name | autoweek.cz
Opel ustupuje od svého plánu s elektromobily
26.03.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Automobilka Opel chtěla od roku 2028 v Evropě prodávat pouze elektromobily. Jak zjistil magazín Automobilwoche, tato strategie už ale neplatí.
Klesající poptávka po elektromobilech nutí některé automobilky přehodnotit své plány v oblasti elektromobility. „Od roku 2028 budeme v Evropě nabízet pouze elektricky poháněná vozidla,“ oznámil loni na jaře šéf Opelu Florian Hüttl. Nyní od tohoto cíle v Rüsselsheimu ustupují.
I v roce 2028 by zákazníci Opelu měli mít možnost i nadále kupovat nová auta se spalovacími motory ve formě 48 V mild-hybridů (MHEV) nebo plug-in hybridů (PHEV). To dokazují i dvě nové verze, které budou uvedeny na trh v letošním roce: Grandland a Frontera nebudou k dispozici pouze jako čisté elektromobily.
Pro druhou generaci Grandlandu se původně plánovala pouze elektrická verze. Toto rodinné SUV je založeno na nové platformě Stellantis Group STLA Medium. Byla představena v červenci loňského roku jako „platforma pro čistě elektrická vozidla“. Nově však bude Grandland, podobně jako jeho sourozenec Peugeot 3008, k dispozici v čistě elektrické i hybridní verzi.
Podobná situace je i u druhého nového modelu Frontera. Ten je založen na dále vyvíjené verzi architektury CMP. Zákazníci by měli mít možnost vybrat si mezi elektrickým pohonem a mild-hybridem. S příchodem Frontery už Opel nebude mít od konce roku 2024 v nabídce model, který nebude elektrifikovaný, protože Frontera nahradí Crossland. Po výrazném zvětšení se toto SUV zařadí mezi Mokku a Grandland.
Pro rok 2025 je plánována pouze modernizace pro malý model Mokka, která bude mimo jiné zahrnovat i 48 V mild-hybridní technologii. Následující rok Opel podle Automobilwoche překvapí emocionálním vrcholem v podobě nového modelu s oživeným legendárním jménem Manta. Ten také vzniká na platformě STLA Medium. Vloni byl na IAA Mobility představen jako studie. Zda se strategie s výhradně plně elektrickým pohonem do té doby změní a zákazníci si budou moci koupit Mantu podobně jako Grandland také jako mild hybrid bude záležet na vývoji trhu.
Pouze pro nástupce Insignie, jehož debut byl odsunut z roku 2026 na rok 2027, je plně elektrický pohon jedinou alternativou. Model, na různých fórech nazývaný Monza, je založen na větší elektrické architektuře STLA Large. Stellantis pro ni slibuje 800 V systém, velmi rychlé nabíjení a dojezd 800 km. U Opelu se však mohou věci ubírat úplně jiným směrem, a tak nelze vyloučit, že projekt Monza bude úplně zrušen.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz