name | autoweek.cz

Nový Ford Capri: legendární jméno se vrací

Nový Ford Capri: legendární jméno se vrací

12.07.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ford Europe staví své elektromobily založené na modulární platformě Volkswagen. Nyní uvádí crossover s legendárním jménem kupé ze 70. let Capri, který má být spásou pro krizí trápený závod Fordu v Kolíně nad Rýnem.

Do výroby přichází už druhý kolínský model vytvořený z modulárního systému MEB od Volkswagenu. U Fordu se to snaží maskovat použitím legendárních jmen, takže poté, co kompaktnímu SUV dali jméno obřího amerického bestselleru Explorer, nyní vracejí legendu ze 70. let Capri pro nový crossover s profilem sedanu (i když jej Ford vydává za kupé). Původní Capri bylo kupé určené pro Evropu a vyráběné v Kolíně nad Rýnem, které bylo uvedeno na trh v roce 1969 a výroba pokračovala až do roku 1987.

 

Stejně jako v případě Exploreru, i zde novinka kromě jména a charakteristické podoby předních světlometů nemá s dvoudveřovou klasikou ze 70. let nic společného. Stejnou strategii Ford zvolil i v USA, kde pro svůj elektrický crossover použil jméno sportovního kupé Mustang dokonce i s přídomkem Mach E.

 

Na přelomu roku Ford vyšle nové Capri do boje proti modelům se stejným základem - Volkswagenu ID.5, Cupře Tavascan a Škodě Enyaq Coupé. Nové Capri je o téměř 20 cm delší než Explorer - 4634 mm proti 4460 mm (pro porovnání - Mustang Mach E je dlouhý 4712 mm). Jde o obdobu dvojic ID.4/ID.5 a Enyaq/Enyaq Coupé.

 

Capri využívá stejnou kombinaci motorů jako Explorer. Základní verze se bude dodávat s trakčním elektromotorem uloženým vzadu. Disponuje výkonem 210 kW !286 k) a napájí jej akumulátor s kapacitou 77 kWh, který lze nabíjet výkonem až 135 kW. Verze s pohonem všech kole bude mít dva motory s celkovým výkonem 250 kW (340 k) a akumulátor 79 kWh, který lze nabíjet rychleji s výkonem 185 kW.

 

Díky nižšímu aerodynamickému odporu štíhlé zádi dosahuje Capri standardní dojezd 627 km a přitom nabízí zavazadlový prostor pro 572 l resp. až 1710 l. Prostor pro řidiče je stejný jako v Exploreru s malým displejem za volantem a velkým svislým 14,6“ centrálním dotykovým displejem.

 

Capri se bude vyrábět na stejné lince jako Explorer v továrně Fordu v Kolíně nad Rýnem, která se spustila v červnu po modernizaci za 2 miliardy dolarů pro produkci elektrických aut místo malého modelu Fiesta. Ford očekává, že zájem zákazníků o produkci z továrny v Kolíně nad Rýnem bude ze dvou třetin o straně Exploreru a z jedné třetiny o Capri. Ford chce vyrábět 250 000 kusů těchto dvou modelů ročně.

 

Foto: Ford