name | autoweek.cz

Octavia v první desítce
06.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Z analýzy JATO Dynamics vyplývá pokles zájmu evropských kupujících o osobní auta se vznětovými motory - jejich registrace poklesly o 7,9 %, tedy o 534 000 vozidel, nicméně aut jezdících na benzin přibylo o 760 000 vozů. Prodej nových SUV dosáhl 4,56 milionu - o 19,5 % víc než v roce 2016.
Trh s novými osobními automobily v Evropě v roce 2017 proti předchozímu roku vzrostl o 3,1 % na 15,57 milionu vozidel, což je nejvyšší hodnota od roku 2007, kdy to bylo 16,02 nově registrovaných aut.
Prodej aut se vznětovými motory poklesl o 7,9 % na 6,76 milionu aut. To představuje podíl 43,7 %, což je nejméně za deset let. Těží s toho auta se zážehovými motory na benzin, jejichž prodej vzrostl o 760 000 vozů, tedy o 10,9 %. V porovnání s tím je podíl vozidel s alternativními systémy pohonu (sem se řadí hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrická vozidla) stále zanedbatelný - celkem jich bylo, navzdory růstu o 46,1 %, nově registrováno jen 737 400 kusů, což představuje 4,8 % podílu na trhu.
Největší růst opět vykázaly SUV všech kategorií. Těch se vloni v Evropě prodalo 4,56 milionu kusů proti 3,81 milionu vozů v roce 2016, tedy v roce 2017 to bylo o 19,5 % víc. Výsledkem je podíl na trhu 29,3 % v porovnání s 8,5 % v roce 2007. Nejvíc rostou velká SUV: segment D o 34 %, segment C o 21 % a segment B o 17,5 %. Naopak vozy MPV vykázaly pokles o 15,1 %.
Mezi nejprodávanějšími modely si navzdory stagnaci (-1 %) udržel Volkswagen Golf. Nejprodávanějším SUV je opět Nissan Qashqai navzdory rychle rostoucímu prodeji nové generace Volkswagenu Tiguan. Třetím nejprodávanějším SUV v Evropě se stal Peugeot 3008. Největší míru růstu vykázaly vozy Citroën C3, Dacia Sandero, Ford Kuga, Mercedes-Benz E a Fiat Tipo.
Velký úspěch dosáhl Renault Clio, který se stal druhým nejprodávanějším vozem Evropy a zvýšil svůj náskok před Volkswagenem Polo a Fordem Fiesta, které v roce 2017 přišly s novými generacemi. Úspěch Clia je v protikladu s velkým poklesem prodejen vozů Opel Corsa a Astra. Největší pokles zájmu ale zaznamenaly Volkswagen Passat, Audi A3, Peugeot 308 a Renault Kadjar.
Škoda Octavia se udržela v první desítce navzdory pomalejšímu náběhu modernizované podoby na jaře. Uznání zaslouží Škoda Fabia, která s nárůstem o 2 % uzavírá druhou desítku bestsellerů. Z nošovické produkce je neúspěšnější Hyundai Tucson na celkově 27. místě s prodejem 152 955 vozů, což bylo víc než např. Ford Kuga (152 351 vozů) a Dacia Duster (146 039 vozů).
Prodej aut se vznětovými motory poklesl o 7,9 % na 6,76 milionu aut. To představuje podíl 43,7 %, což je nejméně za deset let. Těží s toho auta se zážehovými motory na benzin, jejichž prodej vzrostl o 760 000 vozů, tedy o 10,9 %. V porovnání s tím je podíl vozidel s alternativními systémy pohonu (sem se řadí hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrická vozidla) stále zanedbatelný - celkem jich bylo, navzdory růstu o 46,1 %, nově registrováno jen 737 400 kusů, což představuje 4,8 % podílu na trhu.
Největší růst opět vykázaly SUV všech kategorií. Těch se vloni v Evropě prodalo 4,56 milionu kusů proti 3,81 milionu vozů v roce 2016, tedy v roce 2017 to bylo o 19,5 % víc. Výsledkem je podíl na trhu 29,3 % v porovnání s 8,5 % v roce 2007. Nejvíc rostou velká SUV: segment D o 34 %, segment C o 21 % a segment B o 17,5 %. Naopak vozy MPV vykázaly pokles o 15,1 %.
Mezi nejprodávanějšími modely si navzdory stagnaci (-1 %) udržel Volkswagen Golf. Nejprodávanějším SUV je opět Nissan Qashqai navzdory rychle rostoucímu prodeji nové generace Volkswagenu Tiguan. Třetím nejprodávanějším SUV v Evropě se stal Peugeot 3008. Největší míru růstu vykázaly vozy Citroën C3, Dacia Sandero, Ford Kuga, Mercedes-Benz E a Fiat Tipo.
Velký úspěch dosáhl Renault Clio, který se stal druhým nejprodávanějším vozem Evropy a zvýšil svůj náskok před Volkswagenem Polo a Fordem Fiesta, které v roce 2017 přišly s novými generacemi. Úspěch Clia je v protikladu s velkým poklesem prodejen vozů Opel Corsa a Astra. Největší pokles zájmu ale zaznamenaly Volkswagen Passat, Audi A3, Peugeot 308 a Renault Kadjar.
Škoda Octavia se udržela v první desítce navzdory pomalejšímu náběhu modernizované podoby na jaře. Uznání zaslouží Škoda Fabia, která s nárůstem o 2 % uzavírá druhou desítku bestsellerů. Z nošovické produkce je neúspěšnější Hyundai Tucson na celkově 27. místě s prodejem 152 955 vozů, což bylo víc než např. Ford Kuga (152 351 vozů) a Dacia Duster (146 039 vozů).
1. Volkswagen Golf | 482 543 | -1,7 % |
2. Renault Clio | 325 137 | +3,9 % |
3. Volkswagen Polo | 271 057 | -11,6 % |
4. Ford Fiesta | 254 059 | -15,0 % |
5. Nissan Qashqai | 248 153 | +6,2 % |
6. Peugeot 208 | 243 872 | -1,7 % |
7. Volkswagen Tiguan | 237 005 | +31,9 % |
8. Opel/Vauxhall Corsa | 231 334 | -12,2 % |
9. Škoda Octavia | 227 694 | +0,1 % |
10. Opel/Vauxhall Astra | 216 106 | -13,9 % |
11. Ford Focus | 212 806 | +0,1 % |
12. Renault Captur | 212 294 | -1,9 % |
13. Citroën C3 | 206 661 | +54,0 % |
14. Toyota Yaris | 198 937 | +3,0 % |
15. Dacia Sandero | 195 291 | +15,7 % |
16. Fiat 500 | 189 643 | +3,5 % |
17. Fiat Panda | 186 966 | -2,2 % |
18. Volkswagen Passat | 183 116 | -11,6 % |
19. Peugeot 2008 | 180 620 | +2,7 % |
20. Škoda Fabia | 179 167 | +2,0 % |
21. Mercedes-Benz C | 176 587 | +0.2 % |
22. Opel/Vauxhall Mokka X | 169 970 | +3,5 % |
23. Peugeot 3008 | 168 886 | +125,8 % |
24. Renault Mégane | 167 308 | +12,9 % |
25. Audi A3/S3/RS3 | 163 770 | -13,9 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz