name | autoweek.cz

Nový Mercedes-Benz třídy G
09.01.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Třída G je pro mnohé fanoušky terénních vozidel nepřekonatelnou legendou a měřítkem schopností překonávání překážek. Nový Mercedes-Benz třídy G se představí už za týden na autosalonu v Detroitu a bude uveden na trh v létě 2018.
Více než 300 000 exemplářů, vyrobených od roku 1979, umožňuje svým majitelům Mercedesů třídy G podnikat dobrodružství, která jsou s většinou ostatních vozidel nerealizovatelná. Ač se vzhled modelu G zásadně nezměnil, tento mimořádný terénní vůz průběžně přicházel s rozmanitými inovacemi. Se zcela modernizovaným interiérem a mnoha novinkami prochází nyní třída G po technické i formální stránce největší změnou ve své téměř čtyřicetileté historii. Výrobu i nadále zajistí smluvní partner Magna International ve Štýrském Hradci.
Interiér - stejně luxusní jako autentický
O moderní interpretaci legendy svědčí mimo jiné čisté geometrické tvary. V interiéru třídy G se opakují stylistické motivy vnějšího designu. Například tvarem kruhových světlometů jsou inspirovány krajní výdechy ventilační soustavy.
Pro třídu G jsou typická madla před spolujezdcem vpředu nebo ovládací prvky uzávěrek diferenciálů, které jsou umístěny v zorném poli řidiče a zvýrazněny chromovanou povrchovou úpravou. Oba prvky byly optimalizovány a zůstávají zachovány jako charakteristické elementy.
Řidič třídy G může ovládat kompletní informační a zábavní systém aniž by musel pouštět volant. Dotykové ovládací prvky na volantu reagují jako povrch chytrého telefonu na pohyby prstů. Díky haptickým impulzům a dodatečné zpětné vazbě z reproduktorů může řidič používat touchpad aniž by musel odvracet zrak od silnice. Možnosti ovládání doplňují tlačítka pro přímý přístup k často používaným funkcím před kruhovým ovládacím tlačítkem a na přání dodávaná ovládací lišta pro asistenční systémy nad otočným ovladačem světlometů.
Mimořádně přehledná a zcela nově navržená přístrojová deska standardně zahrnuje analogové kruhové přístroje v tubusech. Stejně jako v nové třídě E a S může mít panel sdružených přístrojů na přání podobu velkého displeje s virtuálními přístroji v přímém zorném poli řidiče, který je doplněn centrálním displejem nad středovou konzolou. Oba 12,3“ displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v jeden širokoúhlý přístrojový panel. Řidič si může vybrat ze tří různých stylů zobrazování - Classic, Sport a Progressive - a zároveň si individuálně nakonfigurovat pro něj důležité informace a způsoby zobrazování. K dispozici je i kamerový systém zobrazující okolí vozu v rozsahu 360°.
Koncept odkládacích prostor byl od základu přepracován a s mnoha novými odkládacími schránkami vytváří příležitosti k uložení všech věcí. Na přání zde může být také bezkabelová nabíjecí stanice. Standardní audiosystém disponuje sedmi reproduktory. Jako výbava na přání je nabízen audiosystém Burmester s prostorovým zvukem, 16 reproduktory a zesilovačem DSP (Digital Sound Processing) o výkonu 590 W.
Každý automobil třídy G se musí osvědčit na Schöcklu
Toto motto patřilo mezi hlavní zadání pro vývoj i u nového designu klasického terénního vozu. Schöckl je hora vysoká 1445 m v blízkosti Štýrského Hradce, kterou Mercedes-Benz používá pro náročné terénní testy a kterou musí terénní vůz zdolat. Proto nyní zdobí každé G jako pečeť kvality plaketa Schöcklu na středovém sloupku.
Pro zvládnutí nejtěžšího terénu bude třída G vybavena nejen redukční převodovkou, ale i stálým pohonem všech kol s dnes už unikátními třemi diferenciály. Standardní výbavou bude devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Standardní rozdělení točivého momentu mezi nápravy je v poměru 40 %/60 %.
Testovací trať Schöckl vede po místních cestách se stoupáním až 60 % a sklonem až 40 %. Během vývoje a testování pérování (vpředu jsou dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu tuhá náprava) zde nová třída G najezdila 2000 km, často se všemi třemi diferenciály uzavřenými a na redukované převody.
Schopnosti nové třídy G jsou: maximální stoupání 100 %, světlá výška 241 mm, maximální brodivost 700 mm, jízdní stabilita do úhlu 35°, nájezdové úhly 30° vpředu a 31° vzadu, přejezdový 26°. Terénní pneumatiky se obouvají na 18“ kola.
Výbava na přání pro třídu G
Pro novou třídu G existuje takové množství výbavových variant, že sotva vzniknou dva stejné terénní vozy. Velkou rozmanitost výbav umožňuje i vysoký podíl manuální práce ve výrobě a zařazení prvků z nabídky designo manufaktur již do variant standardní výbavy.
Interiér - stejně luxusní jako autentický
O moderní interpretaci legendy svědčí mimo jiné čisté geometrické tvary. V interiéru třídy G se opakují stylistické motivy vnějšího designu. Například tvarem kruhových světlometů jsou inspirovány krajní výdechy ventilační soustavy.
Pro třídu G jsou typická madla před spolujezdcem vpředu nebo ovládací prvky uzávěrek diferenciálů, které jsou umístěny v zorném poli řidiče a zvýrazněny chromovanou povrchovou úpravou. Oba prvky byly optimalizovány a zůstávají zachovány jako charakteristické elementy.
Řidič třídy G může ovládat kompletní informační a zábavní systém aniž by musel pouštět volant. Dotykové ovládací prvky na volantu reagují jako povrch chytrého telefonu na pohyby prstů. Díky haptickým impulzům a dodatečné zpětné vazbě z reproduktorů může řidič používat touchpad aniž by musel odvracet zrak od silnice. Možnosti ovládání doplňují tlačítka pro přímý přístup k často používaným funkcím před kruhovým ovládacím tlačítkem a na přání dodávaná ovládací lišta pro asistenční systémy nad otočným ovladačem světlometů.
Mimořádně přehledná a zcela nově navržená přístrojová deska standardně zahrnuje analogové kruhové přístroje v tubusech. Stejně jako v nové třídě E a S může mít panel sdružených přístrojů na přání podobu velkého displeje s virtuálními přístroji v přímém zorném poli řidiče, který je doplněn centrálním displejem nad středovou konzolou. Oba 12,3“ displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v jeden širokoúhlý přístrojový panel. Řidič si může vybrat ze tří různých stylů zobrazování - Classic, Sport a Progressive - a zároveň si individuálně nakonfigurovat pro něj důležité informace a způsoby zobrazování. K dispozici je i kamerový systém zobrazující okolí vozu v rozsahu 360°.
Koncept odkládacích prostor byl od základu přepracován a s mnoha novými odkládacími schránkami vytváří příležitosti k uložení všech věcí. Na přání zde může být také bezkabelová nabíjecí stanice. Standardní audiosystém disponuje sedmi reproduktory. Jako výbava na přání je nabízen audiosystém Burmester s prostorovým zvukem, 16 reproduktory a zesilovačem DSP (Digital Sound Processing) o výkonu 590 W.
Každý automobil třídy G se musí osvědčit na Schöcklu
Toto motto patřilo mezi hlavní zadání pro vývoj i u nového designu klasického terénního vozu. Schöckl je hora vysoká 1445 m v blízkosti Štýrského Hradce, kterou Mercedes-Benz používá pro náročné terénní testy a kterou musí terénní vůz zdolat. Proto nyní zdobí každé G jako pečeť kvality plaketa Schöcklu na středovém sloupku.
Pro zvládnutí nejtěžšího terénu bude třída G vybavena nejen redukční převodovkou, ale i stálým pohonem všech kol s dnes už unikátními třemi diferenciály. Standardní výbavou bude devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Standardní rozdělení točivého momentu mezi nápravy je v poměru 40 %/60 %.
Testovací trať Schöckl vede po místních cestách se stoupáním až 60 % a sklonem až 40 %. Během vývoje a testování pérování (vpředu jsou dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu tuhá náprava) zde nová třída G najezdila 2000 km, často se všemi třemi diferenciály uzavřenými a na redukované převody.
Schopnosti nové třídy G jsou: maximální stoupání 100 %, světlá výška 241 mm, maximální brodivost 700 mm, jízdní stabilita do úhlu 35°, nájezdové úhly 30° vpředu a 31° vzadu, přejezdový 26°. Terénní pneumatiky se obouvají na 18“ kola.
Výbava na přání pro třídu G
Pro novou třídu G existuje takové množství výbavových variant, že sotva vzniknou dva stejné terénní vozy. Velkou rozmanitost výbav umožňuje i vysoký podíl manuální práce ve výrobě a zařazení prvků z nabídky designo manufaktur již do variant standardní výbavy.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz