name | autoweek.cz

Nové Audi A6 Avant

Nové Audi A6 Avant

07.03.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Pětimetrové Audi A6 Avant poháněný zážehovým nebo vznětovým motorem je oblíbeným vozem obchodních cestujících, ideálem pro cestování na dlouhé vzdálenosti a současně i komfortní sportovní rodinné kombi. S mild hybridní technologií MHEV plus je dynamičtější i hospodárnější.

Nové klasicky poháněné kombi Audi A6 Avant přichází v době, kdy stále méně zákazníků věří, že budoucnost cestování bude skutečně výhradně elektrická. Elegantní design přináší i nejnižší součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25 ze všech modelů Audi Avant se spalovacími motory, čímž přispívá k vysoké hospodárnosti.

 

Koncept ovládání je zaměřen na řidiče s panoramatickým displejem a displeji pro spolujezdce. Před řidičem je digitální palubní deska známá již z Q6 e-Tron, A5, Q5 a A6 e-Tron, a to v prakticky identické podobě.

 

Pod kapotou nového A6 Avant jsou optimalizované vznětové a zážehové motory s mild hybridní technologií MHEV plus. Při uvedení na trh jsou na výběr čtyřválce - zážehový 2,0 l/204 k (150 kW) nebo stejně výkonný turbodiesel 2.0 TDI/150 kW (204 k) a navíc zážehový V6 3,0 l/367 k (270 kW). Turbodiesel je volitelně k dispozici s pohonem všech kol quattro, zatímco pro V6 je quattro standardem. TDI je šampionem ve spotřebě paliva - se 48 V mild-hybridizací spotřebuje 5,0 l/100 km.

 

Součástí systému MHEV plus jsou 48 V akumulátor, reverzní alternátor BAS (motor-generátor) poháněný řemenem, zajišťující kromě výroby elektrické energie i funkci spouštěče spalovacího motoru, a generátor pohonu PTG s integrovanou výkonovou elektronikou. PTG umožňuje čistě elektrické zaparkování a manévrování při pomalé jízdě a na úsecích před začátkem obce. PTG kromě toho poskytuje při rozjezdu nebo předjíždění dodatečný točivý moment až 230 N.m a výkon až 18 kW (24 k). Při zpomalování PTG rekuperuje kinetickou energii a přitom dosahuje výkon až 25 kW.

 

Podvozek se vzduchovým odpružením zajišťuje na dlouhých cestách i v ulicích měst vysokou úroveň jízdního komfortu a ovladatelnosti. Sériově dodávané progresivní řízení se nyní vyznačuje ještě bezprostřednější reakcí na pohyby volantu a intenzivnější zpětná vazba informující řidiče o dění mezi koly a povrchem silnice. Ve spojení s pohonem všech kol quattro je za příplatek k dispozici řízení všech kol. V městském provozu a ostrých zatáčkách se tím zmenší průměr otáčení až o 1 m.

 

Rozsáhlou standardní výbavu A6 Avant lze značně rozšířit o vzduchové odpružení, čalounění z ušlechtilé pravé kůže, sportovní diferenciál a další technické vymoženosti. Nové Audi A6 Avant je možné objednávat od března 2025. Na českém trhu se nabízejí jen verze s pohonem všech kol quattro. Ceny začínají u vstupní verze se čtyřválcovým vznětovým motorem 2.0 TDI/150 kW (204 k) na 1 719 900 Kč včetně DPH. Součástí sériové výbavy pro český trh je prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 km.

 

Foto: Audi