name | autoweek.cz
Opel představil nový Grandland
07.11.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Opel na veletrhu e-Salon poprvé v ČR představil nové SUV Grandland, Na český trh vyjede vrcholný model značky nejprve v elektrické a hybridní verzi. V příštím roce se představí i plug-in hybrid.
Nový Grandland je první Opel postavený na platformě Stellantis STLA Medium speciálně navržené pro elektrický pohon, ale umožňující i použití různých verzí hybridního pohonu. Nový Grandland bude k dispozici jako elektromobil Grandland Electric a Grandland 48 V Hybrid, v příštím roce i jako Grandland Plug-In hybrid.
Nový Opel Grandland se představuje české veřejnosti na veletrhu e-Salon. Tím oficiálně vstupuje na český trh s cenovou nabídkou začínající na 769 990 Kč za Grandland 48 V Hybrid resp. 1 079 990 Kč za Grandland Electric. Grandland se vyrábí v Eisenachu.
Grandland Electric bude nejprve k dispozici s elektromotorem o výkonu 157 kW (213 k) a točivým momentem 345 N.m v kombinaci s akumulátorem o kapacitě 73 kWh pro dojezd až 523 km nebo 82 kWh s dojezdem až 582 km. V roce 2025 se přidá vrcholná verze s akumulátorem 97 kWh pro dojezd až 700 km. Akumulátor 74 kWh lze nabíjet výkonem až 160 kW, verzi 82 kWh až 150 kW.
Alternativně bodu moci zákazníci volit i Grandland s 48 V hybridní technologií, která kombinuje zážehový tříválec 1,2 Turbo/100 kW (136 k) s elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k) a novou elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou eDCT6.
V roce 2025 se přidá Plug-In hybridní verze s výkonem systému 143 kW (195 k) a točivým moment 350 N.m. Ta kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1,6 Turbo/110 kW (150 k) pracující s Millerovým cyklem a elektromotor s 92 kW (125 k). Do budoucna lze očekávat i verzi s pohonem všech kol.
Grandland nové generace má délku 4650 mm při rozvoru náprav 2795 mm, je tedy o výrazných 173 mm delší než předchůdce a patří tedy mezi největší v segmentu kompaktních SUV.
Informace řidiči poskytuje digitální sdružený panel před volantem, head-up displej Intelli-HUD a směrem k řidiči lehce nakloněný 10“ nebo 16“ centrální displej, kde Pure Mode režim redukuje obsah informačního panelu řidiče, head-up displeje i centrálního displeje, takže řidič se může plně koncentrovat na řízení. Často používané ovladače (např. klimatizace) jsou mechanické.
Patentovaná technologie předních sedadel Intelli-Seat, která snižuje tlak na kostrč, je standardem ve všech verzích. O pohodlí se starají AGR ergonomická sedadla s individuálně nastavitelnými bočními polštáři. Bezpečnost při jízdách ve tmě zaručují špičkové neoslňující světlomety Intelli-Lux HD, které mají v novém Grandlandu poprvé 52 600 LED elementů.
Foto: Vladimír Rybecký
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz