name | autoweek.cz

Nový Ford Focus se představil  v Detroitu

Nový Ford Focus se představil v Detroitu

11.01.2010 | Antonín Matějka | Aktuality

Nová generace Fordu Focus se na autosalonu NAIAS v Detroitu prezentovala v podobě čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku.

Oba tyto modely, jejichž vývoj probíhal v duchu firemní stylistické strategie „Ford Kinetic Design“ v evropských střediscích v Merkenichu a Duntonu, se vyznačují  výraznou přídí a elegantním bočním profilem s působivou linií oken. Dynamický ráz nové generace Focusu podtrhuje moderní  interiér řešený ve stylu leteckého kokpitu. Součástí nové palety motorizací pro nový Focus bude i řada technicky vyspělých přeplňovaných čtyřválců Ford EcoBoost s přímým vstřikováním benzinu (DI). V Evropě bude rodina EcoBoostzastoupena jednotkou o zdvihovém objemu 1,6 l. Také vznětové agregáty Duratorq TDCi s přímým vstřikováním common-rail byly pro nový Focus významně zdokonaleny, takže všechny motorizace jsou o 10 až 20 procent úspornější než dosud. Pro premiéru v Detroitu Ford zvolil zcela nový zážehový agregát o zdvihovém objemu 2,0 l s přímým vstřikováním paliva (DI) a dvojitým nezávislým proměnným časováním ventilů (Ti-VCT). Motorizace 2.0 DI Ti-VCT je určena pro severoamerický trh a vyvine o 15 kW vyšší výkon než stávající 2.0 Duratec, přičemž spotřeba paliva poklesla o více než 10 procent. Aby mohl co nejlépe využít svůj výkonnostní a úsporný potenciál, je agregát 2.0 DI Ti-VCT v novém Fordu Focus spřažen s nejnovější evolucí šestistupňové samočinné převodovky Ford PowerShift, jejíž dvouspojková konstrukce sama o sobě přispívá ke snížení paliva o devět procent (v porovnání s tradiční čtyřstupňovou samočinnou převodovkou). Ford zároveň potvrdil záměr vyrábět v Michiganu od roku 2011 nový Focus s akumulátorovým pohonem, určený k prodeji v Severní Americe. Bude to první sériově vyráběný osobní automobil značky Ford s elektrickým pohonem.

V kokpitu je nejvýznamnější inovací nová generace systému MyFord, která umožňuje řidiči ovládat různé funkce vozidla prostřednictvím nejmodernějších ovládacích a zobrazovacích prvků. U vozů ve vyšších stupních výbavy patří do systému MyFord také dotyková barevná obrazovka o úhlopříčce osm palců. Na MyFord navazuje nová generace komunikačního balíčku SYNC® se sofistikovaným hlasovým ovládáním, bezdrátovým rozhraním Bluetooth, satelitní navigací a přípojnými body pro širokou paletu datových a multimediálních zařízení. Na přání bude k dispozici rovněž systém „bezklíčového“ odemykání vozu a tlačítko Ford Power pro spouštění motoru, zadní parkovací kamera a poloautomatický systém paralelního parkování, který samočinně navede vůz do vhodné mezery.

Nová generace Fordu Focus přináší pochopitelně i dokonalejší konstrukci podvozku a mnohem lepší jízdní vlastnosti. Nový systém Dynamic Cornering Control přesměrovává točivý moment mezi oběma poháněnými koly a přispívá tak k menší nedotáčivosti, lepší trakci a preciznější odezvě vozu v úvodní fázi zatáčky.

Na evropském trhu se nové modely Ford Focus objeví na začátku roku 2011.