name | autoweek.cz

Otevření objednávek na Duster nové generace

Otevření objednávek na Duster nové generace

27.03.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová Dacia Duster má robustnější design a díky platformě CMF-B se posouvá v úrovni nabízených technologií. I v nové generaci Duster zůstává rodinným SUV s nejlepším poměrem cena/výkon na trhu. Na nový Duster už byl zahájen příjem objednávek.

Dacia zveřejnila ceník třetí generace Dacie Duster. Základní verze Eco-G 100 s pohonem na LPG stojí v základní konfiguraci 429 900 Kč. Varianta jen na benzin TCe 130 je k v prodeji od 536 900 Kč, s pohonem všech kol od 598 900 Kč. Nejdražší je verze Hybrid 140, která má základní cenu 622 900 Kč. Objednávky na Dacia Duster už se začaly přijímat. Oficiální uvedení na trh je v plánu v červnu.

 

Malé SUV Dacia Duster přišlo na trh v roce 2010 a v roce 2017 následovala druhá generace. Obou se dosud prodalo víc než 2,4 milionu v 60 zemích. Vyrábí se v rumunském závodě Dacia v Pitesti.

 

Nová technika

Nový Duster technicky vychází z nové platformy CMF-B, která se stala základem průmyslové strategie značky Dacia. Duster je dlouhý 4343 mm (rozvor náprav 2657 mm) a má zavazadlový prostor o objemu až 517 l/1696 l, ve verzi na LPG 453 l/1632 l, se 4x4 456 l/1635 l a Hybrid 430 l/1609 l.

 

Duster přichází s novou generací tříválcového zážehového motoru 1,2 l turbo TCe 130/96 kW, který v kombinaci s 48 V mild-hybridním pohonem představuje první stupeň elektrifikace u Dacie. Tento motor se nabízí se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.

 

Jako základní typ pohonu ale Dacia pro Duster nabízí verzi Eco-G 100, kterou lze provozovat buď na benzin nebo na LPG (propan-butan). Motor 1,0 l má největší výkon 67 kW (91 k) na benzin a 74 kW (100 k) na LPG. S touto kombinací by měl být možný dojezd až 1300 km.

 

Hybridní pohon Hybrid 140, který Dacia na začátku roku 2023 uvedla v modelu Jogger, se s největším systémovým výkonem 104 kW (140 k) nově dostal i do nové generace Dusteru. Čtyřválec 1,6 l/69 kW (94 k) pracující v Millerově cyklu je ve spojení s vícerežimovou automatickou převodovkou, dvěma elektromotory (trakčním o výkonu 35 kW (49 k) a startér/generátorem) a vysokonapěťovým akumulátorem 1,2 kWh. V této podobě snižuje spotřebu paliva ve městě až o 40 %.

 

Varianta s pohonem všech kol má mimo jiné upravenou konstrukci přední části pro větší nájezdový úhel, jinou zadní nápravu a zvýšenou světlou výšku na 217 mm. V nové generaci se terénní schopnosti verze 4x4 ještě zvýšily, protože nový Duster TCe 130 4x4 je vybaven novým systémem Terrain Control, který nabízí pět jízdních režimů.

 

Nové materiály

Interiéru ve vyšších verzích dominuje centrální displej 10,1“ (v základní výbavě Essentiale je 3,5“ displej) doplňující 7“ digitální přístrojový panel. Pomocí systému YouClip lze na klíčová místa v interiéru vozidla pohodlně a stabilně připevnit nejrůznější příslušenství.

 

V Dusteru je poprvé použit nově vyvinutý materiál zvaný Starkle. Skládá se z 20 % z recyklovaného polypropylenu. Boční ochranné lišty a kryty podběhů kol jsou vyrobeny z nového, nelakovaného materiálu. Plast přední a zadní ochrany proti podjetí je navíc probarvený. Vyvarování se lakování chrání životní prostředí a přináší výhody pro zákazníka: i přes škrábance a oděrky je zachována původní barva.

 

V nabídce jsou tři základní úrovně výbavy a k nim se přidává Extreme. Špičková verze Duster Journey se standardně dodává s 18“ litými koly a novým multimediálním systémem Media Nav Live s Connected Navigation. S měděně hnědými akcenty a doplňky, mezi něž patří například omyvatelné a snadno udržovatelné čalounění z materiálu MicroCloud, modulární střešní ližiny, robustní gumové koberečky a nový upevňovací systém YouClip, oslovuje Duster Extreme outdoorové fanoušky, kteří oceňují robustní a praktické vozidlo.