name | autoweek.cz

Nový motor 1,3 TCe pro SUV Dacia Duster
07.10.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nová generace úspěšného malého SUV Dacia Duster už pár měsíců po uvedení na trh mění svou nabídku motorů v důsledku změny měření emisí. Nový zážehový motor 1,3 TCe má nejen snížené emise, ale současně i vyšší výkon.
Dacia na autosalonu v Paříži představuje pro model Duster, který je jedním z nejúspěšnějších automobilů prodávaných soukromým zákazníkům v Evropě, nové přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním 1,3 TCe ve dvou výkonových verzích 130 FAP a 150 FAP. Jak už označení napovídá, jsou vybavené filtrem pevných částic (FAP).
Nový lehčí hliníkový blok přináší i další inovace, například, například technologii povlaku vnitřku válců umožňující dosáhnout lepším rozvodem tepla lepší výkon.
K dispozici jsou dvě výkonové verze. Základní má proti předchozí generaci o 4 kW (5 k) vyšší největší výkon, tedy 96 kW (130 k) při 5000/min a maximální točivý moment 240 N.m při 1500/min. Výkonnější verze přidává dokonce 18 kW (25 k), protože má největší výkon 110 kW (150 k) při 5250/min a maximální točivý moment 250 N.m při 1600/min.
Nové zážehové motory jsou v současné době k dispozici jen pro verze s pohonem předních kol. Až od poloviny roku 2019 budou i pro verze s pohonem 4x4. Objednávky dealeři Dacie začnou přijímat v příštích týdnech.
Kromě nových zážehových motorů Dacia do konce roku 2018 Duster vybaví, stejně jako další své modely, novou verzí systému Media Nav Evolution se snáze ovladatelnou a rychlou navigaci, jakož i funkcí Android Auto a Apple CarPlay. Tato nová verze Media Nav se bude nabízet za stejnou cenu jako předchozí.
Nový lehčí hliníkový blok přináší i další inovace, například, například technologii povlaku vnitřku válců umožňující dosáhnout lepším rozvodem tepla lepší výkon.
K dispozici jsou dvě výkonové verze. Základní má proti předchozí generaci o 4 kW (5 k) vyšší největší výkon, tedy 96 kW (130 k) při 5000/min a maximální točivý moment 240 N.m při 1500/min. Výkonnější verze přidává dokonce 18 kW (25 k), protože má největší výkon 110 kW (150 k) při 5250/min a maximální točivý moment 250 N.m při 1600/min.
Nové zážehové motory jsou v současné době k dispozici jen pro verze s pohonem předních kol. Až od poloviny roku 2019 budou i pro verze s pohonem 4x4. Objednávky dealeři Dacie začnou přijímat v příštích týdnech.
Kromě nových zážehových motorů Dacia do konce roku 2018 Duster vybaví, stejně jako další své modely, novou verzí systému Media Nav Evolution se snáze ovladatelnou a rychlou navigaci, jakož i funkcí Android Auto a Apple CarPlay. Tato nová verze Media Nav se bude nabízet za stejnou cenu jako předchozí.
Malá SUV v Evropě | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. Renault Captur | 121 235 | 112 170 | +8,1 % |
2. Peugeot 2008 | 100 602 | 105 157 | -4,3 % |
3. Dacia Duster | 97 286 | 74 027 | +31,4 % |
4. Opel/Vauxhall Mokka X | 73 692 | 96 449 | -23,6 % |
5. Volkswagen T-Roc | 71 008 | - | - |
6. Citroen C3 Aircross | 57 103 | - | - |
7. Fiat 500X | 56 206 | 52 807 | +6,4 % |
8. Ford EcoSport | 54 771 | 35 099 | +56,0 % |
9. Opel/Vauxhall Crossland X | 52 408 | 5 129 | - |
10. Seat Arona | 45 021 | - | - |
Segment celkem | 990 534 | 689 356 | 43,7 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz