name | autoweek.cz

Nové motory Ingenium pro Discovery Sport a Evoque
24.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nová řada čtyřválců Ingenium 2,0 l poskytne vozům Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque pro modelový rok 2018 vyšší výkon.
Land Rover rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro modely Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque pro modelový rok 2018 o nové dvoulitrové zážehové čtyřválce Ingenium Si4 s výkonem 176 kW (240 k) a 213 kW (290 k) a vznětový dvoulitrový čtyřválec Ingenium Sd4 s výkonem 176 kW (240 k).
Zážehový motor Ingenium Si4 s výkonem 213 kW (290 k) je nejvýkonnější pohonnou jednotkou, která se u těchto dvou modelů nabízí. Řada zážehových a vznětových motorů Ingenium se vyrábí v Centru pro výrobu motorů společnosti Jaguar Land Rover ve Wolverhamptonu.
Range Rover Evoque pro modelový rok 2018
Kompaktní prémiové SUV Range Rover Evoque už překonalo hranici 600 000 vyrobených vozů. Je k dostání ve třech podobách karoserie - třídveřové kupé, pětidveřový vůz a kabriolet.
Zážehový motor Ingenium Si4, disponující výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 340 N.m, je k dispozici pro všechny typy karoserií. Je o 15 % úspornější než dosud dostupný motor GTDi. Kultivovanost vozu je dosažena díky sníženým třecím ztrátám, což přináší také nižší spotřebu benzinu 7,3 l/100 km.
Díky zážehovému motoru Ingenium Si4 s výkonem 213 kW (290 k) a točivým momentem 400 N.m Evoque zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosáhne maximální rychlost 231 km/h.
Nový vznětový motor Ingenium Sd4 má výkon 176 kW (240 k) a točivý moment až 500 N.m při spotřebě 5,9 l/100 km. K dispozici je i původní verze Sd4 s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 N.m a spotřebou jen 5,0 l/100 km (údaje platí pro verze se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol).
K dostání i nadále vznětový Evoque eCapability s motorem Ingenium Td4 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 380 N.m, jehož spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 4,2 l/100 km (emise CO2 109 g/km).
Land Rover Discovery Sport pro modelový rok 2018
Kompaktního všestranného pěti- nebo sedmimístného SUV Discovery Sport s bezkonkurenčními terénními schopnostmi se od uvedení v roce 2014 po celém světě prodalo přes 200 000 kusů.
Zážehový motor Ingenium Si4 s výkonem 176 kW (240 k) poskytuje maximální točivý moment 340 N.m a Discovery Sport s ním dosahuje spotřebu paliva 8,0 l/100 km (emise CO2 181 g/km). Zážehová varianta s výkonem 213 kW (290 k) a točivým momentem 400 N.m zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s.
Vznětový motor Ingenium Sd4 s turbodmychadlem twin-scroll nabízí výbornou kombinaci výkonu a spotřeby paliva. Výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 500 N.m mu umožňují dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 s při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu EU 6,4 l/100 km (emise CO2 169 g/km).
Zákazníci, kteří chtějí ještě úspornější variantu, si mohou zvolit vznětový motor Ingenium Td4 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 380 N.m s přímo řazenou převodovkou ve verzi 2WD. V Evropě a Velké Británii jsou tyto modely známé pod označením eCapability. Na výběr je i verze Sd4 s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 N.m.
Zážehové motory Ingenium
Nové technologie zahrnují integrované výfukové potrubí, systém přímého vstřikování paliva s tlakem 20 Mpa (200 bar) a turbodmychadlo twin-scroll. Motory mají elektrohydraulické řízení zdvihu sacích ventilů, což umožňuje využívat proměnlivý zdvih ventilů. Tím se snižují hydraulické ztráty a získává vysoká flexibilita a kontrola nad prouděním vzduchu do spalovacích komor. Výsledkem je zvýšení výkonu, točivého momentu při současném snížení spotřeba benzinu a emisí.
Nová generace vznětových motorů
Čtyřválcové vznětové motory Ingenium společnosti Jaguar Land Rover poskytují velký točivý moment již od nízkých otáček motoru. Mimořádně tuhá kliková skříň, dva vyvažovací hřídele a aktivní zavěšení motoru zaručují vysokou kultivovanost chodu.
Systém recirkulace výfukových plynů EGR využívá kromě vysokotlakého okruhu také chlazený nízkotlaký okruh. To snižuje hydraulické ztráty, zlepšuje hospodárnost a snižuje maximální teplotu spalování, což pomáhá omezit vznik NOx.
Systém selektivní katalytické redukce SCR snižuje emise NOx. Do výfukových plynů vstřikuje kapalinu AdBlue (roztok močoviny), která reaguje s NOx a přeměňuje je na neškodný dusík a vodu. Vznětové motory Ingenium tak splňují přísné limity normy Euro 6.
Zákazníci, kteří touží po vyšším výkonu nikoliv na úkor hospodárnosti, mohou zvolit výkonnější motor Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly - jde o první použití systému sériového sekvenčního plnění. Jeho systém vysokotlakého akumulačního vstřikování Common rail pracuje s tlakem 220 MPa (2200 bar). Tento motor poskytuje výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 500 N.m už od 1500/min.
Zážehový motor Ingenium Si4 s výkonem 213 kW (290 k) je nejvýkonnější pohonnou jednotkou, která se u těchto dvou modelů nabízí. Řada zážehových a vznětových motorů Ingenium se vyrábí v Centru pro výrobu motorů společnosti Jaguar Land Rover ve Wolverhamptonu.
Range Rover Evoque pro modelový rok 2018
Kompaktní prémiové SUV Range Rover Evoque už překonalo hranici 600 000 vyrobených vozů. Je k dostání ve třech podobách karoserie - třídveřové kupé, pětidveřový vůz a kabriolet.
Zážehový motor Ingenium Si4, disponující výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 340 N.m, je k dispozici pro všechny typy karoserií. Je o 15 % úspornější než dosud dostupný motor GTDi. Kultivovanost vozu je dosažena díky sníženým třecím ztrátám, což přináší také nižší spotřebu benzinu 7,3 l/100 km.
Díky zážehovému motoru Ingenium Si4 s výkonem 213 kW (290 k) a točivým momentem 400 N.m Evoque zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosáhne maximální rychlost 231 km/h.
Nový vznětový motor Ingenium Sd4 má výkon 176 kW (240 k) a točivý moment až 500 N.m při spotřebě 5,9 l/100 km. K dispozici je i původní verze Sd4 s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 N.m a spotřebou jen 5,0 l/100 km (údaje platí pro verze se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol).
K dostání i nadále vznětový Evoque eCapability s motorem Ingenium Td4 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 380 N.m, jehož spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 4,2 l/100 km (emise CO2 109 g/km).
Land Rover Discovery Sport pro modelový rok 2018
Kompaktního všestranného pěti- nebo sedmimístného SUV Discovery Sport s bezkonkurenčními terénními schopnostmi se od uvedení v roce 2014 po celém světě prodalo přes 200 000 kusů.
Zážehový motor Ingenium Si4 s výkonem 176 kW (240 k) poskytuje maximální točivý moment 340 N.m a Discovery Sport s ním dosahuje spotřebu paliva 8,0 l/100 km (emise CO2 181 g/km). Zážehová varianta s výkonem 213 kW (290 k) a točivým momentem 400 N.m zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s.
Vznětový motor Ingenium Sd4 s turbodmychadlem twin-scroll nabízí výbornou kombinaci výkonu a spotřeby paliva. Výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 500 N.m mu umožňují dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 s při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu EU 6,4 l/100 km (emise CO2 169 g/km).
Zákazníci, kteří chtějí ještě úspornější variantu, si mohou zvolit vznětový motor Ingenium Td4 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 380 N.m s přímo řazenou převodovkou ve verzi 2WD. V Evropě a Velké Británii jsou tyto modely známé pod označením eCapability. Na výběr je i verze Sd4 s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 430 N.m.
Zážehové motory Ingenium
Nové technologie zahrnují integrované výfukové potrubí, systém přímého vstřikování paliva s tlakem 20 Mpa (200 bar) a turbodmychadlo twin-scroll. Motory mají elektrohydraulické řízení zdvihu sacích ventilů, což umožňuje využívat proměnlivý zdvih ventilů. Tím se snižují hydraulické ztráty a získává vysoká flexibilita a kontrola nad prouděním vzduchu do spalovacích komor. Výsledkem je zvýšení výkonu, točivého momentu při současném snížení spotřeba benzinu a emisí.
Nová generace vznětových motorů
Čtyřválcové vznětové motory Ingenium společnosti Jaguar Land Rover poskytují velký točivý moment již od nízkých otáček motoru. Mimořádně tuhá kliková skříň, dva vyvažovací hřídele a aktivní zavěšení motoru zaručují vysokou kultivovanost chodu.
Systém recirkulace výfukových plynů EGR využívá kromě vysokotlakého okruhu také chlazený nízkotlaký okruh. To snižuje hydraulické ztráty, zlepšuje hospodárnost a snižuje maximální teplotu spalování, což pomáhá omezit vznik NOx.
Systém selektivní katalytické redukce SCR snižuje emise NOx. Do výfukových plynů vstřikuje kapalinu AdBlue (roztok močoviny), která reaguje s NOx a přeměňuje je na neškodný dusík a vodu. Vznětové motory Ingenium tak splňují přísné limity normy Euro 6.
Zákazníci, kteří touží po vyšším výkonu nikoliv na úkor hospodárnosti, mohou zvolit výkonnější motor Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly - jde o první použití systému sériového sekvenčního plnění. Jeho systém vysokotlakého akumulačního vstřikování Common rail pracuje s tlakem 220 MPa (2200 bar). Tento motor poskytuje výkon 176 kW (240 k) a točivý moment 500 N.m už od 1500/min.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz