name | autoweek.cz

Nový Peugeot 5008 přichází na český trh

Nový Peugeot 5008 přichází na český trh

12.11.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Peugeot 5008 je jediným elektricky poháněným SUV, které nabízí prostor pro sedm cestujících a elektrický dojezd až 664 km. Má zřetelný SUV charakter s variabilitou interiéru MPV.

Peugeot uvedením nové generace modelu 5008 završuje nabídku elektrického pohonu v každé modelové řadě. Od počátku byl koncipován jako elektricky poháněný. Nabízí i pohon všech kol se dvěma elektromotory a verzi s dlouhým dojezdem, ale k dispozici je i hybridní varianta. Akční cenová nabídka začíná na 820 000 Kč za 5008 Hybrid resp. od 1 150 000 za E-5008.

 

Nový Peugeot 5008 je postaven na platformě STLA Medium, kterou jako první využívá v delší konfiguraci s mimořádně dlouhým rozvorem náprav 2901 mm a celkovou délkou 4791 mm. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 748 l, v sedmimístné 259 l a v dvoumístné až 1815 l (hodnoty jsou podle VDA).

 

Nový koncept interiéru

Konstruktéři Peugeotu spojili dva ze tří základních prvků systému i-Cockpit - vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21“ panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzoli. Panoramatická obrazovka výjimečných rozměrů a kvality je mírně zakřivená směrem k řidiči. Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují informace týkající se jízdy. Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci.

 

V základní verzi Allure je nový Peugeot i-Cockpit standardně tvořen dvěma 10“ displeji na jednom držáku, které vytvářejí stejný plovoucí efekt jako 21" panel.

 

Volant, který je základním prvkem uspořádání Peugeot i-Cockpit, má přepracovanou středovou část. Nové jsou na něm umístěné ovládací prvky. Pro optimální ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí. Peugeot Panoramic i-Cockpit má za volantem nově umístěny dva ovladače a dvě páčky pro rekuperační brzdění. Ve střední části přístrojové desky jsou ovladače i-Toggles - plně přizpůsobitelné elektronické dotykové ovladače na displeji 9,7“, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 nejužívanějším funkcím uživatele.

 

Vrcholný systém Peugeot i-Connect Advanced, který je součástí standardní výbavy verze GT, je vybaven online navigací TomTom s funkcí Funkce EV Trip Planner. Ta vypočítá ideální trasu, poskytne informace o stavu akumulátoru a nabíjecí stanice dostupné po cestě. Za příplatek může být nový 5008 vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám a 12 senzorům poskytuje 360° pohled na okolí.

 

Nová přední sedadla jsou ergonomicky vytvarovaná a mají certifikát AGR. Sedadla ve druhé řadě lze posouvat a sklápět. Ovládací panel v zadní části středové konzole umožňuje cestujícím ve druhé řadě nastavovat třízónovou klimatizaci a vyhřívání sedadel.

 

Nabídka pohonných jednotek

Základní verze s pohonem předních kol má trakční elektromotor s výkonem 157 kW (214 k) a točivým momentem 345 N.m. Ve verzi s dlouhým dojezdem to je 170 kW (230 k) a 345 N.m. Vysokonapěťový akumulátor NMC (nikl, mangan a kobalt) 400 V má základní kapacitu 73 kWh a hmotnost 520 kg pro dojezd 498 km. Ve verzi s prodlouženým dojezdem až 664 km je kapacita 96,9 kWh a hmotnost 592 kg. Při dobíjení stejnosměrným proudem lze použít výkon až 160 kW.

 

V příštím roce nabídku doplní varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytující celkový výkon 237 kW (322 k). Přední motor zajišťuje 157 kW a točivý moment 345 N.m, zadní 80 kW a 170 N.m. Používá akumulátor 73 kWh, protože pro větší zde není prostor.

 

Peugeot nabízí nový 5008 také s mild-hybridním pohonem. Verze 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybavena systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří zážehový motor 1,2 l turbo nové generace o výkonu 100 kW (136 k) spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Při jízdě ve městě může až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu.

 

K dispozici je i systém zlepšení trakce Advanced Grip Control kombinovaný s celoročními pneumatikami a zahrnující funkci automatického sjíždění ze svahů  Hill Assist Descent Control.

 

Verze s plug-in hybridním pohonem v ČR není v nabídce, protože o tento systém u nás není zájem.

 

Jednoduchá nabídka

Model 5008 je k dispozici ve dvou výbavových stupních: Allure a GT, přičemž obě verze poskytují až sedm míst. Verze 5008 Allure jsou v jednobarevném provedení a s čalouněním v kombinaci TEP/látka s reliéfními motivy. Mezi hlavní prvky standardní výbavy patří Peugeot i-Cockpit se dvěma 10“ displeji a online informační systém Peugeot i-Connect. Verze 5008 GT se dodává ve dvoubarevném provedení s černou střechou a s čalouněním Alcantara. Hlavní standardní výbava zahrnuje LED světlomety Pixel, vyhřívaná přední sedadla a volant, Peugeot Panoramic i-Cockpit se zakřivenou 21“ obrazovkou, přizpůsobitelné dotykové ovladače i-Toggles a online informační systém Peugeot i-Connect Advanced.

 

Nový 5008 se vyrábí ve francouzském Sochaux. Elektromotory vyrábí společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery a redukční převodovky vyrábí Stellantis ve Valenciennes. Akumulátory ACC se vyrábějí v závodě Douvrin Billy–Berclau. ACC je společný podnik Stellantisu, Mercedesu a společnosti Saft, která se zabývá konstrukcí a výrobou vysokonapěťových automobilových akumulátorů.

 

Foto: Vladimír Rybecký