablety ve voze. Služby Škoda Connect umožňují díky smartphonu, chytrým hodinkám nebo přes webové rozhraní na dálku vůz zamknout a odemknout. Novinkou v nabídce je systém Swing Plus s 6,5“ barevným displejem.
Nové jsou dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech nebo odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru u kombi.
Základní cena
Proti dosavadní podobě byla standardní výbava obohacena o klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vnějších zpětných zrcátek, autorádio Blues, palubní počítač, světelný asistent a další položky v hodnotě více než 30 000 Kč.
Cena začíná na 259 900 Kč za verzi Active 1,0 MPI/44 kW, která ale bude k dispozici až v průběhu druhého pololetí letošního roku. Základní cena při uvedení na trh tedy je 294 900 Kč za hatchback s motorem 1,0 TSI/70 kW. Cena kombi je o 14 000 Kč vyšší.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz