name | autoweek.cz

Opel Meriva - račte nastoupit

Opel Meriva - račte nastoupit

06.01.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel v předstihu zveřejnil první informace o druhé generaci malého minivanu Meriva, který bude mít oficiální premiéru 4. března na autosalonu v Ženevě.

Opel Meriva si od svého uvedení na trh v roce 2003 získal velkou oblibu, což dokládá prodej více než milionu těchto vozů v Evropě. Nová generace Merivy kombinuje nový designový styl Opelu, uvedený modely Insignia a Astra, se zcela originálním pojetím dveří. Ty druhé, nazvané FlexDoors, mají totiž panty vzadu, takže se otevírají obráceně než je dnes běžné. Tento návrat ke kdysi používanému uspořádání, použitý poprvé ve velkosériové produkci, má u tohoto typu automobilu velkou výhodu v usnadnění nastupování i lepším využívání možností nabízených variabilním uspořádáním interiéru. Ten těží z využití osvědčeného systému zadních sedadel FlexSpace, který byl poprvé představen u první generace Merivy. Systém FlexDoors byl úspěšně otestován během zákaznických klinik pořádaných od roku 2006. V roce 2008 byly předvedeny na konceptu Meriva, vystavovaném na autosalonu v Ženevě. Tehdy vedení Opelu odmítalo potvrdit, zda se s použitím revolučního systému otevírání dveří počítá i pro sériovou výrobu. Současně ale šéf designu Mark Adams upozorňoval, že vystavený koncept je mnohem blíž sériové produkci než bývá obvyklé. První snímky nyní jeho slova plně potvrzují.

Obráceně uchycené zadní dveře mají i vozy Rolls-Royce Phantom a Ghost a Mazda RX8, nicméně Meriva je první, u níž lze zadní dveře otevřít bez toho, aby se musely otevřít ty přední. Otevřít ovšem jdou jen pokud vůz stojí, jinak jsou automaticky zajištěny. Podle Opelu systém FlexDoors poskytuje větší bezpečnost při přepravě malých dětí, protože rodiče mohou z předních sedadel lépe kontrolovat jejich vystupování.

Druhou revolucí je nový koncept flexibilní středové konzole FlexRail s originálními posuvnými a výměnnými úložnými boxy. Přesnou podobu tohoto uspořádání první snímky neukazují, ale částečně ji zřejmě naznačuje pohled do už zmíněného konceptu z roku 2008.

Na zádi se samozřejmě objevuje i integrovaný výsuvný nosič kol FlexFix, představený u modelu Corsa.

K tomu se přidává možnost zvolit proporční sedadla jako u Astry a Insignie.

„S novou Merivou jsme chtěli ustanovit nového šampiona v možnostech využití vnitřního prostoru v rámci automobilového průmyslu. Nevím o žádném jiném voze, který by poskytoval tolik možností k ulehčení života ve voze,“ říká vicepresident Opelu a Vauxhallu pro obchod a marketing Alain Visser.

Nová Meriva nabízí větší vnitřní prostor také díky prodlouženému rozvoru. V nabídce bude šest motorů s výkony od 55 do 103 kW (75 až 140 k) a v nabídce bude i úsporná varianta ecoFLEX.

Nová Meriva byla vyvinuta vývojáři střediska Opelu v Rüsselsheimu a vyrábět se bude ve španělské Zaragoze.