name | autoweek.cz
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 BiTurbo CDTI 4x4 – se sportovními geny
01.08.2012 | Antonín Matějka | Aktuality
Modelová řada Opel Insignia oceněná prestižním titulem Car of the Year 2009 se letos představila s novým dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 195 koní. My jsme si jej vyzkoušeli ve verzi kombi Sports Tourer s pohonem 4x4.
Vlajková loď automobilky Opel je jedním z prodejně nejúspěšnějších vozů střední třídy na západoevropských trzích a jeho odbyt od světové premiéry v roce 2008 již přesáhl hranici půl milionu kusů. Insignia se vyrábí ve třech karosářských verzích –sedan, liftback a kombi, přičemž posledně jmenovaná varianta měří na délku téměř pět metrů. Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI se vstřikováním common rail a sekvenčním dvoustupňovým systémem přeplňování (dvě turbodmychadla různé velikosti pracující samostatně či společně + systém dvojitého chlazení stlačeného vzduchu) je konstruován tak, aby řidiči poskytl především spontánní reakci a plynulou akceleraci při prudším sešlápnutí pedálu plynu, výkon na úrovni šestiválcového agregátu a hospodárný provoz s průměrnou spotřebou okolo 5 litrů nafty na 100 km. Nutno říci, že v těchto ohledech nás tento turbodiesel nezklamal. Točivý moment 400 N.m je k dispozici již od 1750 otáček, automobil je velmi pružný v nízkých a středních otáčkách a má nadprůměrnou dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychluje za necelých 9 sekund, což pro vůz s pohotovostní hmotností přes takřka 1700 kilogramů není špatná vizitka. Spotřebu paliva jsme sice během testu naměřili poněkud vyšší (v kombinovaném provozu 6,5 l/100 km), musím ovšem doplnit, že jsme testovali verzi se šestistupňovou samočinnou převodovkou a že jsme si tentokrát více užívali sportovní styl jízdy, k němuž je ostatně uzpůsoben podvozek s adaptivním pohonem všech kol AWD. Ten využívá k optimální, proaktivní distribuci hnací síly na kola přední a zadní nápravy hydraulickou spojku Haldex, takže jízda na suché i mokré vozovce je velmi bezpečná a předvídatelná. Automobil má díky rozvoru 2,7 m výbornou směrovou stabilitu, lehce zvládá rychlejší průjezdy zatáčkami a navíc disponuje systémem adaptivních tlumičů FlexRide se třemi jízdními režimy „Normal“, „Tour“ a „Sport“ (volí se tlačítky na přístrojové desce). V módu „Sport“ se kromě charakteristiky tlumení mění i odezva plynového pedálu, účinek elektrického posilovače řízení a reakce řazení samočinné převodovky. S dvacetipalcovými příplatkovými pneu rozměru 245/35 je Insignia Sports Tourer předurčena pro jízdu na velmi kvalitních vozovkách, přičemž si zachovává veškeré atributy prostorného a velmi praktického kombi. Posádka vozu má k dispozici poměrně komfortní interiér s pohodlnými sedadly a až 1530 litrů zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech. Opel Insignia Sports Tourer s motorem 2.0 BiTurbo CDTI jistě potěší sportovně založené řidiče, kteří pravidelně cestují na delší vzdálenosti po Evropě. Osobně si dokážu představit i verzi s manuální šestistupňovou převodovkou, která je o 50 000 korun levnější.
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1956 cm3. Největší výkon 143 kW (195 k) při 4000 1/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1750 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol.
Karoserie
Pětidveřové kombi.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4908 mm, šířka 1856 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) , výška 1520 mm. Rozvor 2737 mm. Pohotovostní hmotnost 1690 kg, užitečná hmotnost 555 kg. Objem palivové nádrže 70 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 540 až 1,530 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 229 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 8,4/5,2/6,4 l/100 km.
Základní pořizovací cena
816 900 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka | |
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz