name | autoweek.cz
Nový Mercedes-Benz třídy S
26.05.2013 | Antonín Matějka | Aktuality
Nové modely S Klasse opět stanovují nová měřítka ve všech oblastech automobilové techniky a řadí se ke konstrukčně nejvyspělejším vozům současné světové produkce.
Maska chladiče je větší než dosud, vzpřímeně postavená a zřetelně trojrozměrně uspořádaná, čímž zdůrazňuje suverenitu a vedoucí ambice nové třídy S. Nová třída S má s dlouhou kapotou motoru, ladnou, kopulovitě napjatou linií střechy a mírně klesající zádí klasické proporce sedanu. Prostorové řešení a rozměry byly cíleně zvoleny tak, aby nová třída S působila reprezentativně a ladná linie střechy vytvářela sportovní dojem jako u kupé. Záď je korunována novými zadními svítilnami, které jsou kompletně zapuštěné do tělesa karoserie. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu byl u třídy S v porovnání s předchůdcem výrazně snížen a s hodnotou cx = 0,24 stanovuje nové měřítko ve svém segmentu. S 300 BlueTEC HYBRID je v tomto ohledu dokonce ještě lepší díky další aerodynamické optimalizaci detailů, takže se může pochlubit špičkovou hodnotou cx = 0,23. Nový model je ale také například prvním vozem na světě, v němž už není jediná žárovka – pouze diody LED. I to ukazuje cestu do budoucnosti. V prvním roce bude nová třída S k dispozici ve verzích S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID, tedy se dvěma hybridními jednotkami, jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Všechny modely zaujímají ve svých třídách vedoucí postavení z hlediska hospodárnosti a v porovnání s předchůdcem byla spotřeba paliva snížena až o 20 procent. Veškeré motory splňují již dnes limity emisní normy Euro 6. V dohledné do se zákazníci dočkají i verze S 500 Plug-in HYBRID se spotřebou paliva pod 4 l/100 km.
Nová třída S dokáže jako první automobil na světě s předstihem rozpoznávat nerovnosti vozovky. Pokud systém ROAD SURFACE SCAN prostřednictvím stereokamery takové nerovnosti zaznamená, přizpůsobí systém MAGIC BODY CONTROL podvozek velmi rychle nové situaci. Tento inovativní podvozkový systém se dodává na přání pro osmiválcové modely. Nová třída S je standardně vybavena plynule pracujícím adaptivním systémem tlumení ADS PLUS a zdokonaleným vzduchovým odpružením všech kol AIRMATIC.
Koncept interiéru třídy S spojuje jízdní, prostorový a ovládací komfort na nejvyšší úrovni. Dokonale sladěný koncept materiálů a barev přispívá k celistvému dojmu z exkluzivního interiéru. Také cestující na zadních sedadlech se mohou cítit jako v první třídě – koncepce a exkluzivita sedadel, výplní dveří a všech ovládacích prvků v ničem nezaostávají za přední řadou. Zadní část interiéru lze individualizovat výbavou „First Class Fond“. Tato luxusní středová konzola vzájemně spojuje privátní sféru a uživatelský komfort (integrace telefonního sluchátka, dalších odkládacích prostorů, odkládacího stolku atd.). Poprvé v historii třídy S byl její vývoj zaměřen na sedan s dlouhým rozvorem -5246/1899/1483 mm, rozvor 3165 mm. Na rozdíl od minulosti byla od ní odvozena verze s krátkým rozvorem - 5246/1899/1483 mm, rozvor 3165 mm Třída S má totiž jednoznačné postavení reprezentační limuzíny, a to nejen na velkých zámořských trzích, jako jsou USA, Čína nebo Japonsko.
Novou informační centrálu třídy S tvoří dva barevné displeje TFT s vysokým rozlišením ve formátu 8:3 a s úhlopříčkou 30,7 cm (12,3 palce). Levý displej přebírá funkci dosavadních sdružených přístrojů a nabízí řidiči všechny potřebné provozní informace. Pravý displej slouží k pohodlnému ovládání informačních, zábavních a komfortních funkcí..Mimořádný zřetel byl při důsledném zdokonalování celého klimatizačního systému kladen na výkonnost, kvalitu vzduchu, kvalitu regulace, úroveň hlučnosti a účinnost. Novinkou je paket AIR-BALANCE, jehož součástí je parfémování, ionizování a v porovnání se základním systémem ještě výkonnější filtrace vzduchu. Automatická klimatizace THERMOTRONIC vzadu nabízí dvě přídavné zóny pro zvýšení tepelného komfortu. Zcela nové je elektrické vyhřívání loketních opěrek. Mercedes-Benz zvyšuje komfort sezení a klimatický komfort ve třídě S na novou úroveň prostřednictvím mnoha světových novinek, jako je masážní funkce ENERGIZING podle principu horkých kamenů nebo aktivní odvětrávání sedadel, u něhož lze měnit směr otáčení ventilátorů. Zvláštní pozornost věnovali vývojáři sedadel zadní části interiéru. Na výběr je pět různých variant zadních sedadel, včetně sedadla Executive se sklonem opěradla až 43,5 stupně. U třídy S s normálním rozvorem jsou na výběr dvě varianty zadních sedadel (pevná lavice nebo samostatná sedadla s nastavitelným sklonem v rozsahu 37 stupňů). U varianty s dlouhým rozvorem jich je dokonce pět. Maximální sklon opěradla sedadla Executive (lehátkové sedadlo) na straně spolujezdce vzadu byl zvětšen z 37 na 43,5 stupně, což je nejvyšší hodnota v segmentu vyšší třídy. Ve třídě S slaví premiéru zcela nová generace multimediálních systémů s intuitivním ovládáním, která umožňuje mimořádným způsobem prožívat funkce prostřednictvím vizualizace a animace. Mercedes-Benz rozšířil bezpečnostní systém pro cestující na zadních sedadlech o podavače zámků bezpečnostních pásů, airbag v bezpečnostním pásu a airbag v sedáku. První dva uvedené systémy jsou součástí paketu „PRE-SAFE® Paket Fond“. Airbag v bezpečnostním pásu je nafukovací část bezpečnostního pásu, která může omezit riziko poranění cestujících na zadních sedadlech snížením zatížení hrudního koše. Lehátkové sedadlo je standardně vybaveno airbagem pod polštářem sedáku.
Přehled nejdůležitějších technických údajů jednotlivých modelů:
Model |
S 400 HYBRID |
S 500 |
S 350 BlueTEC |
S 300 BlueTEC HYBRID |
Počet/uspořádání válců |
6/V |
8/V |
6/V |
4/I |
Zdvihový objem (cm3) |
3498 |
4663 |
2987 |
2143 |
Nejvyšší výkon (kW/k při 1/min) |
225/306 při 6500 |
335/455 při 5250 |
190/258 při 3600 |
150/204 při 4200 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW) |
20 |
- |
- |
20 |
Nejvyšší točivý moment (N.m při 1/min) |
370 při 3500-5250 |
700 při 1800-3500 |
620 při 1600-2400 |
500 při 1600-1800 |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru (N.m) |
250 |
- |
- |
250 |
Kombinovaná spotřeba od (l/100 km) |
6,3 Natural 95 |
8,6 Natural 95 |
5,5/5,61 Nafta |
4,4 Nafta |
Kombinované emise CO2 od (g/km) |
147 |
199 |
146/1481 |
115 |
Třída hospodárnosti |
A |
D |
A |
A+ |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
6,8 |
4,8 |
6,8 |
7,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) |
250 |
250 |
250 |
240 |
1 Údaje pro krátký/dlouhý rozvor
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz